بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

کامپیوترهای قابل پوشیدن
سیستم های توزیع شده - بهار 85
دانشکده مهندسی کامپیوتر
دانشگاه صنعتی شریف

اسلاید 2 :

فهرست
تاریخچه
معرفی
کاربردها
سخت افزار، نرم افزار و تکنولوژی های لازم
تولید توان از انسان
آگاهی از شرایط زمینه
معماری های مختلف برای آگاهی از شرایط زمینه
بازی پترول و مدل کردن زمینه با HMM
نتیجه گیری

اسلاید 3 :

تاریخچه
از mainframe ها تا کامپیوتر های قابل پوشیدن
سخت افزار به سمت کم شدن اندازه و زیاد شدن قابلیت
از mainframe ها به سمت مینی کامپیوترها
در اواسط دهه نود ظاهر شد.
قسمتهای تکنولوژیکی مختلف کامپیوترهای قابل پوشیدن تاریخچه طولانی دارند.
در جهان واقع محدودیت هایی که به علت فاکتورهایی مثل عمر باطری، توان پردازنده، روشنی صفحه تصویر، شکل و همبندی شبکه تحمیل می شوند، باعث تاخیر در معرفی گسترده محاسبات پوشیدنی شده اند.

اسلاید 4 :

معرفی
در جولای 1996 یک کارگاه به نام " پوشیدنیها در 2005“ برگزار شد که بانی آن مرکز پروژه های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا بود.
آنها کامپیوتر قابل پوشیدن را به صورت زیر تعریف کردند: ابزارهای جمع آوری و پخش داده که کاربر را قادر می کنند که به صورت کاراتری رفتار کند. این ابزار به وسیله کاربر در حین انجام وظایفش حمل یا پوشیده خواهد شد.
تعریف استیو من:
حمل نمی شوند بلکه پوشیده می شوند به طوری که می توانند به عنوان بخشی از کاربر در نظر گرفته شوند.
به وسیله کاربر قابل کنترل هستند
در زمان real عمل می کنند
همیشه فعال است
قادر است که با کاربر در هر زمانی به صورت فعل وانفعالی ارتباط داشته باشد.

اسلاید 5 :

دو خاصیت اصلی
ماندگاری : به صورت پیوسته در دسترس است و هنگامی که کاربر مشغول انجام سایر کارهایش است به صورت همزمان اجرا می شود.

سازگاری : همان واسط ساخت یافته و همان عملکرد در هر شرایطی استفاده می شود

اسلاید 6 :

شرایط یک کامپیوتر قابل پوشیدن ایده آل
ماندگار باشد و به صورت دائمی در دسترس باشد
حس کردن و مدل کردن زمینه
تکمیل کردن و میانجی گری
فعل و انفعال یکپارچه

اسلاید 7 :

Pervasiveness و ubiquity
ایده آل این است که کامپیوترهای قابل پوشیدن بتوانند با وسایل pervasive و ubiquitous تبادل اطلاعات داشته باشند.
تصور کامپیوترهای ubiquitous که همیشه به صورت شفاف و ناپیدا در دسترس هستند در مقاله معروف کامپیوترهای قرن 21ام مطرح شدند.
کامپیوتر ها می بایست ابزارهای نامرئی باشند و نباید توجه کاربر را به خود مشغول کنند.
کاربری که نیمتنه شامل کامپیوتر توکار را به تن دارد که صفحه نمایش آن با یک نگاه در دسترس است، لازم است که تنها نگاهی به صفحه نمایش بیندازد تا ببیند که نامه الکترونیکی جدیدی دارد. کاربر نباید نگران نسخه سیستم عامل نصب شده روی نیم تنه خود و یا حفره های امنیتی آن باشد. این مسائل باید به صورت ناپیدا توسط نرم افزاری که روی سخت افزار توکار اجرا می شود و دائما به اینترنت متصل است و خودش را به روز نگه می دارد حل شود.
کامپیوترهای قابل پوشیدن علاوه بر اینکه جایگزین همه وسائلی می شوند که امروزه برای کاربردهای خاص مورد استفاده قرار میگیرند، حتی به عملکرد آنها می افزایند.

اسلاید 8 :

زمینه های کاربرد
در ابتدا استفاده از کامپیوترهای قابل پوشیدن در سه گروه ایجاد علاقه کرد:
صنعت ساخت و توزیع
ارتش و
دانشگاهیان


این علاقه به صورت عمده بوسیله بوئینگ، دارپا، و ام.آی.تی با ایجاد برنامه های کاربردی در حوزه کارشان نشان داده شد.

اسلاید 9 :

صنعت

اسلاید 10 :

زمینه های کاربرد در صنعت
در دسترس بودن سریع و دقیق اطلاعات پیچیده برای کارکنان هر رشته، از اهداف بسیاری از سازمانها است.
کارگران اکثرا مجبورند از هر دو دست خود در هنگام کار استفاده کنند
باید تماس چشمی با قطعه ای که رویش کار می کنند داشته باشند
امکان استفاده از یک صفحه نمایش که بر سر سوار شود و نقشه های فنی و روالهای نگهداری آن ابزار خاص را پوشش دهد.
به روز رسانی کارآمد رکوردهای نگهداری ابزار، هنگامی که روال آن طی می شود
نشان دادن فیلمهای ویدئویی که روال مربوطه را شرح می دهند
VuMan 3 و Navigator 2

اسلاید 11 :

زمینه های کاربرد در صنعت (ادامه)
کنترل انبارداری و صورت موجودی
کامپیوتر مورد نظر در دوره زمانی طولانی باید راحت باشد- :
سبک باشد
ایجاد گرما نکند
حداقل سیم کشی را داشته باشد
مثل ترمینالهای پردازشگر صدای قابل پوشیدن تاکمن Vocollect که باروری سیستم را تا 60% افزایش داد و دقت را به 99.99% رساند و در عین حال زمان لازم برای آموزش کارگران را کاهش داد.

اسلاید 12 :

ارتش

اسلاید 13 :

زمینه های کاربرد در ارتش
در کنار فراهم کردن قابلیت هدایت و ارتباطات کنترلی می تواند دسترسی به اطلاعات تاکتیکی را با تشخیص نیروهای دوست و دشمن امکان پذیر سازد.
استراتژی های بالقوه ای برای مقابله با سناریوهای خطرناک فراهم می کند.
به دنبال جنگ عراق یک بودجه 59 میلیون دلاری برای این مساله در نظر گرفته شد.
سربازی که به این چارچوب و حسگرها متصل می شود می تواند به داده هایی دسترسی داشته باشد که تصویر دقیقتری از آنچه پیرامونش در جریان است به او بدهد.

اسلاید 14 :

ًQuantum 3D Expedition
از واقعیت افزوده استفاده می کند تا منابع آموزشی به صورت کامپیوترهای قابل پوشیدن برای ارتش فراهم کند.
با استفاده از شبیه سازی های دقیق از شرایط ساختگی، شامل شرایط بصری، صداهای محیط و فرمانهای صوتی یک آموزش کامل را برای سربازان ایجاد می کند.
توانایی بازسازی شرایط خطرناک را ایجاد می کند.
حسگری برای کنترل علائم حیاتی در سربازان مصدوم طراحی شده است که علاوه بر آن به صورت اوتوماتیک در زمان واقعی زخم سرباز را کشف و شناسایی می کند.

اسلاید 15 :

پزشکی و سلامت

اسلاید 16 :

زمینه های کاربرد در پزشکی
کامپیوترهای قابل پوشیدن این پتانسیل را دارند که سلامت کاربر را برای مثال در هنگام ورزش کردن کنترل کنند.
پیشگیری و کشف بیماری در حین تشخیص و حتی درمان آن از جمله کارهایی است که می توان با این کامپیوترها به آن جامه عمل پوشاند.
نمونه هایی از درمان برای مثال می تواند تزریق انسولین به بیمارا ن دیابتی باشد.
برنامه های کاربردی کنترل سلامت در ابتدا برای اهداف نظامی با هدف تشخیص از راه دور وضعیت فیزیکی سربازان میدان جنگ مطرح شد.

اسلاید 17 :

زمینه های کاربرد در پزشکی (ادامه)
حسگرها می توانند اطلاعات مربوط به عملکرد قلب، ریه ها و سلسله عملیات گوارشی را جمع آوری کرد و یا تغییرات الگوهای خواب یا صدا و یا سایر فعالیت ها و حرکات را تشخیص دهند.
داده هم می تواند در زمان واقعی به وسیله یک اتصال بدون سیم دیده شود و هم بوسیله اینترنت برای تحلیل بارگذاری شود.
سیستم کنترل سلامت WEALTHY و یا سیستم GRID

اسلاید 18 :

فراهم کردن دستیار برای افرادی با نیازهای خاص
سیستم های زیادی برای راهنمایی کسانی که از لحاظ بینایی مشکل دارند ایجاد شده است. از مثالهای اولیه آن سیستم GPS بود که در دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا ایجاد شد. طراحی آن که در ابتدا به صورت یک کوله پشتی حجیم بود اکنون به صورت یک سیستم با وزن چند پوند روی شانه ها نصب می شود.
روش دیگری که در دانشگاه بریستول اتخاذ شد به این صورت بود که یک ویدئو زمان واقعی بوسیله یک دوربین که به بدن شخص پوشانده شده بود تصاویر اطراف شامل پیاده روها را تشخیص می داد و دسته بندی می کرد و بعد به صورت مناطقی با رنگهای کدبندی شده روی صفحه نمایش سوار شده روی سر آنها نشان می داد.

اسلاید 19 :

فراهم کردن دستیار برای افرادی با نیازهای خاص (ادامه)
پروژه PARREHA که در دانشگاه آکسفورد انجام شد روی افرادی که از بیماری پارکینسون رنج می بردند کار می کرد. این بیماری ناتوانی در کنترل حرکات را بدنبال می آورد برای مثال راه رفتن به صورت طبیعی. این پروژه با قرار دادن یک سری اشارات بصری مجازی به صورت قسمتی از تصویر افزوده به واقعیت به بیماران کمک می کرد که به صورت طبیعی را بروند. به این صورت که روی صفحه نمایش سوار شده روی سر آنها راههای رنگی درخشانی را نشان میداد که به طرف کاربر حرکت می کردند به نحوی که کاربر احساس کند در یک تونل راه می رود.

اسلاید 20 :

دستیاران شخصی

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید