بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


سیستم مخابرات سیار سلولی AMPS ( نسل اول )
همان
سیستم GSM (نسل دوم) می باشد با این تفاوت که AMPS سیستم یک آنالوگ است

اسلاید 2 :

AMPS در آمریکا و استرالیا: سیستم تلفن متحرک پیشرفته AMPS استفاده می کنند. پهنای باند پیوند فراسوMHZ 25 از 869تا 894 مگا هرتز می باشد.

در سیستم AMPS فاصله کانال ها KHZ 30
ظرفیت کلی 832 کانال
نرخ انتقال داده 10Kbps را پشتیبانی می کند.

اسلاید 3 :

ETACSدر اروپا : اروپا از سیستم مخابراتی دسترسی کلی اروپایی ETACSاستفاده می کند که پهنای باند پیوند فراسو وفروسو هر دو MHZ25 و به ترتیب از 890 تا 915 مگا هرتزو 935 تا 960 مگا هرتز می باشد.

فاصله کانال ها در این سیستم 25KHZ
ظرفیت کلی 1000 کانال
نرخ انتقال داده 8کیلو بیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

اسلاید 4 :

NTTدر ژاپن: سیستم های سلولی نسل اول در ژاپن سیستم NTTاست. پهنای باندپیوندهای فراسو وفروسوهر دوMHZ15می باشد.و به ترتیب در فرکانس از 925 تا 940 مگا هرتز واز 870 تا 885 مگا هرتز قرار دارند.
فاصله کانال ها در این سیستم KHZ25
ظرفیت کلی سیستم 600
نرخ انتقال داده 300 بیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

بعدها در سیستم NTTتغییراتی داده شده که به افزایش ظرفیت آن از 600 به 2400 کانال منجر شد

اسلاید 5 :

آمریکا AMPS :
در سال 1946 نیز اولین تلفن های مخصوص اتومبیل در سنت لوییس آمریکا راه اندازی شدند که این ها شامل صدای آنالوگ ، سیستم تلفن همراه پیشرفته می باشند .
این سیستم نیز امروزه در اتومبیل های پلیس و تاکسی تلفنی مورد استفاده قرار می گیرد .

اسلاید 6 :

مزیت سیستم های دیجیتالی در مقایسه آنالوگ عبارتنداز:
یکپارجه سازی طبیعی با شبکه در حال تحول سیمی دیجیتال
قابلیت انعطاف برای پشتیبانی چند رسانه ای
قابلیت انعطاف برای توسعه ظرفیت
کاهش در قدرت RF ارسالی
رمز نگاری برای اختفاء ارتباط
کاهش پیچیدگی سیستم

اسلاید 7 :

در این سیستم آنتن های ، بزرگی روی ساختمان های بلند نصب شده بود و ارسال و دریافت روی یک کانال واحد صورت می گرفت . صحبت کردن و شنیدن در آن واحد امکان نداشت ، برای صحبت کردن باید یک دکمه را فشار می دادید

در دهه 1960سیستم تلفن همراه بهبود یافته (IMTS ) Improved mobile telephone system نصب و راه اندازی شد. این سیستم از فرستنده –گیرنده های قوی (200 واتی) در نقاط مرتفع استفاده می کرد ، ولی برای ارسال و دریافت دو فرکانس متفاوت داشت که بدین ترتیب نیازی به دکمه نبود علاوه بر آن برای ارسال نیز از فرکانس های متعددی استفاده می شد.

اسلاید 8 :

- سیستمIMTS از 23 کانال در طیف150-450Mhz پشتیبانی می کرد . بدلیل کم بودن تعداد این کانال ها ، کاربران مجبور بودن برای شنیدن بوق آزاد مدت زیادی صبر کنند .
- همچنین بدلیل قدرت زیاد فرستنده – گیرنده های این سیستم ، تا شعاع چند صد کیلومتری در سیستم های رادیویی اختلال ایجاد می کردند . همه این دلایل IMTS را به سیستمی غیر عملی تبدیل کرده بود.

اسلاید 9 :

در تمام سیستم های تلفن های همراه یک منطقه جغرافیایی به تعدادی سلول تقسیم می شود که. در AMPS (Advance mobile phone system) هر سلول 10 تا 20 کیلومتر قطر دارد ، در سیستم های دیجیتالی این سلول ها کوچکترند. هر سلول دارای تعدادی فرکانس است .

یک سیستم AMPS قادر است ( با جدا کردن فرکانس سلولهای مجاور ) روی هر فرکانس 10 تا 15 تماس برقرار کند.

اسلاید 10 :

- هر چه اندازه سلول ها کوچکتر ( و تعداد آنها بیشتر باشد ) ظرفیت سیستم بالا تر خواهد رفت. با کوچک تر شدن سلول ها می توان قدرت فرستنده- گیرنده ها را نیز کمتر کرد و از تجهیزات ساده تر و ارزان تری استفاده کرد. طبق مقررات FCC حداکثر قدرت تشعشعی دستگاه های تلفن همراه 0.6 وات و فرستنده – گیرنده های مخصوص اتومبیل 3 وات تعیین شده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید