بخشی از مقاله

1-1مقدمه :
 
با رشد روزافزون جمعیت جهان و نیاز مستمر و فزاینده به منابع جدید انرژی ، باعث شده است تا اغلب کشورهای سیاست گذاری های کلان خود را به سمت توسعه انرژی های تجدیدپذیر سوق دهند. انرژی باد یکی از انرژی های پاک است که به رغم اقتصادی بودن فارغ از مشکلات اتمام پذیری سوخت فسیلی و مع ضلات زی ست محیطی ا ست . لذا امکان سنجی مناطق م ستعد در ک شور ، اولین گام برای امکان پذیری استفاده مستقیم از این منبع عظیم انرژی می باشد. روش های گوناگونی برای بررسی و ارزیابی پتاسیل انرژی بادی یک منطقه در طی سال های گذشته در قمست های مختلف دنیا توسعه یافته است .

-2-1 بیان مسئله :

موتور انحراف Yaw motor یک سیستم ترکیبی الکتریکی مکانیکی است . هدایت این سیستم توسط واحد کنترل انجام می شود. براساس اطلاعات رسیده از قسمت اندازه گیری واحد کنترل جهت باد قالب را تعیین کرده به موتور انحراف فرمان می دهد که این موتور توربین را در راستای مناسب بچرخاند.

در واقع ما قصد داریم در این گزارش خود میزان خطای yaw motor را به حداقل بر سانیم با حداقل ر سیدن میزان این خطا این نتیجه حا صل می شود که پیش بینی سرعت باد به در ستی صورت گرفته و باد در جهت مناسبی چرخ خود را انجام می دهد.

در این گزارش با استفاده از روش های مختلف هوش مصنوعی ، از جمله فازی ، شبکه عصبی وماشین بردار پشتیبان و.... به یادگیری پیش بینی درست صورت باد با استفاده از میزان خطای انحراف پرداخته می شود .

-3-1بیان مفاهیم و تعاریف :

-1 موتور انحراف : - Yaw motor - برای به حرکت در آوردن درایو انحراف مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش دوم : مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

-1-2 کارهای گذشته :

جدول شماره - 1 معرفی مقالات که از این تئوری برای هر مسئله پیش بینی سرعت باد استفاده کرده اند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید