بخشی از مقاله

چکیده
روش های تحمل خطای موجود در رایانش ابری بر پایه سیاست های تحمل خطا، چالش ها و ابزار های مورد استفاده جهت پیاده سازی تحمل خطا در رایانش ابری مورد بحث قرار میگیرد و تحمل پذیری اشکال یکی از مهم ترین موضوع در بحث رایانش ابری است.

.1 مقدمه
به منظور به حداقل رساندن تاثیر خرابی بر روی سیستم و اجرای صحیح و موفق برنامه های کاربردی ، خرابی بایستی پیش بینی شده و مدیریت و کنترل گردد.روش های تحمل پذیری خطا در رایانش ابری در واقع برای پیش بینی این خرابی ها و انجام یک اقدام مناسب قبل از خرابی می باشد.

سیتمی تحمل پذیر است که در صورت رخداد اشکال ، آن را تحمل کرده و به کار خود ادامه دهد. اما بین این سه تفاوت وجود دارد. -خرابی: failure هرگاه یک سیستم کار مورد انتظار را صحیح انجام ندهد یه خرابی رخ داده است.

-خطا: error علت رخداد خرابی وجود یک خطا در سیستم است. -اشکال: fault علت یه خطا وجود یک اشکال در سیستم است.

یک مثال ساده:زمانی که پای شما به یک مانع برخورد میکنه یه اشکال رخ میدهد حالا اگر تعادل شما بهم خورد تبدیل به خطا میشود چون رفتار شما عوض میشود و اگه زمین بخورید خرابی رخ میدهد.

2.    مزایا و نقاط قوت رایانش ابری چیست؟

1.هزینه های کامپیوتری کمتر

.2کارآیی توسعه یافته

.3هزینه های نرم افزاری کمتر

.4ارتقای نرم افزاری سریع و دائم

.5سازگاری بیشتر فرمت اسناد

.6ظرفیت نامحدود ذخیره سازی

.7قابلیت اطمینان بیشتر داده در رایانش ابری

.8 دسترسی جهانی به اسناد

شکل - 1 - نمای کلی رایانش ابری

.3 سطوح مختلف رایانش ابری چیست؟

جدول - 1 - لایه های مختلف رایانش ابری

.4انواع تحمل پذیری اشکال در رایانش ابری عبارتند از: - - 1

.1 تحمل پذیری اشکال در رایانش ابری بلادرنگ

.2تحمل پذیری اشکال بایزنتاین در رایانش ابری

تحمل پذیری اشکال بایزنتاین در رایانش ابری بهم پیوسته تحمل پذیری اشکال بایزنتاین در رایانش ابری با منابع اختیاری
.1میان افزار با قابلیت تحمل پذیری خطا در رایانش ابری

.2با قابلیت تحمل پذیری خطا: Multiple Master سیستم ابری

.5 تحمل پذیری اشکال در رایانش ابری بلادرنگ

این سیستم ها با داشتن امتیازاتی از قبیل ابزارهای محاسباتی قوی محیط مجازی سازی با مقیاس پذیری بالا از اهمیت بسزایی برخوردارند.

در رایانش ابری استفاده از گره های پردازشگر احتمال خطا را بالا می برد و از طرفی چون سیستم های بلادرنگ از لحاظ ایمنی بحرانی هستند.

باید قابلیت اطمینان آن ها نیز افزایش یابد از اینرو تقاضا برای دستیابی به سیستم هایی با قابلیت تحمل خطا در سیستم های بلادرنگ رو به افزایش است .

شکل - 2 - فرآیند کلی یک سیستم بلادرنگ در رایانش ابری

در شکل :2 قابلیت اطمینان هر گره محاسبه شده و اگر هر گره نتایج درست تولید کند قابلیت اطمینان آن افزایش می یابد در غیر اینصورت قابلیت اطمینان آن کاهش پیدا خواهد کرد.

تمرکز این سیستم بر روی روش ترمیم رو به جلو می باشد.

مدل خطاها را بر اساس قابلیت هر گره تحمل می کند و هر ماشین مجازی بر اساس قابلیت اطمینان انتخاب می شود . در صورتی که نتواند بخوبی برنامه بلادرنگ را اجرا کند حذف خواهد شد.

.6 تحمل پذیری اشکال بایزنتاین در رایانش ابری

خطای بیزنتاین ، خطایی است که در آن سرویس دهنده ممکن است به دلخواه هر پاسخ را در هر زمان ممکن تولید نماید که ناشی از حملات مهاجمین ، خطای کاربر و خطای نرم افزار می باشد .

-1-6تحمل پذیری اشکال بایزنتاین در رایانش ابری بهم پیوسته: دو قاعده کلی که در این موضوع وجود دارد یکی هماهنگی بین ابرهای چندگانه و دوم قادر بودن انتقال و تعریف اطلاعات است.

2-6 -تحمل پذیری اشکال بایزنتاین در رایانش ابری با منابع اختیاری: بیشتر ابرها بر دو نوع از زیرساختارها استقرار یافتند یکی اینکه از لحاظ مدیریتی قویتر و دارای زیر ساختار قدرتمند می باشد .

توسط تهیه کنندگان ابر بزرگ مدیریت می شوند. مانند آمازون و گوگل. ودیگری با زیر ساختار منابع اختیاری که شامل تعداد زیادی کاربران که منابع محاسباتی خود را ترکیب کرده اند.

.7 میان افزار با قابلیت تحمل پذیری خطا در رایانش ابری

این میان افزار تحمل پذیری خطا را برای برنامه های کاربردی توزیع شده در محیط رایانش ابری یا مرکز داده فراهم می کند . همانند سرویس هایی که توسط مالکین ابر ارائه می شود.این میان افزار فرآیندهای برنامه کاربردی را با استفاده از رویکرد تکرار Leader/Followerتکرار می کند.

این میان افزار نسخه ای از تمام وضعیت نسخه ها هم در اعمال بدون خطا و هم در رخدادهای دارای خطا را نگهداری می کند و اگر خطایی رخ دهد مکانیزم های ترمیم یا پیکربندی مجدد تضمین می کند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید