بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

سيستم سوخت رساني هوشمند:

سيستم سوخت رساني هوشمند در اكثر موتورهاي مدل جديد به كار برده شده است.

و روش كار آن بدين صورت است كه؛ با كمك سنسور هاي خاص متغيرهاي گوناگون خوانده و اندازه گيريمي شوند و به واحد كنترل ارسال ميگردد كه پس از پردازش نسبت به  صدور فرمان به عملگرها اقدام مي كند.

اسلاید 2 :

سيستم سوخت رساني هوشمند:

oبهبود عملكرد موتور و همچنين پايين آوردن مصرف سوخت و گرفتن راندمان بالا ازموتور از اهداف سيستم سوخت رساني هوشمندمي باشد.

oكه حتي درپي پيشرفت آن تكنولوژي هاي جديدتري نيز در همين راستا بوجود آمده است.

oيكي از آنها سيستم سوخت رساني HFM است.

اسلاید 3 :

چكيده:

   اين سيستم سوخت رساني HFM در مدل هاي سال 1997 به بعد در بعضي ازموتورها به كار برده شده و روش كار آن بدين صورت است كه با اندازه گيري ميزان جرم هواي ورودي به منيفلد هوا و همچنين با اندازه گيري متغيرهاي گوناگون ديگر كه در موتور با كمك سنسور هاي خاص خوانده مي شوند در صدد بهبود عملكرد موتور و همچنين پايين آوردن مصرف سوخت و گرفتن راندمان بالا ازموتور برمي آيد.

اسلاید 4 :

HFM معرفي

   كلمه HFM از عبارت Hot Film Air Mass گرفته شده است كه اين سيستم با اندازه گيري جرم هواي ورودي به موتور مقدار سوخت را در شرايط مختلف و اعمال بارهاي متفاوت به موتور تعيين مي كند تا موتور بتواند در بهترين شرايط با كمترين مصرف سوخت بيشترين بازده حرارتي را داشته باشد .

اسلاید 5 :

قطعات سيستم HFM

üG3/2   سنسور اكسيژن

üK1 رله حفاظت كنندهولتاژ بالا                                                           

üK27  رله پمپ

üL2  سنسور سرعت اتومبيل                                                                                                  

üN3/4  پردازش گر اصلي             

üX11   سوكيت عيب ياب          

                                                                               

اسلاید 6 :

سنسور اكسيژن oxygen sensor

     اين سنسور كه در جريان گازهاي خروجي از موتور قرار دارد ، اكسيژن موجود در گاز اگزوز را بررسي مي كند و ولتاژي متناسب با اكسيژن موجود،در دود كه نشانه رقيق يا غليظ بودن سوخت است را به ECU ارسال ميكند.  اين سنسور در بعضي مواقع به طور داخلي با جريان الكتريسيته گرم مي شود تا هر چه سريعتر به صورت مدار بسته درآيد .

اسلاید 7 :

 محل نصب سنسور اكسيژن

این سنسور روی منیفولد دود طوری قرار می گیرد که تا در معرض گازهای خروجی واقع شود و با ارسال  ولتاژ كم نشانه رقيق بودن سوخت و ولتاژ زياد نشانه غني بودن سوخت است كه ECU با كسب ايناطلاعات بهترين مخلوط را روانه موتور مي سازد .

 

اسلاید 8 :

رله حفاظت كننده ولتاژ بالا

üكار رله اين است كه ولتاژ را در مدار اندازه گيري كند و اگر ولتاژ بيشتر از  حد مجاز تعيين شده براي رله باشد ، رله فرمان قطع را به مدارات قطع مدار ارسال مي كند و مدار را قطع مي نمايد و از صدمه رسيدن به قطعات مداراصلي جلو گيري مي كند.

üاين رله كاري شبيه فيوز معمولي را انجام مي دهد با اين تفاوت كه فيوز معمولي در صورت بروز مشكل با از كار انداختن خود اقدام به حفاظت از سيستم مي كند ولي رله حفاظت ولتاژ بالا در صورت احساس مشكل با فرمان دادن به مدارات قطع مدار در صدد حفاظت از مدار هاي اصلي بر مي آيد .

اسلاید 9 :

رله پمپ گازوئیل

üكارش مشابه كار رله حفاظت ولتاژ بالا مي باشد با اين تفاوت كه اين رله فقط مسئوليت حفاظت از پمپ گازوئیل را بر عهده دارد ، چرا كه پمپ گازوئیل يكي از مهمترين قطعات يك سيستم سوخت رسان انژكتوري مي باشد و بايد در جهت حفاظت از آن تمهيدات خاصي را در نظر گرفت ، زيرا تمام فشار در پشت انژكتور ها به وسيله اين پمپ ايجاد مي شود، و در صورت صدمه ديدن اين پمپ با افت فشار روبرو خواهيم بود و اين امر موجبات كار كردن نامطلوب موتور و يا در مواقعي سبب روشن نشدن موتور مي شود .

اسلاید 10 :

سنسور سرعت خودرو

üاين سنسور در داخل گيربكس اتومبيل نصب شده است و مسئوليت تعيين سرعت اتومبيل را بر عهده دارد .

üهمانطور كه مي دانيد سرعت نشان داده شده توسط سرعت سنج داشبورد اتومبيل دقت چندان بالايي ندارد و براي محاسبات دقيق ECU مناسب نخواهد بود ، به همين علت اين سنسور را بر روي كرانويل ديفرانسيل نصب مي كنند  كه اين سنسور با فرستادن سيگنالهاي مربوطه  به  ECU وظيفه خود را انجام مي دهد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید