بخشی از مقاله

دانلود مقاله ترجمه شده یو اس بی چیست با متن انگلیسی

USB (یو اس بی) چیست؟

USB خلاصه گذرگاه سرى جهانى (Universal Serial Bus) می باشد، یک گذرگاه خروجی که انتقال اطلاعات را با سرعت 12مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می کند.
امروز تقريباً هر كامپيوتر شخصى با گذرگاه سرى جهانى يا پورت‌هاى يو اس بى ارائه می شود. در واقع، حتى در خيلى از كامپيوترها پورت‌هاى يو اس بى اضافى در جلوی کیس و دو USB استاندارد اضافی در پشت کیس تعبیه شده است. در اواخر 1990، چند توليدكننده كامپيوترى پشتيبانى از يو اس بى را در سيستم‌هاى جديدشان شروع کردند اما امروزه يو اس بى يك پورت ارتباط استاندارد براى خيلى وسایل از قبيل صفحه‌هاى كليد شده است، موسها، دسته‌هاى بازى و دوربين‌هاى

عكاسى ديجيتالى معروف فقط تعدادی از وسائل هستند که با يو اس بى فعال می شوند. يو اس بى قادر است هم پشتيبانى بكند و هم به وسيله يك دامنه بزرگ محصولات پشتيبانى شده است..
چیزی که به جاذبه USB افزوده است پشتیبانی در سطح سیستم عامل است و در مقایسه با انتخاب پورتهای موازی و یا سری، پورتهای USB خیلی کاربر پسند تر هستند.
پورتهای USB زمانیکه اولین بار وارد بازار شدند بخاطر ویژگی نصب کن و استفاده کن (plug and

play) مورد توجه قرار گرفتند زیرا استفاده از آن آسان بود.
استفاده کنندگان بدون داشتن اطلاعات فنی زیادی یا آشنایی با دانش سخت افزار قادر بودند که وسایل USB را به کامپیوترشان وصل کنند. همچنین پیش از این لازم بود برای نصب وسایل، کامپیوتر را خاموش بکنید. شما به سادگی آنها را نصب کنید و بروید (از آن استفاده کنید).
وسایل USB می توانند در در چندین پایگاه بکار بروند. USB روی ویندوز و مکینتاش (Mac) کار می کند، به علاوه قادر است با سیستم عاملهای دیگر نیز از قبیل لینوکس (Linux) با قابلیت اطمینان بالایی کار کند.
پیش از USB، وصل نمودن وسایل به سیستمتان اغلب مشکل بود. مودمها و دوربینهای دیجیتالی که از طریق پورتهای سریال وصل می شدند کاملا کند بودند.
بطور مثال فقط یک بیت هر دفعه با پورت سریال فرستاده می شد. در حالیکه پرینترها عموما به یک پورت موازی احتیاج دارند؛ کدامیک قادر است بیش از یک بیت در هر زمان دریافت کند. آن (پورت

موازی) می تواند چندین بیت را دریافت کند. بسياری از سيستم‌ها دو پورت سرى فراهم كردند و يك پورت موازی.
اگر شما چندین وسیله داشتید، می بایست آن وسیله را باز کرده و نرم افزار و درایورها را برای استفاده وسیله دیگر نصب می کردید که این کار اغلب برای کاربر می توانست مشکل ایجاد کند.
در ابتدا USB به خیلی از گرفتاریهای استفاده از پورتهای سریال و موازی پرینتری پایان داد.
USB قدرت وصل نمودن 127 وسیله را بطور مستقیم یا با استفاده از یک هاب USB به استفاد

ه کنندگان می دهد. این (هاب USB) خیلی سریعتر از زمانیکه است که USB با نرخ 12مگابایت در ثانیه برای درایوهای دیسکی و خروجی های پرسرعت عمل انتقال داده را انجام می دهد و با 5/1مگابایت در ثانیه برای آنهایی که پهنای باند کمتری دارند.

به علاوه، استفاده کنندگان می توانند تقریبا هر وسیله USB را مستقیما به کامپیوترشان وصل کنند و ویندوز آنها را شناسایی کرده و بصورت خودکار سخت افزار را برای وسیله نصب می کند. زمانیکه آن وسیله نصب شد، شما می توانید آنرا از سیستمتان جدا کنید و زمان دیگری آنرا دوباره نصب کنید که ویندوز بصورت خودکار آنرا خواهد شناخت.
انواع USB:
USB 1x
در ابتداي انتشاردرسال 1996، براي سرعت داده 5/1 مگابيت در ثانيه توسط يو اس بى اوليه، استاندارد 0/1 پيشنهادگرديد. يو اس بى با استاندارد 1/1 از دو سرعت داده پیروی می کرد: 12 مگابيت در ثانيه براى وسائلی از قبيل درايوهاى ديسكى كه كارآيى خيلى سريع احتياج دارند و 5/1 مگابيت در ثانيه براى وسائل از قبيل دسته‌هاى بازى كه به پهناى باند خيلى كمتری احتياج دارند..

USB 2x
در سال 2002 يو اس بى 0/2 با مشخصه جديدتر- همچنين يو اس بى 0/2 سرعت بالا نيز ناميده مي شود- معرفى گرديد. سرعت انتقال داده‌ها به وسيله يو اس بى براى كامپيوتر شخصى به 480 مگابيت در ثانيه افزايش داد، كه 40 بار تندتر از يو اس بى با مشخصه 1/1 است.
با زياد شدن پهناي باند، تجهيزات جانبي كامپيوتر از قبيل دوربينهاي ديجيتالي، رايترهاي سي دي و تجهيزات ويديويي كه رانده مان بالايي دارند را حالا مي توان با يو اس بي متصل نمود. آن همچنين اجازه مي دهد كه چندين وسيله سريع با هم اجرا شوند. ويژگى مهم ديگر يو اس بى 0/2 اين است كه از ويندوز XP هنگاميكه ويندوز در حال به روز شدن است پشتيبانى ميكند.

USB OTG
USB OTG خلاصه USB On-the-Go ، يك پسوند براي يو اس بى با مشخصه 0/2 براى وصل كردن وسائل جانبى به يكديگر. محصولات يو اس بى OTG بدون احتياج به وصل شدن به يك كامپيوتر شخصي مىتوانند با يكديگر تماس برقرار بكنند.


يو اس بي OTG متوجه وسائلي است كه نيازمند ارتباط بي درنگ براي اتصال با وسایل سیار هستند. يو اس بى OTG به مصرف‌كنندگان اجازه مى دهد وسایل متحرك را بدون نیاز به يك كامپيوتر شخصى وصل بكند. براى مثال، يو اس بى OTG به مصرف‌كنندگان اجازه مى دهد دوربين ديجيتالیشان را مستقيماً به يك چاپگر آماده انجام، نصب و مستقيماً از دوربين عكاسى چاپ بكنند و نياز به كامپيوتر را در اين ميان حذف نمايند. همين‌طور، يك صفحه كليد PDA با يك واسط يو اس بى OTG مى تواند با هر مدلى كه يك واسط يو اس بى OTG را قبول مي كند ارتباط برقرار نمايد.
همچنین USB-OTG ظرفیت میزبانی محدودی را جهت ارتباط با تجهیزات جانبی منتخب بوجود می آورد. یک رابط کوچک USB مناسب شکلهای قابل حمل و توان کم دارای این ویژگی بارز است که عمر باطری را حفظ می کند.
USB OTG همان USB 0/2 با ویژگی های کاملتر می باشد.

انواع رابط های USB
در حال حاضر، چهار نوع رابط يو اس بى وجود دارد: نوعA، نوع B، mini-A و mini-Bو آنها بوسیله ویژگی های مختلف USB (USB 1, USB 2, USB-OTG) پشتیبان می شوند.
USB A (میزبان)
عموما یک رابط داخل شونده است، رابط USB نوع A شبیه مستطیل است و وصل شدن به هاب یا CPU (واحد پردازش مركزى) از کاربردهای آن می باشد.

USB B (وسیله)
به سر رابط، USB B نیز گفته می شود، رابط USB نوعB بیشتر شبیه مستطیل است و سر دیگر آن مستقیما به وسیله(از قبیل پرینتر و یا دوربین دیجیتال) متصل می شود.
از USB 1.1 می توان نوع A و B را نام برد.


Mini-B
رابط USB 2.0 برای خیلی از وسایل دستی جدید مثل کامپیوتر های دستی (PDA) و گوشی های تلفن بزرگ بود. Mini-Bاین اجازه را به استفاده کنندگان داد که از اتصال يو اس بى كامپيوتر شخصى براى اين وسائل كوچكتر بهره‌مند بشوند.
از USB 2.0 می توان نوع A و B و Mini-Bرا نام برد.
Mini-A
بدلیل نیاز وصل شدن وسایل قابل حمل بدون کمک کامپیوتر، پورت Mini-A برای وصل شد
از USB OTG می توان نوع Min-Aرا نام برد.

معرفی USB بیسیم
با تخمين بيش از 2ميليارد وسيله با ارتباط يو اس بي در جهان و رشد علاقه مندي به كامپيوتر بدون سيم، هيچ عجيب نيست كه يو اس بي بيسيم شروع به فراگير شدن بكند. دست اندکاران حوزه USB در حال معرفی و اطمینان یو ای بی بیسیم و گشترش جدیدتر تکنولوژی یو ای بی هستند. USB بی سیم، تکنولوژی بیسیم را در USB های استاندارد موجود بکار می برد تا استفاده کنندگان بیسیم بتوانند همچنان از وسایل USB بدون نگرانی و شلوغی سیمها استفاده کنند. آنها هنوز در ابتدا مرحله رشد هستند بطوریکه USB ساخته شده با مشخصه بی سیم تنها از می 2005 وارد بازار شده است.

توجه نمایید:
USB غیر از انتقال داده دارای توانایی های بیشتری می باشد. مثلا اگر به اطرافمان نگاه کنیم وسایل جدیدی را می بینیم که از این خاصیت استفاده کرده اند.
بیشتر ما یک پرینتر، دوربین دیجیتال یا پخش کننده MP3 داریم که با یک سوکت USB به جلو یا پشت کامپیوتر مان وصل شده اند.
شما مجبور نیستید به همان بسنده کنید. کابلهای طلایی USB می توانند هر نوع داده را حمل کنند، شامل علامات رادیو یا تلویزیون.
آنها همچنین می توانند یک ذخیره بار الکتریکی کوچک را انتقال دهند_ نیروی کافی برای وسایل مختلف که ممکن است به باطری احتیاج داشته باشند و یا خوشان باید برقش را تامین کنند_
این همه امکانات جالب برای محصولات جدید باز شده است (در نظر گرفته شده است) و لازم به گفتن نیست که صنعت کامپیوتر این را یک فرصت برای طراحی مجموعه رنگارنگی از انواع چیزهای جالب و خارق العاده USB برای خرج کردن پولهای شما می داند.


بعد از پرینتر معمولترین وسیله USB به احتمال زیاد انواع مختلف ابزارهای ذخیره هستند.
حافظه های فلش سبک و جمع و جور هستند اما آنها ظرفیت محدودی دارند. اگر شما احتیاج به ذخیره کلکسیونهای زیادی از آهنگ دیجیتال یا ویدیو کلیپ دارید در این صورت ممکن است شما بخواهید نگاهی هم به هارد دیسکهای USB بیاندازید. رابطهای USB هارد دیسکها غیر معمول نیستند اما خیلی بزرگ و جاگیر هستند و به منبع تغذیه مخصوص خود نیاز دارند

. این به معنی کابلهای بیشتر و یک منبع تغذیه بزرگ و بدشکل که دفتر کار شما را بهم می ریزد. همچنین این به آن معناست که این درایوها زیاد هم قابل حمل نیستند.

آیا می دانید؟ . . .
USB در سال 1997 معرفی شد اما این تکنولوژی تا سال 1998که توسط Apple iMac معرفی شد بکار گرفته نشد._ می دانید چرا؟؟؟ زیرا USB توسط چندین شرکت کامپیوتری مشهور شامل , Compaq , DEC Intel , IBM وMicrosoft توسعه یافته بود.

What is USB?

 


What Is USB?
USB Short for Universal Serial Bus, an external bus standard that
supports data transfer rates of 12 Mbps.
Today just about every PC comes with Universal Serial Bus, or USB
ports. In fact, many computers will even have additional USB ports
located on the front of the tower, in additional to two standard USB ports
at the back. In the late 1990s, a few computer manufacturers started
includin
a standard connection port for many devices such as keyboards, mice,
joysticks and digital cameras to name but a few USB-enabled devices.
USB is able to support and is supported by a large range of products.
Adding to the appeal of USB is that it is supported at the operating
system level, and compared to alternative ports such as parallel or serial
ports, USB is very user-friendly. When USB first started appearing in the
marketplace, it was (and still is) referred to as a plug-and-play port
because of its ease of use. Consumers without a lot of technical or
hardware knowledge were able to easily connect USB devices to their
computer. You no longer needed to turn the computer off to install the


devices either. You simply plug them in and go. USB devices can also be
used across multiple platforms. USB works on Windows and Mac, plus
can be used with other operating systems, such as Linux, for example,


with a reliable degree of success.
Before USB, connecting devices to your system was often a hassle.
Modems and digital cameras were connected via the serial port which
was quite slow, as only 1 bit is transmitted at a time through a serial port.
While printers generally required a parallel printer port, which is able to
Page 1of 7
What is USB? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
receive more than one bit at a time — that is, it receives several bits in
parallel. Most systems provided two serial ports and a parallel printer
port. If you had several devices, unhooking one device and setting up the
software and drivers to use another device could often be problematic for
the user.
The introduction of USB ended many of the headaches associated with


needing to use serial ports and parallel printer ports. USB offered
consumers the option to connect up to 127 devices, either directly or
through the use of a USB hub. It was much faster since USB supports
data transfer rates of 12 Mbps for disk drives and other high-speed


throughput and 1.5Mbps for devices that need less bandwidth.
Additionally, consumers can literally plug almost any USB device into
their computer, and Windows will detect it and automatically set-up the
hardware settings for the device. Once that device has been installed you
can remove it from your system and the next time you plug it in,
Windows will automatically detect it.


Page 2of 7
What is USB? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Types of USB
USB 1x
First released in 1996, the original USB 1.0 standard offered data rates of
1.5 Mbps. The USB 1.1 standard followed with two data rates: 12 Mbps
for devices such as disk drives that need high-speed throughput and 1.5
Mbps for devices such as joysticks that need much less bandwidth.
USB 2x
In 2002 a newer specification USB 2.0, also called Hi-Speed USB 2.0,
was introduced. It increased the data transfer rate for PC to USB device to
480 Mbps, which is 40 times faster than the USB 1.1 specification. With
the increased bandwidth, high throughput peripherals such as digital
cameras, CD burners and video equipment could now be connected with
USB. It also allowed for multiple high-speed devices to run
simultaneously. Another important feature of USB 2.0 is that it supports
Windows XP through Windows update.


USB OTG
Short for USB On-The-Go, an extension of the USB 2.0 specification for
connecting peripheral devices to each other. USB OTG products can
communic

ate with each other without the need to be connected to a PC.
USB OTG addresses the need for devices to communicate directly for
mobile connectivity. USB OTG allows consumers to connect mobile
devices without a PC. For example, USB OTG lets consumers plug their
digital camera directly into a compliant printer and print directly from the
camera, removing the need to go through the computer. Similarly, a PDA
keyboard with a USB OTG interface can communicate with any brand
PDA that has a USB OTG interface.
Page 3of 7
What is USB? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
USB-OTG also provides limited host capability to communicate with
selected other USB peripherals, a small USB connector to fit the mobile
form

factor and low power features to preserve battery life. USB OTG is
a supplement to the USB 2.0 specification.
Types of USB Connectors
Currently, there are four types of USB connectors: Type A, Type B, mini-
A and mini-B and are supported by the different USB specifications
(USB 1, USB 2 and USB-OTG).


USB A (Host)
Often referred to as the downstream connector, the Type A USB
connector is rectangular in shape and is the one you use to plug into the
CPU or USB hub.
USB B (Device)
Also called the upstream connector, the Type B USB connector is more
box-shaped and is the end that attaches directly to the device (such as a
printer or digital camera).
USB 1.1 specifies the Type A and Type B.


Page 4of 7
What is USB? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Mini-B
The USB 2.0 con

nector was too large for many of the new handheld
devices, such as PDAs and cell phones. The mini-B was introduced to
enable consumers to take advantage of USB PC connectivity for these
smaller devices.
USB 2.0 specifies the Type A, Type B and mini-B.
Mini-A
With the need to connect mobile devices without the aid of a computer,
the mini-A port was designed to connect the new generation of smaller
mobile devices.
USB OTG specifies the mini-A.
Certified Wireless USB
With an estimated 2 billion plus USB connected devices in the world and
a growing interest in wireless computing, it's no surprise that
development has turned to wireless USB. The USB Implementers Forum
has introduced Certified Wireless USB the newest extension to the USB
technology. Wireless USB applies wireless technology to existing USB
standards to enable wireless consumers to still use USB devices without
the mess of wires and worry of cords. Still in its infancy, the Wireless


USB specifications were made available to the public only in May 2005.
Page 5of 7
What is USB? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید