بخشی از مقاله

چکیده:             

با توجه به مراجع , همواره مشخص است که هماهنگی بین دستگاه های محافظ در سیستم های توزیع در حضور    منابع تولید پراکنده     - DG -     دچار اختلال    خواهد    شد. با روند    پیشرفت اخیر منابع تجدید پذیر و ریز شبکه ها با سیستم های توزیع،    احتمال این امر وجود دارد که    DG ها در سیستم های توزیع نفوذ قابل توجهی داشته باشند    . این تغییر با سیستم های نامتعادل در سیستم توزیع ممکن است هماهنگی دستگاه های محافظ را از بین ببرد . همواره تعیین محل خطا در این نوع سیستم ها چالش بزرگی است . این مقاله یک روش کلی برای پیدا کردن محل خطا در این سیستم ها توصیف می کند که روند الگوریتم پیشنهادی در قسمت های بعدی نشان داده شده است . این روش به طور گسترده در یک سیستم توزیع 38 باسه برای انواع خطاها با مقاومت خطاهای مختلف بر روی تمام بخش های سیستم تست شده، و نتایج بسیار خوبی داشته است.

مقدمه:

سیستم از نظر بار، فاز، و امپدانس خط نامتعادل است. ماهیت سیستم های توزیع سنتی به صورت شعاعی در نظر گرفته می شود و با نفوذ منابع تولید پراکنده - DG - تحت تاثیر قرار می گیرد.این قضیه که منابع انرژی تجدید پذیر، کلید زیربنای منبع انرژی قابل اطمینان هستند، بشدت قابل قبول است؛ زیرا این منابع هم پایان-ناپذیر بوده و هم نا آلاینده هستند. با افزایش هزینه های انتقال و توزیع، علاقه سرما یه گذاران به فن آوری های تجدید پذیر بیشتر شده است.

سیر تکاملی اتصال DG ها به فیدرهای توزیع اصلی به رشد سریع استفاده از DG ها برای اتصال مستقیم به سیستم های توزیع کمک می کند[1] و .[2] فن آوری های DG شامل فتوولتائیک، توربین های بادی، میکرو توربین ، توربین گاز، و .[3] ...ماهیت سیستم های توزیع با یک سیستم نامتعادل به شدت تغییر خواهد کرد    .این کاملا مشخص است که سیستم    های توزیع در آینده نزدیک  برای پشتیبانی بار به DG بستگی دارد.برای تعیین محل خطا در یک سیستم توزیع باید دو مرحله در نظر گرفته شود :اول شناسایی و جداسازی بخش خطادار و دوم تعیین محل    دقیق خطا .دستگاه های محافظتی اصلی مورد استفاده در یک سیستم توزیع همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است فیوز، ریکلوزر و رله هستند.    

در مرجع [4] نشان داده شده است که جریان های خطای دستگاه های محافظ در حضور DG تغییر می کند. مراجع [5]، [6] در مورد هماهنگی بین فیوزها در حضور DG بحث می کند.مرجع  [6] سناریوهایی با ظرفیت های مختلف، تعداد و محل واحدهای DG در یک سیستم حفاظت شده توسط فیوز را مطرح می کند . این م قاله به طور کلی نتیجه می دهد، که اگر طرح حفاظتی تغییر نکند، تنها راه برای حفظ هماهنگی در حضور نفوذ DG قطع تمام واحدهای DG بلافاصله بعد ازوقوع خطا است.این به این معنی است که    DG حتی برای خطای موقت نیز قطع شده است.    

همانطور که قبلا ذکر شد، سیستم های توزیع آینده به DG برای پشتیبانی بار پیوسته بستگی دارند ، حداقل , زمانی که نفوذ DG قابل توجه است.قطع تمام واحدهای DG برای تمام خطاهای موقت سیستم بسیار غیر قابل اعتماد است، به ویژه به این دلیل که اکثر خطاهای در حال وقوع در یک سیستم توزیع موقت هستند [11]، [12].بنابراین، طرح حفاظتی حال حاضر برای هماهنگی در حضور DG قابل توجه کافی نیست. [13]،    [14]،   [15] در مورد تکنیک های خطایابی برای فیدرهای توزیع اولیه در حضور    DG بحث کرده اند  . این روش ها فرض می کنند که بخش های شعاعی با رله ها و قطع کننده های مدار کنترل می شوند [16]و    [17] در مورد مسائلی که ممکن است برای خطایابی در سیستم های توزیع با توجه به نفوذ    DG. بوجود آیند بحث می کنند.        

-1مدل تونن DG

روش پیشنهادی از معادل تونن مثبت، منفی، و توالی صفر هر نوع از منابع همانطور که در شکل نشان داده شده است استفاده می کند.

شکل -2معادل تونن DG

روش اتخاذ شده در این مقاله با استفاده از یک روش ساده بر اساس ولتاژ و جریان اندازه گیری شده در اتصال واحد DG برای تعیین امپدانس تونن مورد استفاده است.. معادلات برای این روش به صورتی است که واحدهای DG تحت شرایط تزریق ولتاژ توالی مثبت و جریان ها داخل سیستم تحت شرایط بار فرض شده اند.با این حال بنا به درخواست می توان توالی را به منفی یا صفر تغییر داد. علائم مورد استفاده در مقادیر قبل خطا v - 1 - و I - 1 - و VL و IL و برای مقادیر خطای توالی مثبت VF - 1 - و IF - 1 -  هستند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید