بخشی از مقاله

پروکسی ها


مقدمه
پروکسی ها برنامه هایی هستند که در کامپیوتر هایی که به عنوان سرور در شبکه ای که به آن متصل هستید اجرایی شوند ( چه این ارتباط از طریق مودو با شد یا با وسیله های دیگر ) .
این برنامه ها تقاضا های HTTP و FTP را دریافت و فایلهای مربوط را از اینترنت که با سرور متصل شدند انتقال می دهند .

 


وقتی که یک پروکسی را پیکربندی کردید ، تقاضاهای HTTP و FTP از طریق کامپیوتر که به عنوان سرور پروکسی می باشد دوباره فرستاده می شوند. با این وجود می توانید میزبان های خاصی انتخاب کنید که می توانید مستقیماً نه از طریق سرور پروکسی متصل شوید. برای مثال اگر به شبکه محلی متصل می شوید به میزبان های محلی متصل شوید که لازم نیست از طریق سرور پروکسی باشد.
شما بایستی یک سرور پروکسی را پیکر برندی کنید اگر مجری شبکه به آن نیاز داشته باشد اگر شما یک کاربر شماره گیر هستید آن، ISP شما خواهد بود. با این وجود حتی اگر مقدار کمی سرگرمی درباره این پروکسی دارید نیاز نیست چیزی را تغییر دهید.
لطفاً توجه داشته باشید که استفاده از سرور های پروکسی اختیاری است اما به کارگیری آن دارای مزیت هایی است که دستیابی سریع به اطلاعات در شبکه یکی از مزایای آن است. اگر مطمئن نیستید که به سرور پروکسی برای اینترنت نیاز دارید یا نه لطفاً با راهنمای تنظیم کننده ISP خود یا مجری سیستم خودتان مشورت کنید.



Connect to the internet directly
اگر نمی خواهید که از سرور پروکسی استفاده کنید این گزینه را انتخاب کنید. اگر تصمیم به استفاده از پروکسی را دارید به چند روش می توانید آن را تنظیم کنید.
Automatically detected script file
اگر شما می خواهید که پیکر بندی نصب پروکسی فایل Script به طور اتوماتیک جستجو و بارگزاری شود این گزینه را انتخاب کنید. تنها فرقی که این گزینه با گزینه قبلی دارد این است که در این گزینه احتیاج نیست که شما محل پیکر بندی فایل Script را تعیین کنید. در عوض با استفاده از WADD به طور اتوماتیک بارگذاری خواهید شد.
توجه
اگر در استفاده از این Setup مشکلی دارید برای اطلاعات بیشتر لطفاً با بخش FAX به آدرس WWW.Kongueror.org مشورت کنید.


Specified script files
اگر پشتیبانی پروکسی شما از طریق فایل script انجام می شود که در یک آدرس مشخص می باشد این گزینه را انتخاب کنید. شما می توانید به آدرس مورد نظر در محل کا در متن بروید یا از آیکون folder برای جستجوی آن استفاده کنید.
Preset environment variables
بعضی از سیستمها با پروکسی $HTPP تنظیم شده اند که به شما اجازه می دهد تا درخواستهای گرافیکی و غیر گرافیکی همان پیکربندی اطلاعات پروکسی را share کنید. اگر این کاربردها را می دانید این گزینه را انتخاب کنید و گزینه setup را کلیک کنید تا نامهای گوناگون محیطی به کار رفته شده برای تنظیم آدرس سرور پروکسی را آماده کند.
Manually Specified settings
این گزینه را انتخاب کنید و بر روی setup کلیک کنید تا محل سرورهای پروکسی به کار رفته شده به صورت دستی تنظیم شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید دیالوگ دیگری طاهر می شود. اطلاعات آدرس دهی کامل برای پروکسی شامل هم آدرس اینترنتی و هم شامل عدد مجزا می باشند. بایستی این اطلاعات را در کادرهای متنی مربوط وارد کنی

د. دکمه های جهت این اطلاعات را از خط HTTP به خط FTP برای بهتر تایپ شدن بعضی از اطلاعات کپی می کند. اگر میزبانهایی هستید که شما بدون وارد شدن به سرورهای پروکسی می توانید به آن متصل شوید ، گزینه Add را فشار دهید.


برای اضافه کردن نامهای میزبانهایی که در کادر متنی طبقه بندی شده مجزا شدند.
No Proxy for … برای کثال ، میزبانهایی که در شبکه محلی شما وجود دارند ، می توانید با آنها به طور مستقیم قرارداد ببندید. شما همچنین می توانید only use proxy را برای ورودی های در این لیست انتخاب کنید. این کادر را چک کنید تا کاربردیست تصوری را دگرگون سازید.
یعنی سرورهای پروکسی فقط در مواقعی به کار می روند که URL درخواستی با یکی از آدرسهایی که در اینجا فهرست می باشند مطابقت کند. این ویژگی زمانی مفید می باشد که تمام چیزی که احتیاج دارید یک پروکسی برای دسترسی به تعداد کمی از سایتهای خاص ، برای مثال اینترانت داخلی می باشد. اگر شما به نیازهای پیچیده تری نیاز داشته باشید. بایستی از پیکربندی script استفاده کنید.
Autorization
در اینجا می توانید دو نوع مجوز ، اگر پروکسی به آن احتیاج داشته باشد انتخاب. همچنین گزینه prompt as needed دارید که پیش فرض می باشد که در این مورد conqueror فقط درخواست uyse name یا password می کند. گزینه دیگر user automatic login می باشد. این گزینه را اگر login entry را برای سرور پروکسی در ($KDEDIR/share/config/kienetre file) نصب کرده اید انتخاب کنید.
Use persistent connection to proxy
انتخاب این گزینه باعث می شود که ارتباط شما با پروکسی با سرعت و پهنای باند کمتری برقرار باشد. برای فعال نمودن این گزینه به همکاری سرور پروکسی لازم است. اگر سرور پروکسی پشتیبانی نکند ، باعث قطع ارتباط خواهد شد.


Socks
Socks یک پروتکل برای اجرا کردن تقاضاهای پروکسی برای client می باشد. Socks توانایی شناسایی می باشد و اغلب در تنظیمات یکپارچه بر خلاف کاربرهای خانگی مهیا می شود.
برای اطلاعات بیشتر راجع به socks به وب سایت NEC مراجعه کنید. با این برنامه بیشتر برنامه ها قادر خواهند بود که به تقاضاهای KDE به طور شفاف با استفاده از socks پاسخ دهند. نصب socks client خارج از حوزه این گزارش می باشد و تفاوت میان آنهایی که زیاد استفاده می شوند بسیار است. اگر قبلاً socks در حال کار داشتید که به شما اجازه می داد که از client های خط فرمان استفاده کنید ( به عنوان مثال اگر lynx یا ftp که قبلاً در حال کار بودند نداشتید) پس می توانید به سادگی کادر Enable socks support را چک کنید. وقتی این کار کنترل شد چند انتخاب دیگر برای شما قابل دسترس خواهد بود. اول بایستی انتخاب کنید که کدام گونه های socks client روی کامپیوتر شما نصب شده است و اگر شما Autodetect را انتخاب کنید KDE به تنهایی آن را پیدا خواهد کرد. اگر می دانید که client شما چیست؟


بایتی NEC socks یا Dante را انتخاب کنید. اگر از socks library سفارشی استفاده می کنید بایستی use custom library را انتخاب کنید و بعد بایستی مسیر را در path field وارد کنید. اگر می خواهید که KDE به طور اتوماتیک socks library در حال استفاده را جستجو کند. اما اگر مردد هستید که در مکانهای صحیح نصب نشدند یا شما آن را در مکان غیر استاندارد نصب کرده اید ، بایستی مسیرهای بیشتری را اضافه کنید تا در پایان این پانل جستجو شوند. از Add or Remove برای اضافه کردن و حذف کردن مسیرها استفاده کنید.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید