بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

کاربردعمومی تست ذرات مغناطیسی

جهت دهی میدان مغناطیسی

نوع جریان مغناطیسی شده

میزان جریان مغناطیس کننده

ذرات مغناطیسی

روند عملیات در تست ذرات مغناطیسی

تجهیزات

 

 

 

 

 

اسلاید 2 :

تست ذرات مغناطیسی یک روش غیر مخرب برای شناسایی ناپیوستگی های سطحی و یا نزدیک به سطح در مواد مغناطیسی است.

اسلاید 3 :

این روش بر پایه این اصل است که خطوط نیروی مغناطیسی در یک ماده فرومغناطیس توسط ناپیوستگی های موجود در ماده، مانند یک ناپیوستگی و یا تغییرابعادی سریع، دچار تخریب خواهند شد.

اسلاید 4 :

قطعه بایستی قابلیت مغناطیسی شدن داشته باشد.(فرو مغناطیس باشد)

ذرات مغناطیسی در زمانی که ماده مغناطیسی است،     می بایست اعمال شوندو زمان ن لازم برای شکل دادن خطوط میدان به آنها داده شود.

هرگونه تجمع ذرات مغناطیسی می بایست مشاهده و تفسیر گردد.

شدت جریان مناسب اعمال شود.

اسلاید 5 :

جهت دهی میدان مغناطیسی اثر زیادی بر اعتبار و کارآیی تست دارد. اگر تست بر یک قطعه تنها با استفاده از یک میدان مغناطیسی تک جهته صورت گیرد، ممکن است ناپیوستگی هایی موجود باشند که تشخیص داده نشوند. زیرا بر طول مسیر شار قرار گرفته اند.

بهترین نتیجه زمانی بدست می آید که میدان مغناطیسی به صورت عمودی بر طول ناپیوستگی های موجود قرار گرفته باشد.

اسلاید 6 :

یک میدان مغناطیسی می تواند از طریق عبور جریان الکتریکی در طول یک هادی تولید شود. به این روش مغناطیسی کردن دایره ای اطلاق می شود.

 

 

 

 

اکثر تست های ذرات مغناطیسی برای تولید میدان مغناطیسی درون قطعه از این اصل استفاده می کنند.

اسلاید 7 :

اگر مغناطیسی کردن دایره ای برای تشخیص ناپیوستگی های طولی موجود در سطح داخلی قسمت گودی مورد استفاده قرار گیرد(لوله) تکنیک اندک متفاوتی مورد نیاز است زیرا زمانی که جریان به صورت مستقیم از قطعه عبور می کند درون حفره، مغناطیسی نمی شود.

 

در ابتدا یک هادی در طول سوراخ و یا حفره قطعه گود قرار می گیرد سپس جریان در طول هادی عبور داده می شود و میدان های مغناطیسی
دایره­ای بر هر دو سطح داخلی و خارجی قطعه القا می شوند.

 

اسلاید 8 :

بعضی اوقات ناپیوستگی ها به نحوی قرار دارند که موازی شار مغناطیسی دایره ای موجود در قطعه می شوند. تشخیص چنین ناپیوستگی هایی نیازمند روش های نسبتاً متفاوتی است. هادی به صورت سیم پیچ در می آید و قطعه ای که باید مورد آزمایش قرار بگیرد درون سیم پیچ قرار می گیرد به نحوی که هسته سلنوئید می گردد.این امر یک میدان مغناطیسی طولی تا انتهای قطعه تولید می کند.

اسلاید 9 :

به این تکنیک مغناطیسی شدگی طولی و یا دو قطبی اطلاق می شود. با وجود مغناطیسی شدگی طولی، ممکن است بتوان ناپیوستگی هایی که به صورت متقاطع بر محور طولی قطعه قرار می گیرند را آشکار ساخت.

 

اسلاید 10 :

برای قطعات بزرگ دو نوع تجهیزات پایه ای وجود دارد که می تواند یک میدان مغناطیسی در یک ناحیه موضعی تولید کند. هر دو نوع می توانند به عنوان روش های قابل حمل برای بازرسی در محل استفاده شوند.

 

به اولین تکنیک مغناطیسی کردن پراد اطلاق می شود. در این روش قطعه می تواند بوسیله عبور جریان در طول قطعه توسط اتصالات یا پراد دستی، به صورت موضعی مغناطیسی شود. جریان، میدان های مغناطیسی دایره ای و موضعی در ناحیه ای بین نقاط اتصال ایجاد می کند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید