بخشی از مقاله

چکیده:

مفاهیم ارائه شده درمدلArtificial Neural Network شامل مفاهیم اساسی است. این پژوهش جهت پیش بینی و مدلسازی قیمت گذاری عرضه های عمومی اولیه بوسیله شبکه های عصبی است.در ابتدا مفاهیم مربوط به قیمت گذاری، عوامل موثر، استراتژی های بازاریابی، رویکردها و انواع طرح های قیمت گذاری و همچنین مفاهیمی چون موضوعات مربوط به رویکرد انتخابی پژوهش، معیارهای ارزیابی رویکرد وانواع رویکردهای پیش بینی ومدلسازی قیمت و انواع طبقه بندی ها و روانشناسی قیمت گذاری در این هدف ارائه شده است. لذا میتوان از مفهوم ANN در تشریح شاخص های متنوع استفاده نمود.که تحقیق حاضر در این راستا انجام گردیده است.

مقدمه:

قیمت، یکی ازمهمترین عناصرآمیخته بازاریابی است وباید قیمت گذاری را یک استراتژی تاثیرگذار در بازاریابی شرکت بدانیم، همچنین موضوع قیمت و قیمت گذاری تأثیر بسزایی بر دیگر عوامل آمیخته بازاریابی از جمله ویژگیهای محصول و تصمیمات توزیع و ترویج محصول می گذارد،

رویکرد عمومی برای قیمت گذاری به شرح زیر است:

1.    قبمت گذاری براساس هزینه ها

2.    قیمت گذاری برای مشتری

3.    قیمت گذاری براساس قیمت رقبا

قیمت، ارتباط مستقیمی با اقتصاد کلان دارد. مواردی همچون :

تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا و تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر، کشش پذیری قیمت

درسیستم حسابهای ملی سه نوع قیمت گذاری - ارزش گذاری - تعریف شده است .

- 1 قیمت خریدار، مبلغی است که خریدار پرداخت میکند تایک واحد کالایا خدمتی که خریداری شده درزمان و معین او تحویل داده شود با حذف هرگونه مالیات برارزش افزوده یا مالیات مشابه کسر شدنی - درصورت وجود - . قیمت خریدار شامل هرگونه هزینهی حمل ونقلی استکه خریدار میپردازد تا کالایخریداری شده در زمان و معین تحویل داده شود،که از متداول ترین آنها روش جمع صفر - zero sum - ودیگری قیمت گذاری رقابتی - - pricing cometitiveاست.

- 2 قیمت تولید کننده، مبلغی که تولیدکننده از خریدار برای یک واحد کالا یا خدمتی که بعنوان ستاده تولید شده است، دریافت میکند با کسر از هرنوع مالیات برارزش افزوده یا مالیات مشابه - درصورت وجود - . این قیمت هزینهی حمل ونقلی را کهتوسط تولیدکننده بهطور جداگانه برای خریدار فاکتور شده باشد، دربرنمیگیرد.یا بعبارتی دیگرهزینه حمل و نقل که تولیدکننده برای خریدارجداگانه فاکتور کرده است را شامل میشود.

3 -     قیمت تولید شده - قیمت تولید کننده، مبلغی که تولیدکننده از خریدار برای یک واحد کالا یا خدمتی که بعنوان ستاده تولید شده است ،دریافت میکند . با کسر از هر نوع مالیات قابل پرداخت، بعلاوه هرنوع یارانه قابل دریافت برآن واحد کالا یا خدمت که دراثر تولید یا فروش تعلق میگیرد که همان خالص مالیات بر محصول می باشد - مالیات برمحصول - . قیمت پایه هزینه حمل ونقلی را که تولید کننده بصورت جداگانه برای خریدار فاکتور کرده است را دربرنمیگیرد.

ارزشگذاری ستانده - قیمت گذاری - پیشنهاد شده درسیستم حسابهای ملی - - SNA برای ستانده به ترتیب اولویت، بر اساس قیمت پایه و بعد قیمت تولیدکننده می باشد. باوجود اولویتی که قیمت پایه نسبت به قیمت تولیدکننده دارد درصورت عدم امکان ارزشگذاری به قیمت پایه، قیمت تولیدکننده برای ستانده پیشنهاد میشود.

ارزشگذاری مصارف واسطه ومصارف نهاییرا میتوان اینگونه شرح داد که،تمامی مصارف کالاها و خدمات اعم ازمصارف واسطه و مصارف نهایی به قیمت خریدار قیمتی که شامل افزودههای حملونقل و بازرگانی و مالیات منهای یارانه - غیراز مالیات برارزش افزوده - است،ارزشگذاری میشوند.

مصرف واسطه،به ارزش کلیه کالاها و خدماتی که در فرآیندتولید بعنوان داده،مورداستفاده قرار میگیرد و به مصرف رسیده یا تغییر شکل میدهد،اطلاق میشود.بنابریندارایی های ثابت که مصرف آنها بعنوان مصرف سرمایه ثابت به ثبت می رسد،در محدوده ی مفهوم مورد بررسی قرار ندارد ارزشگذاری ارزش افزوده: این ارزش گذاری بهارزشگذاریدو عامل ستاندهومصارفواسطهبستگی دارد.

ارزش افزوده ی ناخالص براساس به شرح ذیل ارزشگذاری میشود:

- ارزش افزوده به قیمت پایه - ستانده به قیمت پایه منهای مصرف واسطه به قیمت خریدار

- ارزش افزوده به قیمت تولیدکننده که عبارت است از: ستانده به قیمت تولیدکننده منهای مصرف واسطه به قیمت خریدار -

برای محاسبه تولید ناخالص ملی - GDP - به قیمت بازارعبارتست از: خالص مالیات بر محصول به کل ارزش افزودهی ناخالص به قیمت پایه - بدون اینکه به بخشها تخصیص داده شود - اضافه میشود.

ارزشگذاری صادارات و واردات :

درسیستم SAN برای ارزشگذاری صادرات و واردات قیمتی واحد پیشنهاد شده است. از روش های بین المللی حمل محموله های صادراتی و وارداتی میتوان از روش های متداول مثل فوب - F.o.b - و سیف - C.I.F - نام برد.

- feree on board - fob :تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدا،فروشنده وقتی کالا را از روی نرده کشی عبور داد ریسک خود را خاتمه داده و هزینه حمل و بیمه با خریدار است.عقد قرارداد حمل از بندر تحویلو بیمه و بازرسی با خریدار است.

- cost In surance and freight - CIF :ارزش،بیمه و کرایه حمل تا مقصد،مخصوص حمل دریایی میباشد و کالا تا وقتی از روی نرده کشی بارگیری میشودمسئولیت فروشنده خاتمه میابد،هزینه حمل و بیمه با فروشنده است و عقد قرارداد حمل و بیمه با فروشنده است.

چنانچه ملاحظه شد،تفاوت fob و cif در هزینه حمل و بیمه میان مرزهای کشورهای صادر کننده و وارد کننده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید