بخشی از مقاله

اینده سیستم های امنیتی مبتنی بر RFID
چکیده
در دنیای امروز که اساس آن بر پیشرفت بنا شده است؛ تکنیکهای موثر دیروز به سختي نیازهاي امروز را جوابگو می باشند و فناوري هاي جدید امروزي فرایند. های دشوار دیروز را تبدیل به کارهاي چند ثانیه اي کرده اند . امروزه با ورود تکنولوژی شنا سايي از طريق بسامد راديويي معروف بـه " را د يو شناسه " Radio Frequency) (Identification - RFID تحولي بزرگ در شناسايي خود کار اشیا ، و افراد ایجاد است . با ورود رادیو شناسه به سیستم های فناوري روز دنیا ، اندیشه بکارگیری این فناوري اعجاب انگیز در زمینه هاي گوناگون نیز شکل گرفت. با گذشت زمان کاربرد هاي این فناوري گسترده تر از پیش شده است و بدون اغراق مي توان گفت که رادیو شناسه در هر زمینه اي ، از ردیابي اسناد و پرونده ها در اد ارات گرفته تا استفاده از آن در صنعت، ردپایي از خود به جا گذاشته است، و این پیشرفت در ابتد ای مسیر می باشد و قطعاً در آینده سرعت رشد این علم بیش از این خواهد شد. استفاده از این فناوري در حوزه هاي مختلف موجب سهولت، دقت، نظم ، صرفه جویي در زمان و هزینه ها گردید ه است.
کلمات کليد ي
سیستم های کنترل، رادیو شناسه، آینده امنیت ، RFID|
۱- مقدمه
" RFID به معنی ابزار تشخیص امواج ر ا د يويی است . RFID د ستگاه الکترونيکی کوچکی است که شامل یک تر اشه کوچک و یک آنتن می باشد. این تراشه قادر به حمل '*' ۱۲ بایت اطلاعات یا کم تر می۔ باشد . برای روشن تر شدن مطلب می توان گفت دستگاه RFID کاربردی شبیه بارکد و نو ار های مغناطیسی نصب شد ه روی Credit RFID. ATM is La S La card برای هر شیء یک مشخصه و احد ایجاد می کند که از دیگر اشیا قابل شناسایی خواهد شد . و همین طور که از روی بارکد یا نوار مغناطیسی می توان اطلاعات را خو اند RFID هم می تو اند خوانده شده و از آن طریق اطلاعات آن
د ریافت یا اصلاح شود .
می توان گفت RFID یک تکنولوژی نسبتا جدید است که روش انجام تجارت د را موسسات را تغییر د اد ه است . RFID ر ا هی برای پی گیری جریان مواد و محصولات از ابتد او تا انتهای زنجیره تامین می - باشد و در حال حاضر در صنعت بیشتر برای جلوگیری از سرقت، افزایش کار ایی در کنترل موجودی و کاهش هزینه های بازرسی و حمل به کار می رود . (ا ا"RF برای ردیابی محصولات، وسایل نقلیه ، موجود ات زنده و حتی انسان ها کاربرد دارد و البته کاربرد آن محدود به این ها نمی شود . تکنولوژی RFID| پتانسیل بسیار بالایی بر ای گسترش و استفاد ه های نو د ارد که تحقق این امر بستگی به میزان موفقیت در کاهش هزینه و حل دیگر مشکلات آن که در این تحقیق اشاراتی به آن ها خواهد شد، دارد .

۲- اصول فن آوری RFID RFID برای انجام عملیات خود از سه قسمت تشکیل شده است : A Scanning antenna O : وسیله ای برای برقراری ارتباط و ارسال امواج رادیویی به tag 4 S all 5: A Transceiver with a decoder o وظیفه تفسیر د اد ه ها را بر عهد ه دارد . Lc > I 4 S: A Transponder (the RFID tag) o لازم در آن ذخیره شده است. آنتن (Scanning Antenna) امواج رادیویی را در محدود ه نسبتا کوچکی منتشر میکند . این امواج رادیویی دو عمل اصلی انجام میدهند : RFID وسیله ای برای ارتباط با . C. (transponder). Tag
انرژی مورد نیاز tag برای برقراری ارتباط را فراهم میکند ( در مورد ( passive is a tag وقتی که یک agا در مید ان الکترومغناطیسی ایجاد شد ه در اطراف reader قرار می گیرد ، سیگنال های فعال کننده که توسط آنتن فرستاده شد ه - اند، روی آن اثر گذاشته و به عبارتی تراشه RFID را باید ار میکند و این تراشه اطلاعات موجود در agا را در اختیار آنتن قرار می دهد. نقش transceiver در این عملیات کنترل خطوط ارتباطی و د اد ه ها است. در واقع یک دستگاه Teader ترکیبی است a transceiver Scanning antenna & 3 باشد . اطلاعات خواند ه شد ه توسط Teader به Ser۷er محلی موجود انتقال مییابد و این اطلاعات پردازشی شد ه و در تشکیلات د اخلی یک سازمان برای کاربرد های مختلف مورداستفاده قرار میگیرد . شکل زیر به صورت کلی چگونگی عملکرد RFID را توضیح میدهد .
۳- انواع RFID از نظر محدود ه فرکا نس سیستم های RFID در سه محدود ه فرکانس مختلف کار می کند :
• فرکانس پایین (LOW Frequency : (LF یعنی فرکانس بین ۱۲۰ تا ۱۳۴ کیلو هرتز High Frequency : )HF( فرکا نسل بالا
• یعنی فرکانس ۵۶ . ۱۳ مگا هرتز Ultra High : (UHF) y - ) is a SLS 6 Frequency یعنی فرکانس بین ۹۰۲ تا ۹۱۵ کیلو هرتز ویژگی های این سه نوع RFID در جدول (۱)
مقایسه شده است:
RFID s UA. Tag به طور کلی سه نوع RFID tag وجود دارد که عبارتند از :
• tag های PaSSive : این نوع tag ها هیچ منبع تولید انرژی درونی ندارند و انرژی خود را از طریق سیگنال های RF که توسط دستگاه Reader ارسال و توسط آنتن موجود در tag دریافت می شود ، تامین میکنند . Semi-passive is Latag o : بسیار شبیه tag های PaSSive است : با این تفاوت که باتری کوچکی در آن ها وجود دارد و انرژی لازم برای فعال شدن مدار داخل آن ها را فراهم میسازد. • tag های Active : این tag ها د ارای یک منبع انرژی د اخلی می باشند که توانایی انتقال اطلاعات د ر فو اصل دورتر را فراهم می کند .
این سه نوع tag از جهات دیگری چون سایز ، د امنه پاسخگویی ، سرعت پاسخگویی و . . . نیز با هم تفاوت هایی دارند

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید