بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

بتن انتقال دهنده نور




بتن انتقال دهنده نور با نام تجاري ™ Litracon  محصول نسبتا جديدي است که در سال 2004 توسط يک معمار 27
ساله مجارستاني به نام آرن لوسونزي ابداع گرديد. اين محصول با ترکيب 96% بتن معمولي و 4% فيبرهاي نوري محصولي منحصر به فرد را براي هزاره جديد به ارمغان آورده است.


اسلاید 2 :




 هم اکنون بتن ليتراکن با دانسيته 2400-2100 کيلو گرم بر متر مکعب ، مقاومت فشاري 50 نيوتن بر ميليمتر مربع و مقاومت کششي 7 نيوتن بر ميليمتر مربع  در سه رنگ خاکستري، سياه و يا سفيد و با ابعاد استاندارد 300*600 ميليمتر و با ضخامت 500-25 ميليمتر توليد ميگردد. ازنظر تئوري فيبرهاي به کار رفته در ليتراکن قادر به انتقال نور در بتني به ضخامت 20 متر مي باشد. همچنين استفاده از فيبر نوري در اجزاي باربر سازه اي بدون تاثير منفي در مقاومت بالاي فشاري و کششي آن مي تواند اثري خوب با ايجاد فضاهايي روشن و جذاب داشته باشد.

 

اسلاید 3 :

بتن جلا يافته يا پرداخت شده، تکنيک نسبتاً جديدي است که براي تغيير سطوح دال هاي بتني جديد و يا قديمي به کفي جذاب، پايدار ، نهايي و آماده استفاده بکار مي رود. شرکت رترو پليت پيشگام اين روش از بتن هاي سائيده شده، جلا يافته و سخت کننده هاي شيميايي يا همان متراکم کننده ها از دهه 1990 مي باشد که سيستم آن تا امروز در بيش از 100 ميليون فوت مربع از سطوح بتني استفاده گرديده است. شيوه رترو پليت با پيوستن تکنولوژي اروپايي سايش و جلا دهي سنگي با عوامل متراکم کننده بتن که در آمريکاي شمالي استفاده ميگردد، توسعه داده شد.

اسلاید 4 :



 در اين شيوه يک چرخ ساينده- پشت الماس- متحرک، بين 16/1 تا 4/1 اينچ از سطوح دال بتني را از بين مي برد، در ادامه با استفاده پي در پي از ساينده هاي سنگي و چرخهاي جلا دهنده، يک جلاي عالي (تا 3000 گريت) بوجود مي آيد. در طي اين فرايند، سيليکات سديم که نوعي جذب کننده به حساب مي آيد، به کار برده مي شود. اين ماده در يک واکنش شيميايي با هيدرواکسيد کلسيم در بتن به فرم سيليکات کلسيم هيدراته متبلور شده بدون ملاط بتن مبدل مي گردد. سطح بتن منتج شده بسيار پايدار بوده و براحتي نگهداري مي گردد، همچنين بدون انتشار VOC سطح شفاف و منعکس کننده بسيارخوبي بوجود مي آورد که قادر به کاهش تجهيزات نورپردازي بوده و مي تواند در استفاده از نور روز کمک شاياني انجام دهد. به اين ترتيب با ايجاد يک سطح پرداخت شده در کف بتني باعث کاهش استفاده از مصالح مي گردد.

 

اسلاید 5 :

ساگا گلس، پوشش رنگي کنترل نور




 ساگا گلس يک پوشش خارجي الکترونيکي است که با کنترل اشعه هاي خيره کننده خورشيدي، ديد محافظت شده و بي نقصي را ارائه مي دهد. بر خلاف محصولات لعابي موجود در بازار که با جذب UV، (پرتوهاي فرابنفش) اين عمل را انجام مي دهند، ساگا گلس فيلم نازکي از چندين لايه اکسيد تنگستن مي باشد که با صرف   0.28 w/ft2 وات بر فوت مربع، در عرض چند دقيقه شيشه را از حالت کاملاً شفاف و بي رنگ به موقعيت رنگي مبدل ساخته و باصرف  0.1w/ft2 اين موقعيت پايدار مي ماند.



اسلاید 6 :



  استفاده از يک واحد پوشش  ساگاگلس بر روي شيشه هاي شفاف معمولي، انتقال نور مرئي را از 62% به 3.5% کاهش داده و نيز باعث کاهش ضريب انتقال حرارت از 0.48 به 0.09 مي گردد. استفاده از اين محصول همچنين علارغم هزينه بالاي آن نتايج بالقوه بسياري شامل: بازدهي بالاي ساختمان ها در استفاده از انرژي، آسايش مطلوب و ... را داراست.

 

اسلاید 7 :



 بتن سبك هوادار (فوم‌بتن) از سال 1923 ميلادي در آمريكا و هلند و بعدها در آلمان مورد توجه قرار گرفته و توسعه وسيع آن از سال 1980 توسط شركت Voton با همكاري دانشگاه‌هاي آلمان و دپارتمان‌هاي مربوطه انجام يافته است. آقاي كريستوفر الكساندر از جامعه آكسفورد‌پرس در كتاب “A Pattern Language” متذكر مي شود: «ما مطمئن هستيم كه بتن سبك هوادار بتن آينده جهان خواهد بود.»

 

اسلاید 8 :



 در حاليکه در کشورمان ايران، استفاده از محصولات سنتي (آجر فشاري، بتن معمولي، چوب و ...) ، بدون توجه به تخريب طبيعت زيبا (تبديل خاك رس ،به مثابه طلاي قرمز، به مصالح ساختماني) و بلاياي طبيعي همچون زمين‌لرزه، آتش‌سوزي، اتلاف منابع انرژي پايان پذير و ... صورت مي گيرد، جامعه مهندسي جهان به اين مهم دست يافته است كه براي داشتن نگاهي دقيق به پايداري سازه‌ها - با عمر مفيد حداقل 500 سال- بايد از مصالح مرغوب ديگري استفاده نموده و مسكني كه داراي خصوصيات ضد آتش، ضد پوسيدگي و حشرات، عدم جذب رطوبت، جذب صوت، عايق حرارت، مقاوم در برابر يخ‌ زدگي و راحت و مدرن با عمر قرن‌ها توليد نمايد. در اين راستا اغراق نيست اگر ادعا شود که تفکر حاضر با شناسايي بتن سبك هوادار “Foamed Light Weight Concrete” به واقعيت پيوسته است.

 

اسلاید 9 :

عمده بتن معمولي توليد شده در وزن kg/m32400 مي‌باشد كه با داشتن وزن سنگين، اجراي سخت، عدم هماهنگي با سيستم‌هاي تأسيسات حرارتي و برودتي و از همه مهمتر با خاصيت جذب بسيار بالاي آب، هميشه سرد و نمدار بوده و داراي معايب بسيار ديگري مي‌باشد. مقاومت در مقابل يخ‌زدگي و عدم جذب رطوبت اين نوع بتن، در صورت افزودن مقدار 7% هوا بدان، تقويت شده، اما هرگز نمي تواند به جاي بتن

سبك هوادار استفاده گردد.

اسلاید 10 :



 بتن سبك هوادار ماده‌اي هماهنگ و سازگار با طبيعت است كه تنها با مواد سنگي و سيمان توليد مي گردد؛ بطوريکه با 1 مترمكعب از مواد فوق، 2 مترمكعب بتن بدست مي‌آيد و از اين طريق، توان صنعت ساخت و ساز 2 برابر مي‌گردد که اين ويژگي موجب توجه اغلب متخصصين عرصه ساختمان به سوي آن شده است. اين محصول در حالتي كه هنوز گيرش نكرده به صورت مايع و به رنگ سيمان بوده و پس از خودگيري به رنگ خاكستري در مي آيد.

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید