بخشی از مقاله

چکیده

مدل اتمی جوشکاری اصطکاکی خطی بین دو عنصر نیکل و آلومینیوم با استفاده از دینامیک مولکولی در ابعاد نانومتری مدلسازی شده است. در این شبیهسازی به بررسی فرآیند جوشکاری به تغییرات ساختار اتمی در ناحیه جوش میپردازیم. هنگام آغاز فرآیند و ایجاد اصطکاک و تماس فلز-فلز زبری سطح فلز نرمتر - آلومینیوم - خیلی سریعتر از زیری سطح فلز سختتر - نیکل - دچار تغییر شکل پلاستیک شدید میگردد و ساختار FCC آن به آمورف تبدیل میگردد. در این مقاله همچنین به بررسی ضریب نفوذ میانگین بر اساس میانگین مربع جابجایی میپردازیم.

مقدمه

جوشکاری اصطکاکی خطی یک فرآیند اتصال حالتجامد بین دو قطعه فلزی میباشد. در این فرآیند یک قطعه ثابت و قطعه دیگر تحتفشار و به همراه حرکت رفت و برگشتی متناوب بر روی قطعه دیگر حرکت میکند و بدینوسیله گرمای لازم ناشی از اصطکاک را تولید میکند

شکل -1 نمایی شماتیک از فرآیند جوش اصطکاک خطی

حرارت تولیدشده به همراه فشار عمودی اعمالشده برای جوش سطوح باعث میشود جرم بسیار کمی از سطوح دو قطعه تغییر شکل پلاستیک شدید داده و از کنارههای سطح محل اتصال بهصورت گداخته 1 بیرون آید . اکسیدهای سطحی و سایر ناخالصی ها همراه با حجم خمیری شده سطح از محل جوش دو قطعه خارج میشوند و این امر باعث میشود تا تماس فلز- فلز بین دو قطعه فلزی شکل گیرد و این تماسنهایتاً منجر به اتصال می گردد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید