بخشی از مقاله

چکیده

مواد منفجره با فشرده کردن مولکول    سازه هاي اطراف و ایجاد خسارت هاي زیادي می شوند. نا مشخص بودن ماهیت دینامیکی بارهاي انفجاري همواره یکی    مقاوم در برابر انفجار بوده است.در این تحقیق به بارگذاري ناشی از انفجار و پاسخ سازه در برابر این بارگذاري و    شده است . پارامترهاي حاضر، از تحلیل تاریخچه زمانی -  time- - history یک دیوار طره اي شکل - - cantilever    اند. از دوره تناوب گوشه ي - - corner period طیف سرعت نیز براي کنترل پارامترهاي رفتاري دیوار استفاده    به رابطه ي بین دوره تناوب گوشه و زمان انتقال - clear time - براي انفجار پرداخته شده است.و در انتها نیز یک    در برابر بارهاي انفجاري استخراج شده است .

مقدمه

در نیم قرن اخیر تحقیقات زیادي در مدل کردن بارهاي انفجاري و همچنین از ها    نوع بارگذاري انجام شده است و نتایجی از رابطه بین ماکزیمم نیروي استاتیکی حاصله از بارهاي انفجاري که ها بر طبق این ماکزیمم نیروي استاتیکی به دست آمده است. در این تحقیق نشان داده شده است که تاثیر موجهاي    س    استاتیکی حاصله از انفجار وابسته نیست و بلکه عوامل دیگري از قبیل مدت زمان انفجار نیز تاثیر گذار هستند. در این        تحت بارهاي انفجاري تحلیل دینامیکی شده اند و رفتار هر دیوار به عنوان سازه ي یک درجه آزادي مدل شده    پ    طیف شتاب ،طیف سرعت و طیف جا به جایی نشان داده شده اند. و در طول تحلیل تاریخچه زمانی طیف ظرفیت سازه    این تحقیق مرحله طراحی سازه نیز در برابر بارهاي انفجاري به صورت گام به گام معرفی شده است.        

مدل کردن فشار ناشی از انفجار

امواج انفجار با سرعت مافوق صوت گسترش یافته و به سازه برخورد می کنند.قسمتی از این امواج از طریق از روي سازه با فشار تشدید شده منعکس می شوند،که این فشار منعکس شده - Pr - از فرمول اسمیت 1994 - آورده شده است.[3] که Psmax بر حسب واحد بار - bars - و Cr ضریبی براي فشار منعکس شده است. یک پارامتر مهم در تعیین فشار منکعس شده زمان انتقال - T - باشد که می توان آن را از رابطه ي زیر به دست آورد. - 7 - در رابطه ي فوق S کمترین بعد سطح مقابل انفجار و U سرعت موج انفجار می باشد که از رابطه ي 8 قابل محاسبه است.[4] 

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید