بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


گستردگي روزافزون صنعت، تحولات ايجاد شده در فرهنگ و سلايق مردم، پيشرفت سريع تكنولوژي، بازار رقابتي، همگي لزوم بهره گيری هر چه بيشتر از دانش داده کاوی در مديريت صنايع را ايجاب مي كند.

لزوم بهره برداري از اين دانش و منافع حاصل از آن به حدي است كه تمام صنايع را در سراسر دنيا وادار به سرمايه گذاريهاي كلان در بسط و توسعه سيستمهاي اطلاعاتي بطور عام و دانش داده کاوی بطور خاص نموده است.

اسلاید 2 :

ايجاد سيستمهاي اطلاعاتي در بستر IT نيازمند به كارگيري فن آوريها و راهكارهاي مختلف‌ بر اساس تكنولوژيهاي نوين نظیر داده کاوی مي باشد.

داده کاوی به لحاظ ايجاد امكانات منحصر به فرد در سيستمها به سرعت جايگاه خود را در عرصه IT تثبيت كرده و يكي از اجزاء لازم الوجود تمام سيستمهای اطلاعاتی شده است.
داده کاوی با پاسخگويي به بسياري از سئوالات مديريت، براي مديران افزايش راندمان ، كاهش هزينه ، امنيت اطلاعات ، بهينه سازي پروسه تصميم گيري ، كاهش نيروي انساني مورد نياز و از همه مهمتر رضايت و مشاركت بيشتر شهروندان را به ارمغان مي آورد.

اسلاید 3 :

علوم و مهندسي مدرن از اصول پايه اي و قوانين براي توصيف سيستم ها استفاده مي كند و از داده هاي تجربي براي بررسي صحت و سقم اين اصول و گاهي تخمين پارامترهايي كه اندازه گيري دقيق آنها غير ممكن است استفاده مي كند.
اما در بعضي زمينه ها اصول بنيادي ناشناخته هستند ويا سيستم پيچيده تر از آن است كه بتوان آن را فرموله كرد، بنابراين با استفاده از داده هاي در دسترس مدل هايي به وسيله روابط بين متغير هاي سيستم توليد مي شود.
درنتيجه امروزه يك تغيير از مدلسازي كلاسيك كه بر اساس اصول بنيادي بود به مدلسازي پيشرفته و تجزيه و تحليل مستقيم از داده به وجود آمد.

اسلاید 4 :

امروزه میزان داده های در دسترس هر 3 سال دو برابر می شوند و سازمانی توانااست که قادر باشد دانش حداقل 7 درصد از داده های خود را کاوش نماید.
امروزه سازمان ها از یک سو غرق در داده بوده و از سوی دیگر از فقر دانش درون داده رنج میبرند.
تصمیم سازان در جمع آوری داده غنی ولی در بهره برداری از دانش درون داده ها برای ساختن تصمیمات صحیح ناتوان هستند.
امروزه حجم شگرفي از داده ها زندگي ما را پر كرده اندكه مديريت و تجزيه و تحليل آنها مشكل است و ما در حقيقت از بخش كوچكي از آنها استفاده مي كنيم زيرا يك برنامه كه شامل چگونگي تجزيه و تحليل آنها باشد وجود ندارد و هميشه تلاش اصلي بر ذخيره سازي داده ها مي باشد.

اسلاید 5 :

61% مدیران معتقدند که داده های بسیار زیاد در حوزه کارشان موجود است.
80% معتقدند که این وضعیت منجر به خطا می شود.
بیش از 50% مدیران در فرآیندهای تصمیم گیری جاری خود، به دلیل زیادی داده ها بسیاری از آنهارا نادیده می گیرند.
84% مدیران این اطلاعات را برای آینده ذخیره می کنند، و آن ها را برای آنالیزهای جاری بکار نمی برند.
60% معتقدند که هزینه جمع آوری اطلاعات از ارزش مفید آن ها بیشتر است.

اسلاید 6 :

توانايي اقتباس اطلاعات مفيد كه در داده ها مخفي است و به كار گرفتن اين اطلاعات ، در جهان رقابتي امروز اهميت فزاينده اي يافته است. يك پروسه كامل از به كار گيري روش ها و تكنيك هاي جديدي براي كشف اطلاعات از داده ها داده كاوي نام دارد.

داده كاوي ماهيتا“ شبيه به حل يك پازل است. داده ها به صورت تكي ساده ،كامل و قابل توضيح هستند اما به صورت كلي دركشان سخت است و داده کاوی راه حل است.

تکنولوژی جدید داده کاوی جایگزین روش های پردازش و تفسیر کلاسیک (هم دستی و هم کامپیوتری) است.

اسلاید 7 :

بر اساس اعلام دانشگاه MIT ، دانش داده کاوی یکی از ده دانش در حال توسعه ای است که دهه آینده را با انقلاب تکنولوژیک مواجه خواهد ساخت و بدین رو در سالهای اخیر در دنیا گسترش فوق العاده سریعی داشته است.
دانش داده کاوی در سالهای گذشته همواره از جمله ده دانش برتر دنیا بوده است.
دانش داده کاوی فر ایند کشف دانش پنهان درون داده ها است که با برخورداری از دامنه وسیع زیر زمینه های تخصصی با توصیف ، تشریح ، پیش بینی پدیده های گوناگون پیرامونی، امروزه دارای کاربرد بسیار وسیع در حوزه های مختلف صنعتی ، ارتباطات ، کشاورزی ، پزشکی ،انرژی ، علوم اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، بازرگانی ، نظامی ، مدیریت شهری ، آموزشی و ... است.

اسلاید 8 :

داده کاوی عبارت است از کشف روشها و الگوهایی ویژه در پایگاه داده های بزرگ، برای هدایت تصمیم گیری در مورد فعالیت های آینده.

الگوهای ارایه شده می توانند درک مفید و غیر قابل انتظاری در اختیار یک تحلیل گر داده قرار دهند.

امروزه مرز و محدودیتی برای کاربرد این دانش متصور نبوده و زمینه های کاربردی این دانش در تمامی عرصه های برخوردار از داده وجود دارد.

اسلاید 9 :

ذخیره ساز داده ها برای هر سازمان مثل یک حافظه عمل می کند ولی حافظه بدون هوش و آگاهی فایده چندانی ندارد.

آگاهی به ما اجازه می دهد در حافظه های قبلی خود جستجو کنیم، به الگوهای خاصی توجه نمائیم، قوانینی را ایجاد کنیم، به ایده های جدیدی برسیم، سوالهای درستی را مطرح کنیم و پیش بینی هایی درباره آینده انجام دهیم.

تکنیکهای داده کاوی موجب افزایش آگاهی در ذخیره سازی داده ها میشوند.

اسلاید 10 :

بر نتابیدن فرض های ساده کننده مانند فرض استقلال با فرض وابستگی احتمالی همه پدیده ها
دینامیک بودن
آنالیزهای همزمان
عدم نیاز به بومی سازی
عدم نیاز به اعتبارسنجی
دوری از اشکالات حاصل از نمونه گیری
عدم نیاز به فرضیه
آنالیز داده های واقعی و نه توزیع داده ها
ایجاد مدل های کاملا واقعی
......

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید