بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

جاذبه های استان

شهرستان گرگان:

گرگان شهر زیبای خفته در بستر طبیعت است با جمعیتی بالغ بر 358877  نفر و وسعت 1615 کیلومتر مربع مرکز استان گلستان است. گرگان یکی از شهرهای سیاحتی و میعادگاه عاشقان طبیعت و سرسبزی و دوستداران تاریخ است.

زبان اصلی مردم گرگان گویش زیبا و دلنشین استرآبادی است و جمعیت فعلی آن دارای تنوع فراوان و مخلوطی از قومیت‌های بومی، قاجار، ترک، سادات، بلوچ، سیستان، دیلمی، مازندرانی، سبزواری، کاشمری، شاهرودی، بسطامی و طوایف ترکمن.

مراکز دیدنی شهرستان گرگان:

پارک‌های جنگلی ( قرق، شصت کلا، النگ دره، رنگو، ناهارخوران، هزارپیچ)  منطقه حفاظت شده و ارتفاعات ییلاقی جهان‌نما، منطقع شکار ممنوع چلچلی آبشار و چشمه آب گرم زیارت، کاخ آقا محمد خان قاجار، قلعه خندان، کاخ اختصاصی، (موزه سلطنتی)

اسلاید 2 :

شهرستان گنبد کاووس:

شهرستان گنبد با جمعیتی بالغ بر 275649  نفر و وسعت 5071 نفر  کیلومتر مربع که از شرق به مینودشت، از شمال به ترکمنستان، از غرب به علی آباد کتول و از جنوب به استان سمنان محدود است. نام این شهرستان از قابوس بن وشمگیر که یکی از حاکمان آل زیاد بود گرفته شده است. گنبد کاووس (گرگان قدیم) در سال 1316 خورشیدی به این نام معروف گشت.

مراکز دیدنی شهرستان گنبد کاووس:

تالاب‌های (آلماگل، آلاگل، آجی گل، دانشمندان، ایمر، اینچه، بی بی شیروان) غار دام دام، قبری قلعه، دشت حلقه، برج قابوس)

اسلاید 3 :

شهرستان مینودشت:
 شهرستان مینودشت با جمعیتی بالغ بر 145201 نفر و وسعت 1576 کیلومتر مربع که از شرق به استان خراسان از شمال به کلاله، از  غرب به گنبد کاووس و از جنوب به استان سمنان محدود است. نام قدیم آن حاجی لر بوده و دارای استعدادهای گردشگری صنایع دستی، کشاورزی، دامپروری، معدن، تولید ابریشم و تولید عسل میباشد.
مراکز دیدنی شهرستان مینودشت:
تفرجگاه گلشن و آبشار، کمپینگ گلزار، پارک ملی گلستان، پارک جنگلی آق چشمه ، آبشارهای (لوه، آق سو، گلستان، حسینیا) باقرآباد، جنگل فارسیان، غارهای (مبارک آباد، سید رشید و فرنگ)، چشمه لال، موزه حیات وحش، تنگه چلچلی، آق چشمه، ماهی پران، ماران کوه، کهنه حمام، دشت حلقه و امامزاده جعفر(ع)

اسلاید 4 :

شهرستان آق قلا:

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 106118  نفر و وسعت 1763 کیلومتر مربع در پانزده کیلومتری شمال شرقی گرگان قرار دارد. این شهر توسط شاه عباس در سال 1020 هجری قمری بنا شد که به نام اسپیدژ یا دژ سفید و در زمان حکومت رضاخان به پهلوی دژ خوانده میشد.

مراکز دیدنی شهرستان آق قلا:

گل فشانهای (قارنیاق، نقتیجه، اینچه) پل تاریخی آق قلا و دیوار دفاعی اسکندر.

اسلاید 5 :

شهرستان آزاد شهر:

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 99088  نفر و وسعت 872  کیلومتر مربع در محل تلاقی مسیرهای شاهرود، گنبد کاووس و گرگان قرار دارد و دارای امکانات توریسیتی میباشد.

مراکز دیدنی شهرستان آزاد شهر:

بقعه متبرکه امامزاده محمد بن زید (آقا امام)، پارک جنگلی.

اسلاید 6 :

شهرستان رامیان:

این شهرستان با جمعینی بالغ بر 83209  نفر و وسعت 780 کیلومتر مربع از نظر طبیعی به دو قسمت جلگه‌ای و کوهستانی تقسیم می‌شود و دارای جنگل‌های غنی و چشم‌اندازهای زیباست. مردم این شهرستان به ترکی و فارسی تکلم می‌کنند.

مراکز دیدنی شهرستان رامیان:

چشمه گل رامیان ، آبشار شیر آباد، غار شیرآباد، قلعه ماران، پارک جنگلی آهنگران، مسجد سادات و امامزاده پیر

اسلاید 7 :

شهرستان علی آباد کتول:

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 139129  نفر و وسعت 1160 کیلومتر مربع که از شرق به خان ببین، از شمال به ترکمن صحرا، از غرب به گرگان و ازجنوب به استان سمنان و در فاصله 40 کیلومتری مرکز استان قرار دارد. از صنایع دستی این شهرستان می‌توان به: قالی بافی، نمدبافی، بافت پارچه‌های ابریشمی و پشمی (چوخا)، پالان دوزی، خورجین دوزی و چادرشب بافی نام برد.

مراکز دیدنی شهرستان علی آباد کتول:

آبشار پارک جنگلی کبودوال، دهکده های ییلاقی (زرین گل، افراتخته، الستان و سیاه مرزکوه) غار سیاه مرزکوه، رودخانه زرین گل، دهنه محمد آباد، ارتفاعات شاهوار، چلچلی، ذخیره‌گاه جنگلی (افراتخته، پونه ارام، زرین گل و سورگش) تپه‌های باستانی (نورانگلین تپه و نرگس تپه) امامزاده (هارون بن موسی ابن جعفر و سلیمان).

اسلاید 8 :

شهرستان بندر ترکمن:

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 121533  نفر و وسعتی حدود 1576 کیلومتر مربع که از شمال به کشور ترکمنستان، از غرب به دریای خزر و از جنوب به شهرستان کردکوی در 40 کیلومتری شهرستان گرگان واقع شده است. بندرترکمن با قدمتی بیش از 70 سال از شهرهای جدیدالتاسیس میباشد .

مراکز دیدنی شهرستان بندر ترکمن:

تالاب گمیشان، جزیره آشوراده، مجتمع گردشگری اسکله بندرترکمن، پیست سوارکاری، زیارتگاه آق امام، آرامگاه بهاء الدین نقشبندی.

اسلاید 9 :

شهرستان بندر ترکمن:

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 121533  نفر و وسعتی حدود 1576 کیلومتر مربع که از شمال به کشور ترکمنستان، از غرب به دریای خزر و از جنوب به شهرستان کردکوی در 40 کیلومتری شهرستان گرگان واقع شده است. بندرترکمن با قدمتی بیش از 70 سال از شهرهای جدیدالتاسیس میباشد .

مراکز دیدنی شهرستان بندر ترکمن:

تالاب گمیشان، جزیره آشوراده، مجتمع گردشگری اسکله بندرترکمن، پیست سوارکاری، زیارتگاه آق امام، آرامگاه بهاء الدین نقشبندی.

اسلاید 10 :

شهرستان کردکوی:

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 70203 نفر وسعت 878 کیلومتر مربع که از شرق به گرگان، از شمال به شهرستان ترکمن، از غرب به بندرگز و از جنوب به استان سمنان محدود می‌باشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی ارتفاع و امتداد کوهها، آب و هوای معتدل و مرطوب را در این شهرستان به وجود آمده است.

مراکز دیدنی شهرستان کردکوی:

پارک جنگلی امام رضا(ع)، ارتفاعات دهکده ییلاقی درازنو و جهان‌نما‌، غارهای: (یخچال گنج خانه، اژدر غار، جهان‌نما) آبشار دو آب، قلعه شاه نشینی، قلعه تاق، برج رادکان، جاده شاه عباسی، امامزاده چهارکوه و امامزاده النگ.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید