بخشی از مقاله

چکیده

یکی از شایعترین نشانهای سرطان ریه ندولهای ریوی میباشد که شناسایی آن در مراحل اولیه بسیار حیاتی است. هدف این مقاله پیادهساازی سیسات ی ت ات تشخیص ندولهای ریوی در تصاویر CT اسکن قفسهسینه میباشد. بدین منظور در گام نخست پس از استانداردسازی تصاویر، حجام ریاه از قفساهساینه تقییاع میگردد. سپس الزم است کلیه نواحی مشکوک به ندول شناسایی شوند.

روش پیشن ادی برای شناسایی این نواحی دارای دو مرحلاه الالی مایباشاد. در مرحلاه اول الگوریتم خوشهبندی K-Means با رویکردی متفاوت ت ت شناسایی سهبعدی نواحی مشکوک به ندول بکار گرفته شده است و سپس در مرحلاه دوم تدادیل شاخص شکل به منظور ب دود فرآیند خوشهبندی استفاده شده است. در گام ن ایی کاهش نواحی که به اشتداه بهعنوان ندول استخراج شدهاند، مدنظر میباشد.

از آنجایی که تعداد ن ونههای مثدت نادرست به مراتب بیشتر از تعداد ن ونههای مثدت درست میباشد، با مشکل اساسی عدم تعاادل مج وعاهداده روبارو خاواهیم بود. برای رویارویی با این مشکل پساز استخراج ویژگیها از الگوریتم RUSBoost ب ره بردهایم. روش پیشن ادی روی 931 اساکن پایگااه داده LIDC-IDRI، تست گردیده است که نتیجه ن ایی دارای حساسیت % 91 و میانگین تعداد مثدت نادرست 4 بهازای هر اسکن میباشد. باتوته به تنوع اسکنهاا در پایگااه داده، نتایج حالل کارایی روش پیشن ادی را تأیید مین اید.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید