بخشی از مقاله

چکیده

در این تحقیق پلی تیوفن با استفاده از FeC به عنوان اکسیدانت در حضورPVPوPEG به عنوان سورفکتانت در محیط آبی سنتز شده است. و تاثیر پلی تیوفن و کامپوزیتهای آن در جداسازی کادمیوم بررسی شده است. ساختار شیمیایی و مورفولوژی محصول با استفاده از SEMبررسی شده است. طیف FTIRدلالت می کند که نانوکامپوزیت در حضور سورفکتانت تشکیل شده و نوع سورفکتانت و ماده افزودنی بر شدت پیک ها تاثیر می گذارد. هدف از این تحقیق بررسی میزان جذب توسط نانو کامپوزیت های پلی تیوفن در محلول آبی است.

کلمات کلیدی نانوکامپوزیت، پلی تیوفن، ساختار شیمیایی، مورفولوژی، جذب

مباحث مهم زیست محیطی محسوب می شود. تاکنون روش های مختلفی برای جذب این فلزات مورد توجه قرار گرفته است که یکی از این روشها استفاده از پلیمرهای هادی در حذف فلزات سنگین از آب ها و پسابها است.[1] پلیمر های رسانا اولین بار در اوایل دهه 70 میلادی مطرح شد و تا امروز تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است. در سال 2000 میلادی - آلن هیگر - و - آلن مک دیامید - کار مشترکی را شروع نمودند که نتیجه کار آنها منجر به دریافت جایزه نوبل در بخش شیمی شد .[2] آنها با اضافه نمودن افزودنی های مختلف به پلیمر توانستند بهترین شرایط برای تفکیک را تعریف کنند و پلیمری با قابلیت عبور جریان تا سطح جریان عبوری از مس سنتز و تولید نمایند. پلیمرهای رسانا به دلیل قیمت پایین، وزن کم و عدم آلودگی محیط زیست امروزه مورد توجه است و از آن ها درساخت، حسگرها3]، [4، باتری ها قابل شارژ[5]، محافظت از فلزات در برابر خوردگی، حذف فلزات سنگین6]، [7، غشاء[8]، تجهیزات پزشکی[9]، رنگ رسانا[10]، خازن های الکترو شیمیایی استفاده می شود. در این تحقیق به سنتز کامپوزیت و نانوکامپوزیت پلی تیوفن با استفاده از پایدارکننده های پلی اتیلن گلیکول - - PEG و پلی وینیل پیرولیدون - - PVP در محیط آبی پرداخته و نفش آن ها در جداسازی کادمیوم بررسی شده است.

.2 آزمایشگاه

-1-2 وسایل و تجهیزات

همزن مغناطیسی- ترازو دیجیتال- سانتریفوژ-دستگاه -FTIR-SEM اسپکتروفتومتراتمی

-2-2 مشخصات مواد

همه مواد شیمیایی به کار برده شده دارای خلوص بالا بوده و بدون خالص سازی مصرف شده اند، به جز مونومر تیوفن که هر بار قبل از استفاده تقطیر شده است. هم چنین آب مقطر یون زدوده شده

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید