بخشی از پاورپوینت

اسلاید 2 :

هدف
یادگیری موثرترین روشها برای افزایش کیفیت نرم‎افزار

هرچه روش اتخاذ شده به تصمیمگیریهای کلان پروژه مربوط باشد، .
اثربخشی بیشتری بر کیفیت محصول تولیدی خواهد داشت.

لذا، متدولوژیهای تولید و توسعه نرم افزار از اهمیت بالایی برخوردارند.

اسلاید 3 :

از طی بیش از دو دهه قبل تاکنون، معماری شیء گرا (OO) بر صنعت نرمافزار حاکم بوده است.
از این رو بیشترین تلاش در تدوین متدولوژیها، در حوزه شیء گرایی بوده است.
هرچند معماریهای طراحی و پیادهسازی مانند
Agent oriented
Business oriented
Aspect oriented
Subject oriented
Role oriented
Collaboration oriented
در سالهای اخیر معرفی شدهاند، ولی
اما معماری سرویسگرا (SOA) با بیشترین اقبال در صنعت نرمافزار مواجه بوده است.

اسلاید 4 :

به دلیل رویکرد سازمانها به اصلاح فرآیندهای کاری و .
آگاهی از اثربخشی اصلاح فرآیند و مکانیزه کردن آن و .
لزوم استفاده از اینترنت به عنوان بستری با سرورهای ناهمگون و .
اهمیت بهکارگیری موثر نرمافزارهای موجود با هر معماری در قالب معماری جدید .
معماری سرویسگرا (SOA) رشد و توسعه داده شد.
در SOA ابزارهایی پدید آمدند که فاصله بین مدلسازی تا پیادهسازی را بسیار کوتاه کردند و .
امکان اعمال تغییرات سریع و قابلیت استفاده مجدد در سطوح مختلف را فرآهم آوردند.
از اینرو شناسایی معماری SOA و ابزارهای آن اهمیت بسیاری در مهندسی نرمافزار دارد.
بنابراین شناسایی و بکارگیری متدولوژیهای حوزه سرویسگرایی اهمیت زیادی دارد.

اسلاید 5 :

علاوه بر تمرکز بر متدولوژیهای توسعه نرمافزار بر
پژوهشهای اخیر در حوزه استفاده از دادهکاوی و یادگیریماشین در افزایش کیفیت پروژهها و محصولهای نرمافزاری نیز میپردازیم.

اسلاید 6 :

طرح درس
کابردهای دادهکاوی و یادگیری ماشین در مهندسی نرمافزار
اهمیت و رویکرد استفاده از متدولوژیهای چابک در توسعه نرمافزار
علائم شکست در پروژههای نرمافزاری
علل شکست در پروژههای نرمافزاری
تجارب بدست آمده از پروژههای نرمافزاری
بیان معماری سرویسگرا و مقایسه آن با شیءگرایی
چگونگی توصیف موارد کاربری موثر
توصیف موارد کاربردی در SOA با BPMN
شناسایی جنبههای مهندسی نرمافزار با RUP
معرفی جنبههای بارز متدولوژی
ساختار استاتیک و مرتبط با فرآیند
ساختار پویا مبتنی بر تکرار
موارد کاربری نقطه اتصال اکثر متدولوژیهای توسعه نرمافزار
اصلیترین فرآیندهای مهندسی نرمافزر با دیسیپلینهای RUP
آزمون اکتشافی نرمافزار

اسلاید 7 :

فعالیت دانشجویان
1) انتخاب و تصویب پروژهای برای تولید محصولی نرمافزاری تا بخشهایی از مفاهیم درس در آن اجرایی شود.
در انتخاب پروژه، دانشجو بایستی ایدهای نوآورانه داشته باشد تا در طول ترم از ابعاد مختلف مهندسی نرمافزار مورد بررسی قرار گیرد.
2) انتخاب و تصویب مقالهای در حوزه کابرد دادهکاوی و یادگیری ماشین در مهندسی نرمافزار
3) تولید و ارائه فرآوردههای پروژه بر اساس برنامهریزی صورتپذیرفته در کلاس
4) انتخاب و تصویب مقالهای در حوزه متدولوژیهای توسعه نرمافزار مبتنی بر معماری سرویسگرا
5) ارائه مقاله کاربرد دادهکاوی و یادگیری ماشین در مهندسی نرمافزار
6) ارائه متدولوژی در حوزه معماری سرویسگرا)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید