بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه

جریان به عنوان دبی (حجم یا سطح بر واحد زمان) تعریف شده ،که یک ماده از یک سطح مقطع معین عبور میکند و توسط دما و فشار خاص توصیف میشود. ابزاری که برای اندازه گیری جریان استفاده میشود جریان سنج نامیده میشوند(flow meters)

اسلاید 2 :

استاندارد اندازه گيری جريان

• فشار 1 اتمسفر

• درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد

• واحد های استاندارد SCFM و SCCM

اسلاید 3 :

qقسمتهای اصلی جریان سنج ها شامل حسگر(se sor )، پردازشگر سیگنال و فرستنده می باشد.سنسور های جریان سنج از امواج صوتی و میدان مغناطیسی برای اندازه گیری جریان در یک سطح مقطع معین به وسیله کمیتهای فیزیکی مثل شتاب، فرکانس،فشار و حجم استفاده میکنند. در نتیجه خیلی از جریان سنجها با توجه به خصوصیت فیزیکی که به وسیله آن جریان را اندازه می گیرند نام گذاری می شنود

اسلاید 4 :

روشهای اندازه گيری به عوامل زير بستگی دارد:

– جنس ماده

– ميزان چسبندگی

– درجه حرارت

– هدايت الکتريکی

– مقدار جريان

– مقدار مواد معلق

 

 

اسلاید 5 :

دبی سنج رقاصکی               

 متداول ترین نوع دبی سنجهای جابجایی مثبت (شمارشگر),دبی سنج رقاصکی یا دیسک لنگ است این نوع از دبی سنجها اغلب برای اندازه گیری مقدارآب ورودی در کنتور منازل و یا منابع زخیره آب استفاده می شود. بخش متحرک یک دیسک مدور است که به یک گوی مرکزی متصل شده است .یک میله به گوی بسته شده و توسط یک دندانه  یا غلطک به حالت مایل قرار گرفته است .دیسک درون یک محفظه قرار گرفته که دیواره های کروی و نوک مخروطی شکل دارد.

      سیال از یک روزنه که در دیواره کروی قرار دارد از                                        یک سمت وارد و از سمت دیگر خارج می شود.                                           عبور جریان سیال از داخل محفظه باعث                                                                      به حرکت در آوردن(چرخیدن) دیسک می شود.

 

اسلاید 6 :

نحوه اندازه گیری دبی

با تعیین مقدار حجم سیال مورد نیاز برای یک دور چرخش کامل دیسک و ضرب آن در تعداد دورهای ثبت شده , حجم سیال عبوری اندازه گیری می شود .

میله متصل به گوی ,با یک چرخ دنده مخروطی شکل در تماس است که چرخش دیسک را از این طریق به یک مجموعه چرخ دنده ای انتقال می دهد .

با کالیبر کردن تمام سیستم , تعداد دورهای دیسک توسط یک شمارشگر اتوماتیک ثبت می گردد که نشان دهنده حجم سیال عبوری است.

اسلاید 7 :

خصوصیات :

1- دامنه دمایی  :

2-دامنه فشاری :

3-ماکزیمم ویسکوزیته :    11000 cP

4-درصد خطا :  1%

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید