بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

میزان دما در مرکز خورشید حدود ۱۰ تا ۱۴ میلیون درجه سانتیگراد می‌باشد که از سطح آن با حرارتی نزدیک به ۵۶۰۰ درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر می‌شود.
 
 خورشید از گازهایی نظیر هیدروژن (۷۳٫۴۶درصد) هلیوم (۲۴٫۸۵ درصد)  و عناصر دیگری تشکیل شده است که از جمله آن ها می‌توان به اکسیژن، کربن، نئون و نیتروژن اشاره نمود.
 

اسلاید 2 :

تعریف انرژی خورشیدی
 
منظور از انرژی خورشیدی کلیه انرژی هایی است که مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از خورشید است و به طور کلی تمام انرژی های تجدید پذیر را شامل می شود. 
 
انرژی خورشیدی منحصربه‌فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین می‌باشد. انرژی خورشیدی به صورت مستقیم و غیرمستقیم میتواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل گردد. بطور کلی انرژی متصاعد شده از خورشیدی در حدود ۳.۸ در۱۰۲۳ کیلووات در ثانیه می‌باشد.

اسلاید 3 :

کاربرد های انرژی خورشیدی چیست؟
انرژی خورشید برای حرارت آب، استفاده دینامیکی، حرارت فضایی ساختمانها، خشک کردن تولیدات کشاورزی و تولید انرژی الکتریسیته مورد استفاده قرار می‌گیرد .
 
صفحات خورشیدی، از ترکیبات نیمه هادی ساخته شده اند که وظیفه آن ها تبدیل انرژی نورانی خورشید به انرژی الکتریکی می باشد. این صفحات با نام فتوولتائیک یا سولار شناخته می شوند. صفحات فتوولتائیک از نظر تکنولوژی به ۳ دسته تقسیم بندی می شوند. صفحات فتوولتائیک پلی کریستال فتوولتائیک مونوکریستال و صفحات فتوولتائیک نواری 

اسلاید 4 :

سیستم های خورشیدی بر اساس نحوه استفاده به دو دسته متصل به شبکه و مستقل از شبکه تقسیم بندی می شوند.
کاربرد دسته اول بیشتر در مناطق شهری و نزدیک به شبکه برق استفاده می شود. از مزایای آن کاهش مصرف برق بوده و می تواند نیاز به انرژی را تا حد قابل قبولی در ساعات روز برآورده کند.
دسته دوم بیشتر در مناطق دور از شهر یا دور از شبکه برق کاربرد داشته و به طور کاملا مستقل در طول شبانه روز وظیفه تامین برق را بر عهده دارد.
 
آب گرم کن خورشیدی دستگاهی است که با جذب انرژی خورشیدی آب مورد نیاز را گرم می‌کند. استفاده از انرژی خورشیدی جهت گرم نمودن آب به جهت رایگان بودن این منبع عظیم انرژی، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید