بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بتن سازی یك صنعت بسیار گسترده و وسیع در جهان می باشد و هر روز تعییراتی در نحوه تولید در جهت بهتر شدن خواص آن به وجود می آید. بتن از سیمان، آب،مواد افزودنی و سنگدانه تشكیل شده است كه خواص هر یك از این مواد می تواند روی خواص كلی بتن تأثیر فراوانی بگذارد. یكی از این اجزاء سنگدانه می باشد كه حدود 75%‌ حجم بتن را تشكیل می دهد.دلیل اصلی اضافه كردن سنگدانه به بتن كنترل كردن جمع شدگی و ترك در آناست زیرا اگر برای تولید بتن تنها از خمیر سیمان استفاده كنیم از آن جا كه ویژگی خمیر جمع شدگی و انقباض است در بتن هم ترك ایجاد می كند و همان طور كه می دانیم ترك باعث افت شدید مقاومت فشاری بتن می شود. در كنار این دلیل اصلی یك سری خواص مفید هم از سنگدانه بدست می آید یكی قیمت بسیار پایین سنگدانه نسبت به سیمان است و باث با صرفه تر شدن تولید بتن می شود و دیگری ایجاد مقاومت فشاری بالا در بتن است، زیرا مقاومت سنگ بسیار بالاست و اگر سیمانمورد استفاده هم مقاومت بالایی داشته باشد این روی توانند مكمل هم باشند و در كل بتنی با مقاومت بالا به دست آید.

اسلاید 2 :

مقاومت فرسایشی سنگدانه هم بسیار مهم و دارای اهمیت است زیرا همان طور كهمی دانیم سنگدانه ها از یك رنج خاص در اندازه برخوردار نیستند و انواع مختلفی از نظر اندازه و شكل دارند پس نحوه ی مخلوط كردن و تعیین نسبتهای آنها بسیار مهم است و می تواند باعث تولید بتنی با مقاومت بسیار بالا یا پایین شود، وقتی كه بتن در داخل میكسر ریخته و هم زده می شود اگر مقاومت فرسایشی سنگدانه پایین باشد اصطكاك موجود در میكسر باعث خرد شدن سنگدانه های شود و در نتیجه نسبت و درصد موجود میان آنها را به هم خواهد زد و دقت مورد استفاده در انتخابدرصد سنگدانه ها را بی فایده خواهد ساخت پس سنگدانه مورد استفاده باید داراییك قاومت فرسایش قابل قبول باشد تا بتوان با خیال راحت آن را در بتن سازی مورد استفاده قرار داد. سنگدانه ها را معمولاً به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می كنند كه قسمت مصنوعی آنها در ایران خیلی كم مورد استفاده قرارمی گیرد زیرا ما در ایران منابع بسیار غنی از سنگدانه‌های طبیعی را داریم. سنگدانه های طبیعی خود به دو دسته معمولی و شكسته  تقسیم می‌شوند كه معمولیآنها در اثر فرسایش طبیعی سنگ به وجود آمده وگرد گوشه می باشد پس مقاومتفرسایش بالایی دارد اما شكسته آنها به وسیله انسان و از خرد كردن سنگ تولیدمی شود و تیز گوشه است پس چسبندگی بالایی به خمیر سیمان دارد.

اسلاید 3 :

آزمایش لس آنجلس یكی از آزمایشهایی است كه توسط فردی به همین نام ابداع شده و در استانداردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد تا نحوه و درصد فرسایش

 سنگدانه‌های مورد استفاده را نشان دهد كه روش كار آن  خواهد آمد.

اسلاید 4 :

ابتدا سنگدانه ها را بوسیله الك 1اینچ غربال می كنیم، سنگدانه های روشده را به كمك الك ¾ اینچ غربال می كنیم. 2.5  كیلو سنگدانه كه قطر آنها  بین ¾ اینچ و1 اینچ است تهیه می كنیم. آنچه از الك ¾ اینچ ردشده است را به كمك الك ½ اینچغربال می كنیم و می بایست 2.5 كیلوگرم سنگدانه كه قطر آن بین ½ و ¾ اینچ نیزتهیه كنیم. اكنون این دو گروه سنگدانه را در دستگاه لس آنجلس می ریزیم و 11گلوله فلزی اكه هر كدام 450 گرم وزن دارد با آنها همراه می كنیم

اسلاید 5 :

در پوش دستگاه را به كمك آچار محكم می بندیم و دستگاه را روشن می كنیم.قطر این دستگاه 70 سانتی متر است و حول محور افقی خود می چرخد.در داخل استوانه دستكهایی است كه مصالح را بالا می برد ورها می كند و اینگونهسنگدانه ها خرد می گردند.بعد از 15 دقیقه دستگاه را خاموش می كنیم.در این مدت دستگاه 500 دورچرخیدهاست.اكنون سنگدانه ها روی یک سینی ریخته و از الك شماره ی 12 رد می كنیم.

اسلاید 6 :

نتایج آزمایش گروه :

وزن کل سنگدانه ها : 5000 گرم

وزن باقیمانده بر روی الک : 4115 گرم

وزن رد شده : 885 گرم

17.5 % مصالح از حد مجاز بیشتر خرد شده اند. و چون از 20 % کمتر است

قابل قبول می باشد.

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید