بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

  • از بدو تاریخ, انسان ها برای چسباندن لباس ها متدهای مختلفی را تدبیر کردند. انسان های ما قبل تاریخ از خار به عنوان سوزن استفاده می کردند. در مصر باستان, سوزن ها از برنز تهیه شده و دارای سرهای زینتی بودند.
  • استفاده از سیم آهنی, که امروزه بسیار پرکاربرد است, از حدود قرن پانزدهم آغاز شد. هنر خیاطی نیز تا این زمان بسیار رایج شده بود.

اسلاید 2 :

  • سیم بی نوک با قاعده بین المللی فولاد ISR9002 به صورت رایج برای ساخت سوزن استفاده می شود.
  • برای تولید سیم, یک شمش فولادی را تا 1200 درجه حرارت می دهیم, در یک ترکه بلند و نازک غلت می دهند, مارپیچ می شود و سپس خنک می شود. حرارت باعث ایجاد یک پوشش اکسیدی روی سیم می شود. برای برطرف کردن این پوشش, سیم را درون یک وان اسیدی غوطه ور می سازند سپس با آب شستشو می دهند.

اسلاید 3 :

  • سیم تمیز شده درون یک بلوک ترسیمی قرار داده می شود که سیم را از بین یک قالب که قطر آن کوچکتر از قطر سیم است رد می کند, در نتیجه قطر سیم کاهش و طول آن افزایش می یابد.این مرحله چندین بار تکرار می شود تا قطر مورد نظر به دست آید. پس از اتمام این کار , فولاد پیچانده می شود. قالب ها با گریس یا صابون پوشانده می شوند تا از سیم که در حال عبور است محافظت کنند.
  • این پروسه ی روغن زنی کاستی ها را از بین می برد و سطح سیم را بسیار مسطح می کند.
  • نیکل یک ماده شیمیایی نقره ای است که از پوسته زمین استخراج می شود. با سولفات اقدام می شود تا راه حلی برای پوشاندن سیم ها باشد تا از زنگ زدن آن ها جلوگیری کند.

اسلاید 4 :

  • سوزن ته گرد به یک منظور ساده ای تشکیل شده است, اتصال دو یا چند قطعه به یکدیگر. طراحی آن بسیار ساده است و طی سال ها تغییری نکرده است. قسمت نوک تیز اجازه ی نفوذ به مواد مانند کاغذ یا لباس را می دهد. قسمت ته گرد مانع عبور تمام بدنه سورن از حفره می شود, در نتیجه یک اتصال موقت ایجاد می شود.

اسلاید 5 :

امروزه در کارخانجان تولید سوزن ، روزانه صدها هزار سوزن تولید می شود . با این که چندین شرکت آمریکایی سوزن ته گرد را تولید و عرضه می کنند تقریباً تمام کارخانه های تولیدی در آسیا قرار دارند .

در ادامه پرو سه ی تولید تشریح می شود .

اسلاید 6 :

1- انتهای هر لوله به صورت نخی وارد نورد می شود که باعث می شود سیم کاملا صاف شود.تیغه های چرخشی سیم را به طول های از پیش تعیین شده که معمولاً بین 1 تا 1.25 سانتی متر است تبدیل میکند .

اسلاید 7 :

2- سیم بریده شده توسط یک نقاله به ایستگاه بعدی منتقل می شود که سرها آنجا الصاق می شوند . یک طرف سیم به بلوکی کوبانده می شود . این برخورد باعث می شود انتهای آن نسبت به بدنه ی سیم صاف شود و یک سر مسطح به وجود می آید

اسلاید 8 :

3- سوزن ها داخل یک گودال مدور گذاشته می شوند که بالای چرخ های آسیابی بزرگی قرار می گیرند . چرخ های آسیابی به منظور تیز کردن سوزن ها آن ها را می چرخانند.

اسلاید 9 :

4- برای اتصال از یک پیوستگی قوی بین سوزن ها و محلول آبکاری سوزن ها را از طریق غوطه ور کردن در محلول اسید تمیز می کنند. آنگاه در یک باربند قرار می گیرند و وارد تانکر های بزرگ آب فلز حاوی محلول آبکاری مثل نیکل سولفات می شوند. این باعث می گردد محلول آبکاری سوزن ها را روکش کند و آن ها را براق می سازد.

اسلاید 10 :

5 - سوزن های براق به صورت مکانیکی و در مقدارهای از پیش تعیین شده داخل جعبه های پلاستیکی قرار می گیرند. بارکدها به صورت مکانیکی به هر جعبه ای ضمیمه می شوند. ظرف های منحصر به فرد به صورت دستی داخل کارتون ها قرار می گیرند و برای حمل آماده می شوند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید