بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

آشنایی با روش های چاپ
آشنایی با محورهای کلیدی صنعت چاپ
آشنایی با دلایل بقای چاپ
آشنایی با تاریخچه صنعت چاپ در ایران
آشنایی با مراحل شبکه ای شدن چاپخانه ها
رسام چیست؟
تعریف رسام ها
انواع فناوری های حرکت کاغذ در رسام ها
زبان ارتباطی رسام با رایانه
منابع و مراجع

اسلاید 2 :

طبقه‌بندی روش‌های چاپ در چند گروه معین، موجب می‌شود که بدون سرگردانی در انواع و اقسام ماشین آلا‌ت و تفاوت آنها از نظر ابعاد، کاربرد، تجهیزات جانبی و سطح اتوماسیون و غیره بتوانیم درک روشنی از مفهوم چاپ و ساختار همه ماشین‌های چاپ به دست آوریم.
چاپ عبارت‌ است‌ از‌ تکثیر‌ یک‌ نسخه‌ اصلی متن‌ وتصویر‌ در‌ نسخه‌های‌ متعدد‌ و‌ روی‌ سطوح‌ متنوع‌ چاپ‌پذیر

اسلاید 3 :

روش‌های‌ بسیار‌ متنوعی‌ برای‌ چاپ‌ روی‌ کاغذ،‌ مواد‌ مختلف‌ و‌ اشیای‌ گوناگون‌ وجود‌ دارد‌ و‌ انواع‌ ماشین‌آلات‌ کوچک‌ و‌ بزرگ‌ برای‌ کارهای‌ خاص‌ ابداع‌ شده‌ و‌ مورد‌ استفاده‌ قرار‌ می‌گیرند.

اسلاید 4 :

همان‌ روش‌های‌ سنتی‌ چاپ‌ و‌ اصلی‌ترین‌ روش‌های‌ تولید‌ کارهای‌ چاپی‌ هستند‌ که‌ سال‌هاست‌ قدمت‌ داشته‌اند‌ و‌ هنوز‌ هم‌ به‌ عنوان‌ روش‌های‌ عمده‌ چاپ‌ شناخته‌ می‌شوند.
این‌ اصطلاح‌ مربوط‌ به‌ انواع‌ جدیدترچاپ‌ است،‌ از‌ جمله‌ سیستم‌های‌ تونری‌ (مانند‌ فتوکپی‌ که‌ به‌ جای‌ مرکب‌ مایع،‌ با‌ پودر‌ چاپ‌ می‌‌کند)‌ که‌ در‌ آنها‌ فرم‌ چاپ‌ و‌ یا‌ واسطه‌ای‌ برای‌ انتقال‌ مرکب‌ بر‌ روی‌ کاغذ‌ و‌ سطح‌ چاپی،‌ وجود‌ ندارد‌ و‌ انتقال‌ مرکب‌ بر‌ اساس‌ الگوی‌ خاص‌ و‌ روش‌ ویژه‌ای‌ در‌ نقاط‌ مورد‌ نظر‌ صورت‌ می‌گیرد.

اسلاید 5 :

افزایش سودآوری
افزایش بهره وری
کارکنان با مهارت
جذب نیروهای جوان
گسترش انگیزه و خدمات ارزش افزوده
فرهنگ همکاری در محل کار
تحت تاثیر قرار دادن دولت
افزایش ایمنی و بهداشت و ارتقای محیط زیست
ارتقای چاپ به یک رسانه ارتباطی
حمایت از تحقیق و توسعه

اسلاید 6 :

عده‌ای آغاز چاپ در ایران را عصر ایلخانیان می‌دانند؛ برخی احتمال داده‌اند که یهودیان فارسی زبان پیش از سایر گروه‌های فارسی زبان به اهمیت چاپ کتاب پی‌برده‌‌اند.
بر اساس مدارک موجود، نخستین کتابی که در ایران چاپ شده، زبور داوود یا ساغموس است که در 1638 به زبان و خط ارمنی در 572 صفحه در جلفای اصفهان و به دست کشیشان ارمنی به چاپ رسیده است.
در سال 1639سه کتاب به زبان و خط فارسی از سوی هیئت های تبلیغی مسیحی و در باب تبلیغ مسیحیت در شهر لیدن هلند به چاپ رسیده و چاپخانه ای که این کتاب ها در آن چاپ شده، ظاهراً نخستین چاپخانه فارسی در جهان است.

اسلاید 7 :

تحول عمده در فن چاپ و انتشار مواد چاپی، اعم از کتاب، روزنامه و غیره از دوره ولایت عهدی عباس میرزا قاجار آغاز شد که مصادف است با پیامد های جنگ های ایران و روس.
چاپخانه ای که بنا بر مدارک فعلی، وجود آن محرز است، در سال 1233 به دست آقا زین العابدین تبریزی و با حمایت عباس میرزا در تبریز تأسیس شده است.
فتح نامه، اثر میرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهانی، تفصیلی از جنگ های ایران و روس‌، ظاهراً نخستین کتاب فارسی است که در ذیحجه 1234 در ایران چاپ و منتشر شده است.

اسلاید 8 :

چاپخانه مجلس شورای ملی، مدت کوتاهی پس از تشکیل مجلس اول، به منظور چاپ و نشر روزنامه و نیز مطالب اختصاصی خودِ مجلس، به سرعت تأسیس شد در مدت کوتاهی به بزرگ ترین چاپخانه کشور تبدیل شد.
در دهه 1330، دستگاه های افست رتاتیو و دورنگ و چهاررنگ جدید به ایران وارد شد و تحولی فنی در چاپ به بار آورد. چاپخانه های‌ افست، روزنامه کیهان و سپهر، مهم ترین چاپخانه های آن دهه به شمار می آیند.
در جریان انقلاب اسلامی 1357 چاپخانه ها یکی‌ از مهم ترین و حساس ترین کانون های فعالیت بر ضد حکومت پهلوی بودند. از خروج محمدرضا پهلوی از ایران در دی 1357 تا آغاز تجاوز نظامی عراق به خاک ایران در پایان شهریور 1359، بیش از 350 عنوان روزنامه در ایران چاپ شده است.

اسلاید 9 :

در سال 1371 روش چاپ رنگی در مطبوعات به کار گرفته شد. روزنامه همشهری نخستین روزنامه رنگی ایران است.
در زمینه چاپ، 3 نشریه تخصصی و نیمه تخصصی انتشار می یابد:
ماهنامه صنعت چاپ
ماهنامه چاپ و بسته بندی
ماهنامه چاپ و انتشار
چاپ تمبر، اوراق بهادار، اسناد، بلیت اتوبوس های شهری، برگه های عوارض و نظایر اینها در چاپخانه های دولتی و تحت مقررات خاصی انجام می گیرد.

اسلاید 10 :

آشنایی با مراحل شبکه ای شدن چاپخانه ها
شبکه ای شدن فرآیندی مستمر، بلند مدت و مرحله به مرحله است. هیچ رویه استانداردی که مناسب همه باشد، وجود ندارد.
مرحله اول: شبکه ای شدن پیش از چاپ و چاپ
مرحله دوم: شبکه ای شدن تجهیزات فنی
مرحله سوم: شبکه ای شدن برنامه ریزی تولید و تجهیزات فنی
مرحله چهارم: همگرایی تحویل، فروش و مدیریت
مرحله پنجم: همگرایی تولیدکنندگان و مشتریان

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید