بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله ،یک فیلتر میان گذر دو بانده با کمک ساختار خم و امپدانس پله ای طراحی و شبیه سازی شده است.از ساختار امپدانس پله ای کوپل شده برای تولید دو فرکانس کاری استفاده شده است همچنین برای کوچک سازی فیلتر پیشنهادی از ساختار خم استفاده شده است.با استفاده از مدار معادل LC این فیلتر تحلیل شده است همچنین با کمک تابع تبدیل تاثیرات قطعات بررسی شده است.

فرکانس های کاری این فیلتر در فرکانس های 3/69 GHz و 4/69GHZ می باشد که تلفات عبوری و بازگشتی این دو فرکانس به ترتیب 0/2dB ،23dB و 0/6dB ،18dB می باشد.اندازه این فیلتر بسیار مناسب بوده که برابر 10mm×12/5mm می باشد. پهنای باند نسبی این فیلتر نیز در حدود 3/7% و 6/3% می باشد.

-1 مقدمه

فیلترها در مدارات الکترونیکی نقش عمدهای را ایفا میکنند. وظیفه آنها عبور فرکانسهای مشخص و حذف فرکانسهای مزاحم میباشد و بر حسب کاربرد به انواع بالا گذر، پائین گذر، میان گذر و میان نگذر تقسیم میشوند. در فیلتر میانگذر فرکانسهای قابل قبول، بین دو فرکانس پائین و بالا - باند عبور - قرار دارد و فرکانسهای مزاحم، خارج از آن باند - فرکانسهای کمتر از فرکانس پائین و فرکانسهای بالاتر از فرکانس بالا - واقع شدهاند. [4-1]از ویژگیهای خوب یک فیلتر میتوان به تلفات جایگذاری کم در ناحیه عبور، باند گذر تیز و ناحیه توقف گسترده همراه با سایز کوچک اشاره کرد.

در مرجع [5] با استفاده از ساختار مارپیچی یک فیلتر میان گذر دو بانده مایکرواستریپی طراحی و شبیه سازی شده است که فرکانس های کاری آن در 2/45 GHz و 5/7 GHz می باشد.با توجه به اندازه آن که 9/4mm 7/7mm× می باشد،دارای یک پهنای باند عبور نسبی در حدود 6/5% و 4/2% برای باند اول و دوم می باشد.

فیلتر ساخته شده در شکل 1 ارائه شده است و پاسخ آن نیز در شکل 2 بررسی شده است در این مقاله از چگالی جریان در 6 نقطه حساس برای بررسی حساسیت مدار استفاده شده است.

شکل : 1 فیلترساخته شده در [5]

شکل : 2 پاسخ فرکانسی فیلترارائه شده در [5]

در این مقاله فیلتر BPF میان گذر دو بانده با استفاده از استاب های کوتاه نیم طول موج با صفرهای انتقال متعدد و انتخاب خوب ارائه شده است. از ویژگی های این دو بانده بررسی تحلیل زوج و فرد آن می باشد.به منظور بهبود فیلتر یک ساختار جدید از خط و کوپل خط که شش صفر انتقال در دو انتقال مجاور معرفی می کند.این فیلتر دوبانده میان گذر برای برنامه های کاربردی 2.4 - WLAN گیگاهرتز - و 3.5 - Wimax گیگاهرتز - طراحی شده است.توافق خوبی بین اندازه گیری و شبیه سازی مشاهده شده است.

شکل: 3 فیلترساخته شده در [6]

شکل : 4 پاسخ فرکانسی فیلترساخته شده در [6]

فیلتر مایکرواستریپ فشرده دو باند فیلتر میان گذر جدید - BPF - بر اساس / 4 تشدید امپدانس پله ای با راه جفت جداگانه - کوپلینگ - بررسی شده است. فیلتر دو باند BPF با پاسخ گذر دوم تنها از دو / 4 6,5V تشکیل شده است، و در نتیجه اندازه مدار کوچک است. یک شکاف اتصال و مشترک کوتاه بین دو کوپل SIRs مورد استفاده برای ایجاد الکتریکی کوپلینگ مغناطیسی و با راه جفت جداگانه است.

شکل : 5 فیلترساخته شده در [7]

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید