بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

معرفی کلی سیستم

مقدمه :

در کشورهای پیشرفته سالهاست که مسائل مربوط به دوام مصالح ، سرعت اجرا ، کاهش پرت مصالح ، جلوگیری از اتلاف انرژی و مقاوم بودن ساختمانها در برابر سوانح طبیعی مورد توجه و تحقیق دائم قرارگرفته که منجر به نوآوری ها و تکنیک های مدرن در زمینه صنعت ساختمان شده است.

از جدیدترین سیستم های فوق الذکر ، استفاده از ترکیب بتن آرمه به عنوان عضو باربر و پانل های پلی استایرن EPS به عنوان قالب بتن و عایق حرارتی می باشند که با نام سیستم های بتنی  (ICF )– Insulationg Concrete FormWork معروف گشته اند.

سیستم ICF     پانلی  از جدیدترین و کامل ترین نوع سیستم های مذکور می باشد که کمبودها و اشکالات روش های قدیمی تر در آن بر طرف شده است.

اسلاید 2 :

سیستم بتن مسلح با عایق ماندگار(ICF)  دیوارهایی پرشونده با بتن هستند که قالب دیوارها دائمی بوده و بعد از بتن ریزی به عنوان جزئی از دیوار محسوب شده و بصورت عایق حرارتی و صوتی عمل می‌کند.

اسلاید 3 :

در این سیستم ، قالبهای دیوار بتنی  با امکان میلگرد بندی به میزان مورد نیاز و با ضخامت مورد نظر از 80 تا 500 میلیمتر و بیشتر برای دیوارها قابل تولید هستند. این سیستم به عنوان یک فن آوری مناسب در صنعت ساختمان به طور محدود مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل مزایای بسیار از نظر معماری و ساختمان به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

—

اسلاید 4 :

تاریخچه :

این سیستم در دهه 1950-1960توسط کمپانی Lastedil دراروپا (سوئیس یا آلمان) ابداع  شد .از این روش تا کنون در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آلمان ، ایتالیا ، ترکیه ، کانادا ، آمریکا ، امارات متحده ، بحرین ، عربستان ، روسیه ، ایرلند به صورت گسترده استفاده گردیده است.

اسلاید 5 :

روش اجرا :

این سیستم به شیوه اجرای ساختمان بتن آرمه درجا از انواع دیوار باربر با قالب های عایق ماندگار می باشد که به نام سیستم  قالب های عایق ماندگار شناخته می شوند.

  (ICF )– Insulationg Concrete FormWork

اسلاید 6 :

انواع اجرای عایق ماندگار بتنی ICF

قالب‌های عایق ماندگار دیوار بتنی از نظر قالب بندی به سه دسته تقسیم می‌شوند :

 1- بلوکی  2- تخته ای 3- پانلی

1- بلوکی :

 این قطعات دارای ابعاد کوچکی هستند و معمولا برای دیوارهای داخلی بکار میرود. و با داشتن برآمدگی و فرو رفتگی در هم چفت می شوند.

اسلاید 7 :

2- تخته ای:

عایق تخته ای مثل عایق پانلی است ولی در مونتاژ و نحوه نصب با هم اختلاف دارند.

این عایق ها به وسیله بست به یکدیگر متصل می شوند.

اسلاید 8 :

3- پانلی :

در این عایق ها قطعات بزرگ هستند و بین آنها از بتن پر می شود که دارای سطح صاف هستند و برای نگهداری آنها به بست های نگهدارنده احتیاج است.

اسلاید 9 :

اجزای سیستم سازه ای باربر :

 

1- دیوار باربر

2- دیوار جدا کننده

3- پانل سقفی 

پانل های سقفی وظیفه تحمل بارهای کف و انتقال آن به دیوارهای باربر را بر عهده دارند و پانل های دیوار به دو صورت باربر و غیر باربر تقسیم می شوند.

اسلاید 10 :

دیوار باربر:

از دو لایه PS  پلی استایرن به ضخامت 5cm داخلی و بیش از 5cm بیرونی که قابل افزایش است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید