بخشی از مقاله

چکیده:

در این مقاله امکان تعبیه بازشو بزرگ در دیوار برشی فولادي از لحاظ مقاومت با روش آنالیز اجزاء محدود وهمچنین روش تئوري مورد بررسی قرار گرفته است و مقایسه گردیده است . به منظور درك رفتار لرزه اي دیوار برشی فولادي با بازشو بزرگ تحلیل استاتیکی غیرخطی و مطالعات پارامتریک انجام شده و راهکارهایی جهت تعبیه بازشو بزرگ در دیوار برشی فولادي پیشنهاد گردیده است. در این سیستم با بازشو فوق چون ستونهایهاي ثقلی از باربرلرزه اي مجزا گردیده لذا این مساله سبب افزایش شکل پذیري خواهد شد، در نهایت سیستم جدیدي پیشنهاد گردیده است که داراي شش مزیت می باشد.

-1 مقدمه

ایده استفاده از دیوار برشی فولادي ، به عنوان یک سیستم باربر جانبی در طراحی و تقویت ساختمان ها ، بیش از سه دهه است که مورد توجه پژوهشگران و طراحان قرار گرفته است. با توجه به لزوم پاسخگوئی به برخی از مسائل طراحی آنها، در این تحقیق تلاش شده است تا نشان داده شود که امکان تعبیه بازشو بزرگ در دیوار برشی فولادي وجود دارد.

-2 تحلیل مدلها:

در این مقاله امکان تعبیه بازشو بزرگ در دیوار برشی فولادي در مدل1، شکل 1،مورد بررسی قرار گرفته است .سازه اولیه دیوار برشی فولادي می باشد که قاب با اتصال تیر به ستون گیردار و با پانل بدون بازشو، طبق مشخصات ،جدول 1 و 3، می باشد که تحت بار ثقلی 1000 کیلونیوتن در هر ستون قرار دارد .در مدل 2 تا 5 امکان تعبیه بازشو بزرگ متقارن در طرفین پانل بررسی شده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید