دانلود مقاله ریکی

word قابل ویرایش
8700 صفحه
8700 تومان
127,000 ریال – خرید و دانلود

فصل اول
ریکی چیست ؟
۱-۱ تعریف ریکی :
ریکی‌ یک واژه ژاپنی می‌باشد که از دو سیلاب “ری‌” و “کی‌” تشکیل‌شده است‌. “ری‌” به معنی جهانی و “کی‌” به معنی نیروی حیاتی می‌باشد. بنابراین ریکی به معنی نیروی حیاتی کیهان می‌باشد.

۲-۱ چاکرا :
مراکز انرژی خاصی در بدن ما وجود دارند که مسئول انتقال این انرژی ‌می‌باشند و چاکرا نامیده می‌شوند. اگر چه تعداد زیادی چاکرا در بدن ما وجود دارد، با این حال بحث را محدود می‌کنیم به هفت چاکرای اصلی ودو جفت چاکرای فرعی که در ریکی اهمیت دارند.

برای درک بهتر، به طور کلی و ساده درباره چاکراها صحبت خواهیم کرد. چاکراها، ظاهری مخروطی شکل دارند، و توسط یک کانال مرکزی به یکدیگر متصل شده اند. انتهای دیگر آنها به صورت دایره ای شکل باز شده که قطر آن ۱۵ سانتیمتر است. این بازشدگی خارج از جسم فیزیکی و در محدوده هاله قرار دارد.
از بین هفت چاکرای اصلی‌، پنج عدد آنها جفت مشترک در پشت بدن‌ دارند. یعنی‌، چاکرای جلویی و چاکرای پشتی‌. آن دو چاکرایی که مستثنی‌ هستند شامل چاکرای فرق سر و چاکرای ریشه می‌باشد که به ترتیب رو به بالا و رو به پایین قرار می‌گیرند.
دو جفت چاکرای فرعی در کف دست‌ها و کف پاها قرار دارند.

 

۱-۲-۱چاکرای اول : مولادهارا Mooladhara) (

منطقه: بین معقد و دستگاه تناسلی (نشیمنگاه)

مانترا: لام (lam)

رنگ : قرمز تند

عطر: درخت سدر – درخت میخک

نت : دو

صدا : C

موسیقی : UH

وظیفه : جوهره فیزیکی

غدد مرتبط : فوق کلیوی که آدرنالین تولید می کند

عضو وابسته : استخوان ها ،دندان ها، ناخن ، پا ،روده،مقعد، پروستات

شکل : نیلوفر چهار پر

تاثیرات: سبکی – سخنوری – روحیه شاد – لذت طلبی – نیروی جنسی – نغمه سرائی – نادانی و دید مادی

جهت حرکت : به سمت پایین

مسیر ماساژ : زن (عکس عقربه ساعت ) مرد (جهت عقربه ساعت )

هفت بدن : مادی Phisycal Body

عوارض احتمالی اولیه: توجه به مسائل مادی و خواهش های نفسانی

حرکات یوگا) (Asanas:

نشست صحیح (Staff Posture) – پروانه (boundangle) – پل (bridge) – خرچنگ (crab) – نیم فشار
پا (half wind relieving) -فشار پای کامل (fullwind reliving ) – ملخ (locust) – جنین (child) – نیم هلال ماه (half warior)

تنفس) ( Pranayama :

دم آهنگری (بهاستریکا)

 

مودراها ،باندها و تمرینات مخصوص :

آگچاری مودرا ( خیره به نوک بینی ) – مولاباندا ( فل عجان یا دهانه رحم)

۱-۲-۲چاکرای دوم : سواد هیستانا) ( Swadisthana

منطقه : انتهای ستون فقرات ۱ تا ۱۲ اینچ زیر استخوان خاجی

مانترا: Vam وم
رنگ: نارنجی

 

عطر : روغن Ylang – ylang جوب صندل

نت : ر

صدا : D

موسیقی : ooo

وظیفه : تولید مثل جنسی

غدد مرتبط : پروستات ،گنادها

عضو وابسته : کلیه ها ،مثانه ها ، اسپرم ها ،مایعات بدن ، اعضای تکثیر شونده

شکل : نیلوفر شش پر

تاثیرات : گفتار شیرین ، رهائی از خشم و پرخاشگری ، زدودن جهل، علاقه به خواب و سستی ، تحریک جنسی ، خاطرات

جهت حرکت : جلو

مسیر ماساژ: زن (جهت عقربه ساعت ) مرد (عکس عقربه ساعت )

هفت بدن : عاطفی (اثیری ) emotional etheric

عوارض احتمالی اولیه : تحریک و تزلزل امور جنسی و احساسی – بروز عقده های گذشته و سرکوب نیاز ها تردید و دودلی

حرکات یوگا) (Asanas حرکت قایق :

مارکبری (cobra) – ایق به روی سینه (boat) – کشش پشت نشسته (seated forward bend) – کشش کامل خوابیده پروانه (supinebund angle) – حالت سگ (dog) – گربه (cat) – حرکت سگ (puppy dog)- خم به جلو نشسته پاهای باز (seated angle)- خرس تعادلی (balancing bear) – قورباغه (frog)

تنفس) ( Pranayama :
اودیانا
مودراها ،باندها و تمرینات مخصوص :
آشوینی مودرا – در زنان ساها جولی (انقباض عضلات داخلی واژن و در مردان (واجرولی مودرا (انقباض و بالا کشیدن دستگاه تناسلی و شکم به بالا )

۱-۲-۳چاکرای سوم : مانی پورا Manipora ) (

منطقه : در پشت و امتداد ستون فقرات مقابل ناف ، پشت شکم

مانترا : RAM رم

رنگ: زرد – طلائی

عطر : اسطو خودوس bergamot

نت: می

صدا: E

موسیقی : OH

وظیفه : ساختار وجودی

غدد مرتبط : پانکراس

عضو وابسته : شکم، معده ، کبد ، طحال ، دستگاه گوارش ، صفرا ، سیستم عصبی خودکار

شکل : نیلوفر ده پر

تائیرات : خلق کردن ، رهائی از بیماری ، غلبه بر تنش کشف گنجها ، شهامت و جسارت

جهت حرکت : جلو

مسیر ماساژ : زن (عکس عقربه ساعت ) مرد ( جهت عقربه ساعت )

هفت بدن : ستاره ای astral

عوارض احتمالی اولیه : ناباوری به جریانات طبیعی ، احساس تسط ، عدم امنیت

حرکت یوگا) (Asanas :
کمانی (bow) – کشش پشت نشسته (seated forward bend ) – قایق از پشت (upward boat) – خط کش از پشت (inclined plane ) – قهرمانی ۱ (warrior I) – قهرمانی ۲ (warior II ) و
نیم چرخ ( half circle )

تنفس ) ( Pranayama
تنفس شکمی – تنفس درخشش جمجه ( کاپالا بهاتی ) – تنفس سگ – تنفس سگ و گربه – اودیانا

مودراها ، باندها و تمرینات مخصوص :
یوگانیدرا – فشار و ماساژ همزمان انگشت دست راست به روی ناف و دست چپ به پشت مقابل ناف

۱-۲-۴چاکرای چهارم : آناهات Anahata ) (

منطقه : در پشت و بین دو کتف مابل جناغ سینه بالاتر از قلب

مانترا : yam یم

رنگ : سبز ، صورتی

عطر : روغن گل سرخ

نت: فا

صدا : F

موسیقی: AH

وظیفه : عشق خالص

غدد مرتبط : تیموس

عضو وابسته : قلب ،قفسه سینه ، پوست ، گردش خون ، حفره شکم

شکل : نیلوفر دوازده پر

تاثیرات : راه دل – صلح – عشق خالص -هنر ، ادبیات – خوانندگی ، شفا بخشی – موسیقی – بر آوردن آرزوها
جهت حرکت : جلو

مسیر ماساژ: زن (جهت عقربه ساعت ) مرد ( عکس عقربه ساعت )

هفت بدن : ذهنی mind

عوارض احتمالی اولیه : در جستجوی پاداش ، تا حدی احساس دوروئی ، عدم پذیرش راحت عشق دیگران

حرکات یوگا) Asanas ( :
ماهی (fish) – یوگا مودرای ایستاده (standing yoga modra ) – کاپوت (pigeon ) – شتر (camel ) – انبساط سینه ایستاده (standing back bend)- مثلث ۹۰ درجه با حالت سلام و چرخ (prayer twist )

تنفس ( Pranayama ) :
تنفس سینه ای – تنفس زنبوری

مودراها ، باندها و تمرینات مخصوص:
فشار دست و ماساژ بین دو کتف در پشت آناهات – اجاپاجا پا

۱-۲-۵چاکرای پنجم: ویشودهی ) ( wishuddhi

منطقه : پائین و پشت مهره گردن ، بین گودی گلو و حنجره

مانترا : hum هام

رنگ : آبی کمرنگ

عطر : مریم گلی ، اوکالیپتوس

نت : سل

صدا : G

موسیقی : EYE

وظیفه : بیان ، بودن

غدد مرتبط : تیروئید

عضو وابسته : گردن ، گلو ، فک ، گوش ، صدا ، نای ، ریه ، مری ، بازوها
شکل : نیلوفر شانزده پر

تاثیرات : خروج کالبد اختری ، رازجوی ، تله پاتی – رفع سموم بدن ، غلبه بر گرسنگی و تشنگی

جهت حرکت : جلو

مسیر ماساژ : زن (جهت عقربه ساعت ) مرد ( عکس عقربه ساعت)

هفت بدن : روحانی Sprit

عوارض احتمالی اولیه : قضاوت از روی ترس و عدم پذیرش ، پر گوئی ولی احساس می کند منظورش را نتوانسته بیان کند .

حرکات یوگا) Asanas (
ماهی (fish)- نیم ایستادن روی شانه (half sholder stand ) – گاو آهن (plow)- انبساط سینه ایستاده (standing back bend ) – شتر (camel)

تنفس شانه ای) Pranayama ( :
تنفس شانه ای – تنفس روحی (اوجائی) – تنفس سگ و گربه

مودراها ، باندها و تمرینات مخصوص :
کچاری مودرا (قفل زبان و کشیدن زبان به سقف دهان ) – جالانداباندا (قفل چانه )

۱-۲-۶چاکرای ششم : آجنا) (Ajna

منطقه : بین دو ابروان ، بالاتر به پهنای یک بند انگشت بالای پل بینی و جلوی سر

مانترا: (کشام )OM اُم

رنگ: نیلی،بنفش

عطر:نعناع،یاسمن

نت : لا

صدا : A

موسیقی : AYE

وظیفه : دانش هستی

غدد مرتبط : هیپوفیز صنوبری

عضو وابسته : صورت، چشم، گوش، بینی

شکل : نیلوفر دو پر(۹۶ پر)

تاثیرات:روشن بینی – درک عالی و حس خروج روح از بدن – چشم خدا

جهت حرکت : جلو

مسیر ماساژ : زن (جهت عقربه ساعت) مرد( عکس عقربه ساعت )

هفت بدن : کیهانی Cosmic

عوارض احتمالی اولیه: تردید در مسائل روحی و تغییر ، گرایش به استدلال و اثبات عقلی و علمی امور ، گرایش به پذیرش مشاهدات سطحی

حرکات یوگا (Asanas ) :
جنین (Child) -سرزانو ( seated head to knee) -مثلث کناری (pyramid/runners stretch) – سرزانو با زاویه باز (side seated angle )

تنفس ( Pranayama ) :
تنفس درخشش جمجمه (کاپالابهاتی ) – تنفس با یک بینی (سوخ پراک ) – تنفس زنبوری (بهراماری) – تنفس منقار کلاغ (کاکی)

مودراها ،باندها و تمرینات مخصوص :
تراتاگا ( خیره شدن به شعله شمع و خیره شدن به چشم سوم) – ماساژ بالا و بین دو ابروان مورچاپرانایام – یونی مودرا – شامبا هاوی مودرا – مدیتیشن و مراقبه

۱-۲-۷چاکرای هفتم : ساهاسارا ) ( sahasara

منطقه : بر وسط سرومغز تاج سرقرار دارد

مانترا : om ام

رنگ : بنفش و سفید

عطر :olibanum نیلوفر

نت: سی

صدا : B

موسیقی : EEE

احساس سرخوردگی ، عدم غلبه برترس و اضطراب

وظیفه : وجود مطلق و خداگونه گی

غدد مرتبط : صنوبری (کاجی شکل ) و مخاطی

عضو وابسته : مغز ،مخچه

شکل : نیلوفر هزار پر

تاثیرات : خالصترین حالت بودن ، آرامش مطلق ، اتحاد کامل

جهت حرکت : بالا

مسیر ماساژ : زن ( عکس عقربه ساعت ) مرد ( جهت عقربه ساعت )

هفت بدن : نیرو انائی Nirvana

عوارض احتمالی اولیه : ناتوانی در درک نیرو و اتحاد کیهانی .

حرکات یوگا : ( Asanas )
یوگا مودرا نشسته دست بالا (seated yoga mudra) –ایستادن روی سر (head stand ) – حالت کوه ایستاده (mountain) – نیم ایستادن روی سر (half head stand)

وقتی شما ریکی را منتقل می‌کنید مسیری که این انرژی طی می‌کند به‌ صورت زیر است‌: این انرژی از طبیعت وارد چاکرای فرق سر شما می‌شود، از طریق کانال مرکزی به سمت پایین حرکت می‌کند تا اینکه به‌ چاکرای قلب می‌رسد و از آنجا به داخل بازوها و دست‌ها منتقل می‌شود و از دستان نیز به ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد، منتقل می‌شود.
ریکی یک انرژی غیرقابل رویت می‌باشد، به صورت عینی هیچ راهی‌برای فهمیدن اینکه آیا انرژی در جریان است یا خیر وجود ندارد. ما مجبور خواهیم بود از روی احساسمان قضاوت کنیم‌. (این احساس دراغلب موارد احساس گرما در دستانمان می‌باشد.) اما باید به خاطر داشت‌ که مکانیزم احساس در ذهن ما می‌باشد، شما ممکن است هیچ احساسی ‌در دستانتان نداشته باشید اما انرژی در آنها جریان داشته باشد.
اگر شما برای مدت زمان طولانی ریکی را تمرین نکنید و یا از آن ‌استفاده نکنید توانایی شما در انتقال دادن ریکی از بین نخواهد رفت‌.
ممکن است شما به مدت ۲ سال ریکی نداده باشید با این حال هنوز برای انجام این کار مناسب هستید و اگر دوباره شروع به ریکی دادن کنید بعد از چند جلسه همان مقدار جریان در شما ایجاد خواهد شد و آن را احساس خواهید کرد.
فردی که یک بار برای انجام ریکی کانالیزه شد در واقع این عمل برای ‌تمام عمرش انجام شده و لزومی به تجدید این کار نیست‌.
کانالیزه شدن مانند دری می‌ماند که باز شده و اگر این در یک بار باز شود، برای همیشه باز باقی خواهد ماند و لزومی به باز کردن مجدد آن‌ نمی‌باشد.
۳-۱ ریکی در دوازده جمله :

▪ ریکی : یک روش طب کل نگر یا پزشکی مکمل (درمان مکمل، مراقبت مکمل، بهداشت مکمل، تسکین مکمل، بهبود مکمل)
▪ ریکی : یک سیستم انرژی اثرگذار بر هاله و چاکراها
▪ ریکی : یک سیستم روشنی بینی و روشنگری

▪ریکی : یک تکنیک برای شکستن و تخلیه انرژی‌های منفی و جایگزین کردن انرژی‌های مثبت
▪ ریکی : انرژی اصوات و سمبل‌هایی که بصورت مستقیم به بدن انسان و سیستم عصبی وصل شده و نیروی عمومی حیات را برای شفا فعال می‌کند.
▪ ریکی : تکنیک‌های اختصاصی برای ذخیره‌سازی و متعادل‌سازی نیروی حیاتی طبیعی در بدن انسان
▪ ریکی : یک روش (سیستم) کامل شفا که بدن و ذهن را تغییر و شفا می‌دهد.
▪ ریکی : یک روش شفا برای افزایش انرژی خود و برای تقویت خوداتکایی

▪ریکی : انرژی هوشمند و خلاق، یک دوست حقیقی، یک هدیه الهی، یک وجود هوشمند، متعالی، زنده و آگاه
▪ ریکی : نیروی بالابرنده روح، ذهن، احساس و بدن

▪ ریکی : هر نوع انرژی که دارای چهار ویژگی باشد: اول: ریشه‌دار (دارای سلسله و تبار است). دوم: امن (آسیب نمی‌زند). سوم: هوشمند (با ذهن انسان هدایت نمی‌شود). چهارم: همسویی (نیاز به تمرینات پیچیده ندارد)

۴-۱ ریکی از کجا آمده است؟
به لحاظ ظاهری و به عنوان انرژی درمانگر، ریکی ریشه های اصلی خود را درهند میابد،که پس از گذر از تبت وچین به ژاپن رسیده است.یعنی همانجایی که توسط دکتر اوسوئی مجدداْ شناسایی وکشف گردید.لیکن به لحاظ پتانسیل درونی وذاتی آن ریشه وخواستگاهی نداردچرا که تواماً با این مفهوم به دلیل قابلیت سراسر نافذش هر شخص در هر لحظه‌ای توانایی تجربه مستقیم آن را دارد .

روش درمان طبیعی دکتر اوسویی، ریکی نیز مانند سایر شاخه‌های متفاوت درمانی ریشه و بنیانی عمیق در ازمنه ماقبل تاریخ دارد و به طور خاص ریکی متعلق به سنن پزشکی است که ریشه در جنوب ، مرکز و شرق آسیا دارند .
با توجه به دست‌نوشته‌های خود دکتر اوسویی ، ریکی آنچنانکه ما آن را به توسط غرب شناخته‌ایم،‌سنتز و برآیندی از هفت مرتبه تعلیم تانتاریک است که بدون وابستگی به هرگونه مذهب و یا تعلقات فلسفی توسعه یافته است و لیکن ارتباط تنگاتنگی با عوالم روحی، انتقالات انرژیایی و تون‌بخشی در نحوه درمانی بودایی دارد.

در یک برداشت و احساس عمیق‌تر به عنوان ماهیت ذاتی انرژی جهانی حیات ریکی شالوده و ماهیت وجودی طبیعی همه جهان و موجودات آن است که در همه جا وجود دارد. با توجه به شناختی که ما از خودمان به شکل مادی یعنی همان جسممان و قابلیت ‌های حواس پنجگانه داریم دچار یک فراموشی شده‌ایم چرا که ما موجودات و مخلوقاتی به ذات بدون محدودیت هستیم. ما توانایی‌ها و قدرت اعطاء شده را باز نمی‌خوانیم حال آنکه تنها با هوشیاری و وسعت دید و باز کردن وجود می‌توانیم تمامی منابع مورد نیاز را بسوی خود فراخوانیم. (درست همانند داستان ماهی و قرصهای نان در مسیحیت یا داستان ویبوتی سایبابا(
در جریان همسویی و توانبخشی ریکی (که بازگشایی کانال مستقیم انرژی ماست که جریان انرژی حیات‌بخش در آن جاری می‌گردد) ما دوباره متصل می‌شویم و یا خیلی ساده متوجه اتصال همیشگی خود با انرژی موجود می‌شویم و در آن زمان ما اقدام به جذب مستقیم تمامی آنچه نیاز داریم می‌نماییم همان نیازهایی که در ابتدا به نظر می‌رسید که از خارج وجودمان نشاْت می‌گیرند و به آهستگی به درک مجددی از تمامی آنچه هستی از طریق قلب و نیز جسممان دست می‌یابیم .
ریکی‌ دهندگان درمانگر نیستند بلکه آنها کانال‌های انتقال‌ دهنده این‌ انرژی درمانگر هستند. .

 

۵-۱ نکات مهم درباره ریکی :
ریکی برای هر مشکل سلامتی به عنوان درمان مقدماتی پیشنهاد نمی شود و ترجیحاً درمان متمم و مکمل برای اقدامات پزشکی رایج و معالجات قبلی که انجام شده است می باشد ریکی برای درمان شکستگی استخوان ؛ دردهای حاد یا هر وضعیتی که کمکهای فوری را طلب می کند به عنوان درمان تنها پیشنهاد نمی شود بلکه بهتر است به موازات مراجعه به پزشک انجام گیرد .یک درمانگر ریکی متعهد و راستین ، به هیچ عنوان بیمار خود را از جستجوی پزشک برای درمان دلسرد نمی کند. در بسیاری از بیماری ها لحظه ها تعیین کننده هستند و جلو گیری از مراجعه به پزشک میتواند عواقب جبران نا پذیری داشته باشد. ریکی فقط به عنوان مکمل طب استفاده میشود نه به عنوان درمان اصلی.

فصل دوم
۱-۲ همسویی ریکی :
همسویی ریکی شامل تغییرات بسیار بزرگ در سیستم انرژیک بدن میباشد که به واسطه استاد به شاگرد میرسد. در جریان همسویی استاد تنها به عنوان یک واسطه عمل میکند. در هر همسویی یک سپر حفاظتی برای فرد ایجاد میشود که در مراحل بالا تر تقویت میشود. احساسی که فرد هنگام همسویی دارد کاملاً منحصر به فرد است و برای هر فرد متفاوت. کل جریان همسویی بیش از بیست تا سی دقیقه طول نمیکشد و فرد بلافاصله بعد از تمام شدن همسویی میتواند انرژی را منتقل کند.

۲-۲ مراحل ریکی :
ریکی در چهار سطح آموزش داده میشود . در سطح یک ریکی فرد قدرت انتقال انرژی از طریق دست به صورت مستقیم را پیدا میکند. فاصله زمانی بین سطح یک و دو ۲۱ روز میباشد. در سطح دو فرد با استفاده از سمبل ها میتواند به فواصل دور ( زمانی و مکانی ) انرژی ارسال کند. در سطح سه ، فرد با استفاده از سمبل های جدید میتواند جراحی هاله انجام دهد، مراقبه های ریکی را می آموزد و کار با سیستم کریستال را فرامیگیرد. در هر سطح میزان قدرت انتقال انرژی افزایش پیدا میکند. در سطح چهارم ( مستری) فرد توانایی کانال کردن دیگران را پیدا میکند. در هر سطح توان انتقال انرژی فرد بالاتر میرود.

۳-۲ پنج اصل امروزی ریکی :
۱- فقط برای امروز خشمگین مباش.
۲- فقط برای امروز نگران مباش.
۳- فقط برای امروز سرشار از سپاسگزاری باش.
۴- فقط برای امروز خودت را وقف کار کن و سخت کوش باش.
۵- فقط برای امروز با تمام مردم و موجودات مهربان باش.

هدف از این اصول؛ کمک به ریکی کار است تا به تعادل روحی در کارش برسد. ریکی کار باید برای به ترقی رساتدن خود از هیچ کوششی دریغ نکند و همچنان برای تعالی رساندن روح و معنویت خود نیز تلاش کند. این مهمترین و شاید سخت‌ترین قسمت از تجربیات یک ریکی کار است.
همانطور که مُراجع شما (بیمار) باید مسئولیت شفاگرفتن خود را بپذیرد؛ شما نیز باید سعی کنید روزانه خود را بهتر کنید، یعنی هر روز بهتر از دیروز خود باشید؛ و این لازمه‌ای است تا شفای شما نتیجه پایدار و ماندگاری پیدا کند.

جسم بیرونی شما تجلی بیرونی احساس درونی شما می باشد.
اصول ریکی توسط دکتر اوسویی هنگامی تنظیم شد که او متوجه شد همراه با آموزش ریکی، آگاه سازی دانشجو از احساسات برتر در الگوهایی که فرد را سالم و سرحال نگاه می‌دارد، نیز اهمیت دارد.
او ۵ اصل ریکی را تنظیم کرد و در ابتدای هر یک از اصول عبارت، فقط برای امروز، را اضافه کرد و این بدین معناست که در حال حاضر و هر روز از این اصول آگاه باشید.
تمام اساتید ریکی شیوه خودشان را در تهیه و توضیح این اصول دارند. اگر چه اصل مطلب در تمام آنها یکسان است.
۱-۳-۲ فقط برای امروز خشمگین مباش :
وقتی هر یک از انتظارات ما تحقق نپذیرد، انرژی‌ای که باید خودش را در این تحقق پذیری انتظاراتمان، نشان می‌داد، به عصبانیت تبدییل می‌شود. در مورد فردی که در زندگی احساس خشمگین بودن و خارج از کنترل بودن می‌کند، این انرژی به صورت عصبانیت در رابطه با چیزی یا کسی ابراز می‌شود. چیزی که مورد عصبانیت فرد واقع شده، ممکن است عامل عصبانیت او نباشد.

عصبانیت سرکوب شده در قسمت فوقانی پشت بدن دقیقأ در نواحی زیر شانه‌ها حبس می‌شود.
در این مواقع پیشنهاد می‌شود که احساسات خود را روی برگه کاغذی بنویسد و این شیوه خوبی برای رهایی احساسات محبوس شده می باشد.
در بعضی افراد فریاد زدن بهترین راه درمان است. اما این کار ممکن است در خانه قابل اجراء نباشد.
بهتر است مکانیزیم عصبانیت را بیابیم و در هر یک از موارد علتی را که سبب عصبانیت ما شده، جستجو کنیم، گاهی اوقات آگاه شدن از علت ممکن است ما را از لزوم ادامه عصبانیتمان رها کند.

۲-۳-۲ فقط برای امروز نگران مباش :

نگرانی فقط به آینده بدون امنیت مربوط می‌شود.
نگرانی فقط در مورد چیزهایی ایجاد می‌شود که ممکن است اتفاق بیفتند یا ممکن نیست اتفاق بیفتند، در هر حال این نگرانی همیشه به آینده مربوط می‌شود.
وقتی شما در مورد اتفاقاتی که می‌تواند در آینده رخ دهد فکر کنید و همچنین از تصور اینکه این اتفاقات ممکن است مانعی در مسیر رشد و ترقی شما ایجاد کند، نگرانی ایجاد می‌شود. اگر امروز و در حال حاضر زندگی به صورت آرام و یکنواخت پیش می‌رود، ما از وقایع نامطلوبی که ممکن است در آینده آرامش و یکنواختی زندگی ما را برهم زنند، می‌ترسیم.

نگرانی همچنین می‌تواند در مورد سلامتی افرادی باشد که به آنها وابستگی داریم.
نگرانی در شرایطی ایجاد می‌شود که ما تصور کنیم حوادث در زندگی ما بدون هیچ دلیلی اتفاق می‌افتند. ما هنوز قبول نکرده‌ایم که هر چیز که در زندگی ما اتفاق می‌افتد علت و دلیلی دارد. با پذیریش این مسأله که طرح و نقشه ماهرانه‌تری وجود دارد و تمام حوادث و وقایعی که در این طرح و نقشه رخ می‌دهد و ما تجربه می‌کنیم برای ما لازم و ضروری است, نگرانی ما برطرف می‌شود. در این زمان است که آینده را می‌پذیریم و در نتیجه با این پذیرش هیچ گونه احساس عدم امنیت برای آینده وجود نخواهد داشت و در عوض اطمینان جایگزین آن خواهد شد.

وقتی شما خدا را عبادت می‌کنید, چیزی که قبول دارید این است که یک شعور الهی وجود دارد که مسئول خلق و مراقبت از مخلوقش می‌باشد. اما در همان زمان وقتی شما نگران هستید چیزی که بیان می‌کنید در واقع جمله است:

خدایا! اگر چه من قبول دارم که تو جهان را خلق کرده‌ای و از آن مراقبت می‌کنی، اما من در زندگی خودم به اندازه کافی به تو اطمینان ندارم. تو ممکن است گودال‌هایی را برای من در آینده حفر کنی که من می‌توانم داخل آنها بیفتم.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید
word قابل ویرایش - قیمت 8700 تومان در 8700 صفحه
127,000 ریال – خرید و دانلود
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد