بخشی از مقاله

آزمون موج تخريب شده در سيستم هاي آرايش يافته با توجه به سرعت انتقال 10GE


Degraded Signal testing
Speede 10DG Deployment

آزمون موج تخريب شده در سيستم هاي آرايش يافته با توجه به سرعت انتقال 10GE

Introduction
مقدمه
در پروسه هاي سيستم هاي ارتباطي 2 فلسفه در ارتباط با نحوه آزمون سيتسم ها وجود دارد كه اين دو فلسفه عبارتند از:
- روش كمان گرا، perfection كه در آن روش به سيستم تحت آزمايش
Derice unden test (DUT) سيگنال هايي اعمال مي گردد كه منبع توليد آن سيگنالها ، پيام هايي با كارآيي بالاتر از حد نياز Dut را توليد مي نمايد.
- روش «بدترين حالت ممكن worst case» كه در اين روش به Dut سيگنالهايي اعمال مي شد كه همانند سيگنالهاي معمولي موجود در سيستم مي باشد.


به طور مرسوم صنايع مخابراتي از روش كمال گرا و تجهيزات ارتباطي (Communication) از روش بدترين حالت ممكن استفاده مي نمايد. استاندارد جديد IEEE 8023ae (كه در آن سيگنال آزمون بطور عمدي به طور كامل تخريب مي گردد) مشخص مي سازد كه برخي از تجهيزات 10GE كه در شبكه نصب مي‏گردند بايد براي اولين بار به روش بدترين حالت ممكن مورد آزمايش قرار گيرد. هدف ارائه اين مقاله بررسي و مقايسه اين دو روش و فلسفه آزمون و همچنين بررسي اثر آنها از زمان نصب و ارائه سيستم به بازار هزينه ها و امكان سازگاري با ساير روشهاي نهاد و تجهيزات بوده است.
Perleetion testing Approach
روش آزمون كمال گرا


اين روش در حقيقت براي نوعي روش آزمون و خطا مي باشد كه در آن روش تجهيزات اساساً در شرايط ايده آل و باور در نظر گرفتن حدود كارآيي اوليه در شرايط واقعي مورد بررسي قرار مي گيرند.
در اين روش چنانچه تجهيزات از همان ابتدا كار توانايي عملكرد صحيح را در محيط داشته باشند (يعني حدود كارآيي اوليه قابل دسترسي نباشد). تجهيزات فوق به توليد كننده بازگردانده شده و مجدداً مورد بررسي قرار گرفته و يا تجهيزاتي، كارآيي بالاتر جايگيري اين تجهيزات مي گردد تا از اين طريق كارآيي كامل و مطلوب حاصل گردد.


چنانچه اين محصولات براي چنيدن بار به كارخانه و محل توليد منتقل گردند بدون شك بر ميزان هزينه ها دليل دوباره كاري افزوده شده و در نتيجه از ميزان سود و درآمد كاخانه كاسته مي گردد. البته سود حاصل در اين روش اين است كه در طي اين چرخه در طول زمان، حدود و شرايط كاري بهبود يافته و اين تجهيزات قابليت كار در تمامي شرايط محيطي و سيستم هاي گوناگون را حاصل مي كنند. يكي ديگر از مشكلات اين است كه در اين پروسه هاي طولاني از عمر مفيد سيستم كاسته شده (چرا كه مرتباً تحت شرايط آزمون سخت قرار گيرد) و از سويي هزينه توليد بالا رفته و بر اثر تأخير هاي زياد نارضايتي مشتري نيز بالا مي گيرد. ممكن است برخي خطاها و اشتباهات بر اثر نزديك شدن به محدوده هاي نهايي حاصل گردد و در نتيجه با بازگشت سيستم به كارخانه بر ميزان هزينه ها، تأخيرها و غيره افزوده شده و در واقع سرمايه هاي ماليات دهنده

گان به هدر رود. اصولاً تجهيزات آزمايشي به نحوي طراحي شده اند كه دقيقترين سيگنالهاي را توليد نمايند. در واقع معيار و سنجش و مقايسه اين تجهيزات بالا بودن كيفيت سيگنال توليدي تا حد ممكن مي باشد و توليد كنندگان اين تجهيزات نيز همواره برسد توليد بهترين سيگنال با يكديگر رقابت مي كند. اين فضاي كاري سبب گرديده تا تجهيزات مورد آزمون با سيگنالهايي مورد آزمون قرار گيرد كه اساساُ بسيار فراتر از حد مورد نياز و شرايط عادي يك سيستم ارتباطي مي باشد. به اين ترتيب بعضي گيرنده نيز سيگنالي را دريافت مي كند كه در شرايط عادي وجود نداشته و ممكن است در همين دريافت اين سيگنال با مشكلات و شكست هايي روبرو گردد به اين ترتيب سيستم گيرنده مجدداً در شرايط دقيق تري با سيگنال دقيقتر و پيچيده تر كنترل شده و اين چرخه مرتباً تكرار مي گردد. چنانچه آن مقدار افزوده حاشيه اي كافي نباشد. مشتري مجدداً سيستم را به كارخانه باز مي گرداند و تحقيقات و آزمون هاي پر هزينه اي مجدداً آغاز مي گردد. هدف نهايي اين است كه در نهايت سيستمي فاقد هر گونه ايراد ساخته شود اما نتيجه كار در نهايت توليد سيستم خاصي است كه در آن در جهت كاهش عيوب حدود و محدوده هاي كاري در حد بسيار بالايي لحاظ گرديده اند.


در نهايت سيستمي حاصل مي گردد كه با هزينه بسيار بالا ساخته شده و از لحاظ اطمينان از حد عالي قرار داشته و انعطاف پذيري بسياري با ساير سيستم هاي مختلف حاصل نموده است.
Worst – Care testing Appreach
روش آزمون «در بدترين حالت ممكن»
در اين روش بر خلاف روش اول به سيستم مورد آزمون سيگنالي اعمال مي گردد كه مشابه سيگنالهاي ارسالي در اولين روز كاري سيستم مي باشد و در نهايت ديگر چرخه بازگشت به كارخانه اجرا نمي گردد. اما در نهايت چنانچه سيستم جوابگو نباشد بايد آزمون هاي كيفي متنوعي خارج از محدوده كاري آن صورت گيرد از آنجائيكه در روندي ايده آل آزمون هاي وقت گير پر هزينه اي صورت مي گردد كه توانايي كار در ايده آل ترين شرايط را حتي بعد از چندين بار وقت و برگشت بدست آورده باشد. به همين جهت چنانچه از روش تخريب موچ استفاده شود مدت زمان آزمون و در نتيجه هزينه هاي اضافي كاهش يافته و در هزينه ها صرفه جويي گردد.


برخي از توليد كنندگان مشكلات مربوط به روش «كمال گرا» را درك كرده و در روشهاي جديد تر از موجهاي معمولي جهت آزمون استفاده مي كنند.
متأسفانه با گسترش خطوط توليد و تقبل قراردادهاي مختلف از سوي توليد كنندگان سبب گشته تا توليد كنندگان توانايي توليد تجهيزات كاملاً يكسان را از دست بدهند و در نتيجه مدوده هاي يكس سيستم رايج نيز تغيير كرده و از يك ايستگاه كاري تا ايستگاه بعدي تفاوتهاي بسياري پيدا مي كند.
10GE USE OF Dagradid Signals


استفاده از سيگنالهاي تخريب شده
روش 10GE IEEE. 3ae استفاده از سيگنالهاي تخريب شده را در فرستنده ها در گيرنده هاي حاوي خطوط ترافيكي WAN يا 10GE LAN توصيه كرده است. به عنوان مثال در آزمون تنش زا چشم گرديده.
10GE ابتدا چشم دستگاه به طور عمودي و يا افقي نسبي معدود شده و سيگنال ليزر ضعيف شده به چشم تابانيده مي شود. اين حالت در واقع بدترين حالت آزمون محسوب مي گردد. استانداد بايد در بدترين شرايط حداقل نرخ خطا از لحاظ دريافت بيت ها را داشته باشد از آنجائيكه كليه توليد كنندگان 10GE بايد شرايط بدترين حالت ممكن راحد نظر قرار داده و در سيستم خود لحاظ كرده باشند. از عملكرد صحيح دستگاه بدين شكل اطمينان حاصل مي گردد. از سوي ديگر سيستمي كه در اين روش مورد آزمون قرار گرفته و كارايي آن تأئيد شده باشد را مي توان براحتي و به سرعت در مدار قرار داد.
Concluoipono
نتيجه گيري


از روش كمال گرا محدوده هاي كاري سيستم تا حد ممكن افزايش پيدا مي كند از محدوده هاي طبيعي عملكرد دستگاه فراتر مي رود. اين محدوده هاي به هنگام توليد تكنولوژي هاي جديد سبب تأخير در توليد و همه گير شدن سيستم ها مي‏گردد. در اين پروسه چرخه هاي رفت و برگشت در رسيد ن به هدفهايي محدنده هاي كاري تأخيرهايي را در زمينه توليد و نصب به همراه دارد. كمپانيها در حال حاضر با استفاده از روش آزمون بدترين حالت ممكن از مقياس بازرگاني كمال گرا را بهبود مي بخشند اما اين محدوده‏ها در مقياس با روش كمال گرا باز هم از حد بسيار پايين تر برخوردار مي باشد. روش آزمون سيگنال تخريب شده در ا ستاندارد IEEE802 802.3ae سبب بهبود عملكرد شرايط كاري لايه يكم گشته و در ضمن با كاهش چرخه هاي آزمون و خطا هزينه ها را كاهش داده و در زمان نيز صرفه جويي مي كند. امروزه توليد كنندگان و طراحان مي كوشند هر چه سريعتر سيستم هاي 10GE را جايگزين سيستم هاي قديمي تر شبكه محدوده و با حداكثر سرعت تجهيزات فوق را نصب نمايند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید