بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

تعریف طاقدیس:پاي طاقديسي تغيير شكلي مي باشد كه در آن ارتفاع قوس طولي پا افزايش پيدا كرده است. اين ناهنجاري در نقطه مقابل صافي كف پا قرار مي گيرد..

اسلاید 2 :

بسياري از والدين قوس زياد را مطلوب مي دانند اما زياد بودن قوس پا بيش از حالت طبيعي، مي تواند مشكل زا تر از صافي كف پا باشد..

اسلاید 3 :

علل بروز اين تغيير شكل در سنين مختلف:
 1-نوزادان:‌اغلب به علت عدم تعادل عضلاني و اختلالات يا بيماري هاي عصبي ايجاد مي شود.
 
2-كودكان: به علت فلج اطفال، فلج مغزي و لاغر شدن عضلات قسمت خارجي ساق اتفاق مي افتد.
 
3-نوجوانان:‌معمولاً چرخش پاشنه پا به داخل علت اصلي مي باشد.

اسلاید 4 :

علل كلي:
 1-عدم توازن بين عضله درشت نئي قدامي ضعيف و نازك نئي طويل قوي
2-ضعف عضله نازك نئي كوتاه به تنهايي
3-فعاليت بيش از حد و كوتاهي عضلات پايي (عضلاتي كه ابتدا و انتهاي آنها در پا مي باشد.)
4-فلج عضله سه سر ساقي (دوقلو و نعلي)
5-كوتاهي عضلات خم كننده انگشتان
6-6-نوع ناشناخته: بيشتر در سنين 10-8 سالگي ديده مي شود و اغلب در پاي والدين كودك نيز چنين تغيير شكلي ممكن است وجود داشته باشد.

اسلاید 5 :

علائم و عوارض:
1-در نوع ساده اين تغيير شكل خميدگي كف پا در جلو در دو قسمت داخلي و جانبي پا به يك اندازه مي باشد و پاشنه در وضع بينابيني يا مختصر چرخيده به داخل قرار مي گيرد.
 2-قوس هاي طولي افزايش مي يابند.
3-قوس عرضي از بين مي رود .  
4-درد ممكن است در انتهاي استخوان هاي كف پايي ظاهر شود

اسلاید 6 :

- 5-پاشنه كمي به داخل مي چرخد

6-مفاصل كف پايي - انگشتي بيش از حد باز مي شوند.

7-فرد ممكن است از خستگي زودرس پا شكايت نمايد.

8--بندهاي انتهايي و مياني انگشتان در حالت خميده قرار مي گيرند..

9--وتر عضلات باز كننده انگشتان در روي پا زير پوست برجسته مي شوند.

اسلاید 7 :

پوشيدن کفش‌هاي نامناسب که امروزه شکل‌هاي فانتزي آن بسيار رايج شده است، در کودکي باعث بروز مشکل «صافي کف پا» و متعاقبا پادرد و کمر درد مي‌شود؛ چراكه کودکان، به‌دليل نرمي‌و انعطاف مفاصل و استخوان‌ها درصورت درست انتخاب نکردن کفش، به راحتي دچار تغيير ساختار در مچ و کف پا مي‌شوند

اسلاید 8 :

کفش کودک بايد از حداقل پاشنه، بند و ديواره‌هاي محکم که پا را محکم نگه دارد، برخوردار باشد، مي‌گويد: والدين بايد از خريد کفش‌هاي پلاستيکي که باعث بروز حساسيت پوستي مي‌شود نيز خود داري کنند.

يک کفش استاندارد 3 مشخصه بارز دارد كه جنس خوب، پاشنه، قالب و پنجه استاندارد است و از نظر قالب‌بندي، فضاي پنجه کفش بايد طوري باشد که به انگشت‌هاي پا فشار وارد نکند.

اسلاید 9 :

در مورد ساير استانداردهاي توليد كفش، كارشناسان مي‌گويند تنه کفش نيز که در واقع چارچوب روي کفش است و دور پا را در بر مي‌گيرد، بايد به راحتي در برابر فشارهاي وارده مقاومت کند و شرايط آناتوميکي پا را حفظ کند. علاوه بر فاکتورهاي استاندارد مربوط به جنس و ساختمان کفش، فاکتورهاي ديگري نيز به هنگام خريد کفش به همان اندازه اهميت دارند.

اسلاید 10 :

در مورد پاشنه كفش نيز به گفته كارشناسان، کفش‌هاي پاشنه تخت، چون حالت ضربه گيري در پاشنه ندارد، هنگام راه رفتن باعث درد پاشنه مي‌شوند. زنان چندبرابر مردان بيشتر از درد پا شکايت دارند و دليل آن نيز پوشيدن کفش‌هايي با پاشنه بسيار بلند با پنجه تيز است که به انگشتان پا فشار مي‌آورند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید