بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

روش بار واحد يا روش کار مجازی:

(1قاب يا تير را با توجه به بارهای حقيقی وارد بر ان تحليل کرده ونيروهای داخلی حقيقی کليه اعضا را در گرههای انتهايی انها بدست می اوريم.

(2کليه بارهای واقعی وارد بر تبر يا قاب را حذف کرده ، سپس بر نقطه ای که تعيين تغير شکل آن مد نظر است، يک بار واحد (در راستای مورد نظر محاسبه تغيير شکل)اعمال می کنيم.قاب را برای بار واحد مجازی تحليل کرده و نيروهای داخلی مجازی کليه اعضا را در گره های انتهايی آنها بدست می اوريم.

(3در صورت لزوم تير (اعضای قاب) را به قطعات کوچکتر تقسيم می کنيم.بطوريکه مقادير  EI و لنگرهای خمشی در طول قطعات مزبور توابعی پيوسته باشند.

(4در طول هر يک از قطعات حاصل از مرحله3،تابع M (لنگر خمشی حاصل از بارهای حقيقی) و تابعm  (لنگر خمشی مجازی ناشی از بار واحد مجازی) را مشخص می کنيم.بايد توجه داشت که برای محاسبه توابع mوM در طول هر قطعه، از يک دستگاه مختصات ثابت و از يک قرارداد علامت استفاده کنيم.

(5اگر وارد کردن اثر تغيير شکل محوری اعضا نيز لازم باشد،تير يا قاب را چنان به قطعات کو چکتری تقسيم می کنيم که مقادير EA  و نيروی محوری در طول قطعات مزبور توابعی پيوسته باشند.

(6تغير شکل تير يا قاب را در نقطه مورد نظر با استفاده از رابطه زير محاسبه می کنيم:

اسلاید 2 :

روش نيرو يا اصل اجتماع اثر قوا:

روش نيرو به کليه روشهايی گفته می شود که در آن مجهول اصلی نيرو است ومعادلات اضافی با استفاده از شرط سازگاری تغيير شکلها بدست می آيد.

اسلاید 3 :

خيز خرپا:

اگر چرخش يک عضو مثل عضو 6را خواسته باشيم,بايد نسبت به لنگر مشتق بگيريم.بنابراين مطابق شکل زير يک زوج نيرو بر آن وارد می کنيم.

اگر افزايش طول خواسته شده باشيم دو نيروی واحد در آن جهت مطابق شکل زير وارد می سازيم.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید