بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

 

   مسئله مهمی که اخیرا بیشتر معماران به آن می پردازند سبک سازی ساختمان هااست. این سبک سازی امروزه با استفاده از سقف های کاذب ،پنل های گچی ،دیوارهای پیش ساخته ،ورق های کامپوزیت و... به آن آسانی امکان پذیر می باشد.در کشورهای زلزله خیز همانند ایران مبحث سبک سازی ساختمان واستفاده از محصولات منعطف بسیار مهم واساسی بوده و محصولات آلومینیومی همانند:

    نماهای آلومینیوم ، کامپوزیت پنل ، نماهای شیشه ای خاص و درو پنجره های آلومینیومی به عنوان اساسی ترین راه حل مطرح شده است.

    ما نیز در این بحث چگونگی تولید و نصب و خواص ورق های کامپوزیت بررسی قرار داده ایم.

اسلاید 2 :

تاریخچه :

 

    ورق های کامپوزیت از سال 1969 در آلمان ابداع گردید و استقبال و استعمال بیش از حد این محصول در نما نشان دهنده کیفیت مناسب و عدم وجود هرگونه محدودیت در طراحی و اجرای این مصالح است.در دو دهه ی اخیر کشورهای صاحب تکنولوژی همچون ایالت متحده ، کشورهای غرب و شمال اروپا و تعدادی از کشورهای شرق آسیا با فن آوری های پیشرفته ی خود بر این مشکلات فائق آمده و از ترکیب آلومینیوم وترموپلاستیک و مواد معدنی ورق هایی را تولید کرده اند که علاوه بر وزن کم ویژگی های یک عایق با مقاومت بالا را نیز داراست .

اسلاید 3 :

مقدمه:

 

   کامپوزیت ها رده ای از مواد پیشرفته هستند که در آنها مواد   ساده به منظور ایجاد موادی جدید با خواص مکانیکی و فیزیکی برتر استفاده شده است. اجزای تشکیل دهنده ویژگی خود را حفظ کرده و   در یکدیگر حل نشده و با هم ممزوج نمی شوند.

   واژه Composite ازکلمه انگلیسی to Composite  به معنی ترکیب کردن ، ساخت و مخلوط کردن مشتق شده است.

اسلاید 4 :

تقسیم بندی کامپوزیت ها:

1) کامپوزیت زمینه سرامیکی (CMC)

2) کامپوزیت زمینه فلزی (MMC)

3) کامپوزیت زمینه  پلیمری (PMC)    

اسلاید 5 :

مراحل تولید کامپوزیتAlumont  :
 

ساخت کامپوزیت آلومینیوم طی مراحل زیر می باشد :

1) آماده سازی : در مرحله نخست ورق آلومینیوم رول شده برای چربی گیری و دفع ناخالصی ها جهت مرحله رنگ و روکش در مواد شیمایی مخصوص قرار گرفته و کاملا تمیزمی گردند.

2) رنگ آمیزی و روکش : کمپانی Monti از سیستم غلطکی جهت یکنواخت شدن رنگ ولایه های مقاوم استفاده می کند که با این سیستم بالاترین  پوشش  سطحی به ورق ها داده خواهد شد. این مرحله با استفاده از تکنولوژی   Hyla 500 و Kynar500 و با مواد مصرفی کمپانی  Beckers آلمان دارای یکی از مقاوم ترین رنگ های نمای خارجی ساختمان می باشد.

3) کامپوزیت : در این مرحله رول های آلومینیوم رنگی به وسیله تزریق لایه میانی پلی اتیلن و در اثر حرارت و فشار با هم ترکیب شده و صورت رول کامپوزیت خارج می گردد.

اسلاید 6 :

4) مرحله نهایی و برش : رول های کامپوزیت شده با قرار گرفتن لفاف پلاستیکی  جهت محافظت نهایی بر روی آنها به ابعاد و سفارش مورد نظر مشتری برش خورده و آماده بسته بندی و ارسال می گردد.

ویژگی ها و خواص کامپوزیت  Alumont  :

1) سبک وزن : امروزه کم کردن وزن ساختمان ها یکی از اهداف صنعت ساختان می باشد. تکنولوژی کامپوزیت آلومینیومی گامی موثر در این زمینه می باشد که در مقایسه با مصالح مشابه می تواند منحصر به فرد باشد.

 

اسلاید 7 :

2) مقاومت بالای رنگ : با توجه به مقاومت بالای Kynar 500   درمقابل تمام شرایط  جوی از قبیل گازهای سمی ،گرد و غبار هوا ،گازهای شیمیایی و دیگر مخرب واشعه UV  آفتاب در سالیان متوالی نمای ساختمان از نظر رنگ و درخشندگی مانند روز اول خواهد ماند.

3) تنوع در شکل پذیری : از ویژگی های برجسته Alumont  شکل پذیری آن است. به وسیله ابزار مخصوص این ورق ها امکان خم پذیری تا زاویه 135 درجه و همچنین قوس پذیری را دارا می باشند. در حالی که هیچ گونه موج یا لایه در آنها به وجود نخواهد آمد که این امکان در اکثر مصالح نما امکان پذیر نمی باشد.

اسلاید 8 :

4) ابعاد بزرگ و متنوع : از ویژگی های دیگر ورق های کامپوزیت    Alumont   قا بلیت اجرا در مدول بندی های بزرگ می باشد که در مصالح دیگر ساختمانی به دلیل سنگینی وزن و محدود بودن ابعاد این امکان وجود ندارد.

اسلاید 9 :

5) مصالح زیرسازی: با امکان پذیری نصب و اجرای ورق های کامپوزیت Alumont به روی زیرسازی های آلومینیومی و آهنی در هر دو روش Fixing & hanging سرعت بالایی را در اجرای نما فراهم نموده است.

6) مصالح زیرسازی سبک: به دلیل استفاده از زیرسازی آلومینیومی جهت نصب ورق به روی نما می توانیم یکی از سبک ترین زیرسازی های نما را داشته باشیم.

7) عدم نیاز به شستشو: از دیگر ویژگی های ورق کامپوزیت Alumont  تمیز ماندن سطح این نما می باشد. پوشش PVDF این ورق ها ضد الکتریسیته ساکن در سطح می باشد و آنتی استاتیک بدون آنها باعث می شود ذرات معلق و گردوغبار، گاز، دوده و سایر آلاینده های محیطی به سطح آن نفوذ نکرده و تمیز و درخشان می ماند.

8) عایق صوتی: این مصالح تا حد بسیار بالایی از ورود سروصدا و آلاینده های صوتی جلوگیری می نمایند.

اسلاید 10 :

9) مقاومت بالا در تغییرات دمایی: یکی از ویژگی های ورق کامپوزیت Alumont  مقاومت در محیط های گرم و مرطوب و یا سرمای بالا می باشد. لذا به راحتی می تواند انتخاب اول این محیط ها باشد.ورق های کامپوزیت آلومنت در دمای 50- و 80+ درجه سانتیگراد کارایی داشته و هیچ گونه تغییری در کیفیت آنها به وجود نمی آید.

10) عایق رطوبتی: فضای خالی بین سازه اصلی ساختمان و ورق های کامپوزیت Alumont  کارشده در روی نما این امکان را می دهد که تبادل حرارتی خارج نمای ساختمان و داخل آن به حداقل برسد و یا با کارگذاشتن عایق های اضافی می توان این تبادل را به نزدیک صفر رساند.

 

11) حافظ محیط زیست: کلیه مواد تشکیل دهنده Alumont  از قبیل آلومینیوم که فلز همیشه سبز است و لایه میانی پلی اتیلنی که کاملا برگشت پذیر است لذا هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست در سالیان متوالی نخواهد داشت.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید