بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

پيش گفتار:

—در چند سال گذشته همواره کلماتی جدید حاصل اتفاقات یا اختراعات جدید به گوش می رسند که قبل از آن نامفهوم بودند به عنوان مثال تبلت وسیله ای که امروزه همه اگر نداشته باشند آنرا کاملا می شناسند و زمانی که شرکت اپل برای اولین بار یک نمونه از آن را رونمایی کرد خیلیها تصور نمی کردند با این سرعت فراگیر شود و حتی آن را وسیله ای نا کارآمد و لوکس توصیف کردند.

—

اسلاید 2 :

Cloud Computing

مشابه همین اتفاق در سطحی بسیار وسیع چند سالی است در خصوص پردازش ابری به گوش می رسد،شاید اولین بار که واژه Cloud Computing را شنیدید شما هم تصور یک پردازنده با معماری جدید داشتید یا شاید منتظر Frame Work جدیدی در برنامه نویسی بودید ...

اما Cloud Computing که در فارسی به صورت تحت الفظی به پردازش ابری ترجمه شده چیست؟


در واقع منظور از بخش اول آن کامپوتینگ یا پردازش همان استفاده روزمره ما از کامپیوترهای PC یا MAC و حتی تلفنهای هوشمند است که به راحتی یک نرم افزار را دانلود یا خریداری میکنیم و بعد آن را نصب میکنیم و ...

اسلاید 3 :

مشکلات استفاده از کامپیوتر های معمولی:

—در استفاده عادی از نرم افزار ها مشکلاتی وجود دارد که تکنولوژی ساخت سخت افزار توان هماهنگی با آن را ندارد یا هزینه آن مقرون به صرفه نیست.

—چند سالی است که روند افزایش سرعت پردازنده ها اگر نگوییم نزولی شده پیشرفت چشم گیری نداشته و تولید کنندگان تنها توانسته اند CPU های 90 نانومتری را به 22 نانومتری تبدیل کنند و روند تولید پردازنده های پر سرعت مورد استفاده کاربران خانگی که از زمان Pentum MMX بسیار امیدوار کننده پیش می رفت، دیگر از 3.5GHz یا 4.0GHz بالاتر نمی رود و تولید کنندگان چاره را در افزایش هسته های پردازنده دیدند آنهم به طور معمول تا 4 یا حداکثر 8 هسته در کامپیوترهای گران قیمت خانگی پیش رفته.

ولی با ظهور تکنولوژییهای جدید مثل تصاویر حجیم 4K با کیفیت ویدئوی 4 برابر بیش تر از Full HD یا بازیهای سه بعدی جدید که گرانترین پردازنده ها با بیشترین مقدار RAM در بهترین حالت نتوانسته اند انتظار بازی بازان حرفه ای را برآورده نمایند و آنها تبدیل به اورکلاکرهای حرفه ای هم شده اند، دوربینهای دیجیتال با کیفیت 50 مگاپیکسل یا بالاتر و موارد مشابه بسیار از این دست ... آیا برای رسیدن به سرعت بالاتر باید یک سوپر کامپیوتر خانگی درست کنیم و یک مجموعه پردازنده را درکنار هم قرار دهیم؟

اسلاید 4 :

مشکلات استفاده از کامپیوتر های معمولی:

—در تصویر زیر یک کامپیوتر خانگی برای رسیدن به سرعت بالاتر به اصطلاح اورکلاک شده و برای جلوگیری از مشکلات افزایش دمای پردازنده و GPU و RAM ازتجهیزات خنک کننده عجیبی استفاده شده.

اسلاید 5 :

پيشرفت سريع تکنولوژی:

—آیا تکنولوژی تولید دیسک سخت یا هر نوع حافظه می تواند با روند تولید افزایش حجم مدیاهای دیجیتال، عکس، فیلم و ... رقابت کند؟ در زمانی که حجم یک دیسک Blu-Ray معمولی بیش از 40GB است برای آرشیو کردن یک مجموعه در دیسک سخت که بیشترین ظرفیت موجود و در دسترس کاربران خانگی 4TB است باید چه راهی پیش گرفت؟

—اولین دیسکهای سخت در اندازه های حجیم و ظرفیتهای پایینی بودند ولی لوازم روزمره زندگی امروز که به شبکه های اجتماعی گره خورده اند چندین برار تجهیزات ذخیره سازی قدیمی ظرفیت و سرعت دارند . معلوم نیست 5 سال یا 10 سال آینده این رشد حجم و سرعت به چه مرحله ای خواهد رسید، تعدادی از تجهیزات جدید با تکنولوژیهای امروز که شاید در فیلمهای جیمز باند هم دروغی بزرگ می نمود، ولی ممکن است 10 یا 20 سال آینده بسیار ابتدایی به نظر برسند!

اسلاید 6 :

چند نمونه:

      ساعت مچی Crossbow محصول شرکت سوییسی Hyetis قابلیت عکسبرداری با کیفیت 41 مگاپیکسل امکان اتصال wifi و تبادل تصاویر در شبکه های اجتماعی

اسلاید 7 :

گوشی تلفن همراه نوکیا مدل لومیا 1020 با دوربین 41MP

اسلاید 8 :

دوربین دیجیتال Mamiya DM-Series 80Mp

اسلاید 9 :

دیسک پر ظرفیت Blu-Ray

 نوع BDXL

با حجم 120 GB

اسلاید 10 :

عمر مدیاهای ذخیره اطلاعات

—از سوی دیگر اگر فرض کنیم به دیسک با ظرفیت بالاتر نیاز نداریم و همین هارد دیسک 1 ترابایتی که به تازگی خریداری کرده ایم کفایت تمام عکسها و دیتاهای شخصی ما را می نماید، حالا نوبت مشکل جدیدی است: تا چند سال?


بله عمر مدیاهای مورد استفاده عادی در بهترین شرایط به طور متوسط حدود 5 سال است مثلا اگر برای ذخیره اطلاعات یک DVD خریداری کنیم بعد از 5 سال نمی توانیم با خیال راحت DVD را در درایو نوری قرار دهیم و انتظار داشته باشیم همه فایلها سر جایشان باشند یا یک هارد دیسک! بله به یاد دارید اولین هارد دیسک را چه زمانی خریدید؟ اگر شما جزو آن دسته قدیمیهای کامپوتیر باشید ممکن است بگویید اولین کامپیوتر من هارد 200 مگابایتی یا کمتر داشته، ولی اگر همین 10 سال پیش هم یک هارد 4 گیگابایتی داشته اید آیا هوز از آن استفاده میکنید؟ به فرض سالم ماندن فیزیکی قطعات مکانیکی دیسکها و سایر تجیهزات ذخیره سازی و عدم پیشرفت حجم مدیاهای قابل ذخیره هر کدام عمر مفیدی برای حفظ 0 و 1 های با ارزش ما دارند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید