بخشی از مقاله

-1 مقدمه:

امروزه مبدل های DC-DC کاربرد فراوانی در صنایع مختلف به عنوان منابع تغذیه درایوهای DC و در تجهیزات کامپیوتری و مخابرات یافتهاند. تا کنون ساختارهای متفاوت با ویژگیهای مختلف ارائه و پیاده سازی شده اند. در سال 3891 مبدل شپارد-تیلور ارائه و پیاده سازی گردید . شکل زیر، مدار این مبدل را نشان میدهد: شکل - - 3مبدل شپاردتیلور مزیت مهم این مبدل آن است که به علت وجود دو سلف در طبقههای ورودی وخروجی مبدل، جریانهای ورودی و خروجی مبدل شکل غیر پالسی دارند و می توان جریان های ورودی و خروجی را به شکل تقریب اً DC با ریپل ناچیز شکل دهی کرد.

این مبدل در ابتدا فقط برای جریان ورودی پیوسته طراحی میگردید اما امروزه برای جریان ورودی ناپیوسته نیز قابل استفاده است. هدف اصلی این تحقیق، استخراج مبدل متوسط گیری شده فضای حالت برای مبدل شپارد تیلور بوده و سپس بر اساس آن طراحی کنترل مود لغزشی برای مبدل انجام میشود. استفاده از روش کنترل مود لغزشی این مزیت را دارد که مبدل در برابر تغییرات پارامترهای مبدل و بار مقاوم بوده و پایداری خود را حفظ خواهد کرد .

-2 عملکرد اصلی مبدل شپارد تیلور

مبدل شپارد تیلور معم ولاً در دو حالت به کار گرفته میشود:

الف - جریان ورودی پیوسته ب - جریان ورودی ناپیوسته در اینجا طی 1 فاصله زمانی عملکر یک پریود سوئیچینگ، وقتی که جریان ورودی مبدل ناپیوسته است تحلیل و مدل سازی کردیم : فاصله : - 0-t - I طی این فاصله سوئیچ های Q و Q روشن هستند، جریان ورودی - iL1 - زیاد می شود و انرژی در سلف ورودی - L - ذخیره می شود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید