بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

آلبرت باندورا

  • آلبرت باندورا، روانشناسی اهل استانفورد موافق است که گفتگو الزاماً راهی موثربرای تغیر رفتار انسانی نیست.
  • افراد اطلاعات، ارزشها، نگرش ها و قضاوتهای اخلاقی و استاندارهای رفتاری جدید را از طریق مشاهده سایرین کسب می نمایند.
  • مدلها، فیلم ها، نوارهای ویدئوئی مدلهای سمبولیک همه عمومیت های آموزشی می باشند.

اسلاید 2 :

  • طبق این تئوری هر چه دریافت شود، رفتار، اثرات و نتایج مطلوب و مورد انتظار را ایجاد می کند، در مواردی مشابه در آینده تنظیم یافته و به کار می رود.
  • تشویق کلامی موجب احساس شایستگی در فرد می شود.
  • آلبرت باندورا معتقد است که ما به دو طریق فرآیند ها را انجام می دهیم: از طریق تصاویر و کدهای صوتی.

اسلاید 3 :

افزایش خشونت تلویزیونی از طریق مدل سازی:

فرض اصلی باندورا این است که ما می توانیم از طریق مشاهده دیگران، بیاموزیم. او تجربه هم ذات پنداری را روشی متداول برای تغییر دادن انسانها
 می داند. باندورا از لغت «مدل سازی» برای توصیف دو فرایند حد واسط مورد اشاره کمپل در مشاهده واکنش استفاده می کند (یعنی مشاهده واکنش و مدل سازی فرد دیگر) و معتقد است که مدل سازی می تواند به اندازه تجربه مستقیم موثر باشد.

اسلاید 4 :

افزایش خشونت تلویزیونی از طریق مدل سازی:

نظریه یادگیری اجتماعی یک نظریه کلی درباره رفتار انسانی است اما باندورا و دیگر افرادی که ارتباط جمعی را مد نظر دارند، آنرا به طور خاص برای توضیح تاثیرات رسانه ای به کار می برند.

باندورا هشدار می دهد که کودکان و برگسالان از طریق مدل سازی فیلم ها و تلویزیون، با نگرشها ، واکنشهای عاطفی و سبک های نوین پیگیری امور آشنا می شوند. «جرج گربنر» نگران این بود که خشونت تلویزیونی منجر به ایجاد جو ترس کاذب می شود. آلبرت باندورا هشدار می دهد که تلویزیون ممکن است واقعیت خنثی خلق کند که ارزش ترسیدن داشته باشد.

اسلاید 5 :

افزایش خشونت تلویزیونی از طریق مدل سازی:

باندورا یک سررشته مسئولیت را هم به والدین و معلمین ربط می دهد که می ترسند شکل دهی خشونت بر صفحه تلویزیون، کودکان را به زورگویی و قلدری تشویق کند اما به هر حال این را معقول می داند که خشونت تلویزیونی در مخاطب حس برانگیختگی ایجاد کند. همین موضع گیری بود که باعث شد او به دلیل رای منفی مسئولین شبکه نتواند در «گزارش انجمن بررسی خشونت» در سال 1972 شرکت کند.

اسلاید 6 :

این تردید وجود دارد که آیا می توان بر روی گیرنده های تلویزیونی بر چسبی شبیه به آنچه روی پاکتهای سیگار وجود دارد تصور کرد با این مضمون که: «هشدار: انجمن دریافته که خشونت تلویزیونی ممکن است کودک شما را خشن و بی احساس نماید». اگر باندورا به عنوان عضوی از تیم تحقیقاتی پذیرفته می شد گزارش ارایه شده شاید می توانست به شکلی روشن تر ارتباط علت و معلولی بین خشونت موجود در تلویزیون و رفتار پرخاشگرانه را مشخص سازد.

اسلاید 7 :

مثلاً موردی مثل «تایلر ریچی (Tyler Richie) » را در نظر بگیرید. او پسربچه ده ساله و خجالتی است که یک صبح شنبه از خواب بیدار شده و دارد سهم صبحگاهی اش را از ابرمردهای تلویزیونی می گیرد. بعد از مدرسه یک ساعت را صرف تماشای جنگ برادران ماریو در برنامه نینتندو (Nintendo) می کنه که سعی دارند خود را از خطر رهایی بخشند. بعد به تماشای نیمه دوم برنامه «ستون سربازان راکلورد» می نشیند.

اسلاید 8 :

که شبکه ای محلی پخش می کند و درمی یابد که حتی فرد بزدلی مثل جیمز گارنر هم وقتی سگش به دردسر می افتد، توسل به خشونت را بهترین راه حل می داند. بعد ازشام، از تماشای جنگ «رولردرباری» و کشتی گرفتن در رینگ لذت می برد و بعد در حالیکه به کاست «هری کثیف» در VCR گوش می دهد، برای تماشای صحنه هایی خشن جلوی تلویزیون لم می دهد. وقتی که کلینیت استیوود بر صحنه تلویزیون می آید و می گوید: «برو و خوشحالم کن» تای به خواب رفته است.

اسلاید 9 :

چهار ساعتی که تای جلوی تلویزیون می گذارند برای پسری به سن و سال او طبیعی است. اینجاست که آلبرت باندورا تای را کودکی می داند که مستعد است برای اینکه روزی خواهرش را مورد ضرب و شتم قرار داده، با تفنگ شلیک کند و برای پیشبرد کارش متوسل به جرم و جنایت شود.

باندورا معتقد است که خشونت تلویزیونی از آن رو توجه نوجوانان را جلب می کند که ساده، خاص، رایج، سودمند و مثبت به نظر می رسد.

اسلاید 10 :

ساده بودن

اساساً مشت زدن به صورت یک فرد، موضوع پیچیده ای نیست شاید طولانی ترین میزگردها و تلاش برای جلب توجه ببیندگان آنها کاری پیچیده باشد اما حتی یک بچه هم می تواند ضربه سریع روانه شده به چانه فردی دیگر را درک کند. می شود برای جلوگیری از تشخیص اشتباه خوب و بد، کلاه سفیدی سر آدمهای خوب گذاشت!

خاص بودن

شخصیت های تلویزیونی کارهای خطرناکی انجام می دهند که با الگوی منظم شده برای زندگی نوجوانان تناسب ندارد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید