بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

—در دنياي امروز کسب سهم بيشتر از بازار مصرف، هدف اصلي شرکت ها و صاحبان صنايع به شمار مي رود و در اين شرايط استفاده از اصول و فنون علمي در بازاريابي هر روز پررنگ تر از قبل مي شود.

—بازاريابي نوين به جاي جستجو براي يافتن مشتري جهت محصولات توليد شده، به  خلق محصولات و خدمات متناسب با خواسته ها و نيازهاي مشتريان توجه دارد.

—به عبارت ديگر کانون اصلي انديشه و عمل در بازاريابي نوين، تامين رضايت و ايجاد ارزش براي مشتري است تا به سمت محصول توليد شده يا خدمت مورد نظر ما جلب گردد .

—

اسلاید 2 :

—در سال 1952 انديشمندي به نام" وايبه" به پايه گذاري"بازاريابي اجتماعي”پرداخت.

—او نتيجه گرفت که: "با کمک فنون بازاريابي مي توان يک موضوع اجتماعي را به مخاطبين فروخت"

—بازاريابي اجتماعي  براي اولين بار در سالهاي ابتدايي دهه هفتاد توسط"فيليپ کاتلر"مطرح شد.

—او به همراه "جرالد زالتمن" با ترکيب مفاهيم مربوط به تغييرات اجتماعي و بازاريابي تجاري و فنون تبليغات اين بحث مهم را پايه گذاري کرد

اسلاید 3 :

—مي توان از اصول بازاريابي اجتماعي براي فروش ايده ها، نگرش ها و رفتارها به جامعه استفاده کرد.

—بازاريابي اجتماعي بسيار پيچيده تر و گاه کم اثرتر از بازاريابي تجاری است،

—در بازاريابي اجتماعي تلاش در جهت تاثيرگذاري روي عقايد و رفتار جامعه است

—بازاريابي تجاري کوشش دارد تا با ايجاد الگويي ساده فکر و رفتار مردم را به سمت و سويي خاص بکشاند و در اين راه از تبليغ نام و نشاني خاص استفاده مي کند.

—مقايسه ترغيب مردم به مسواک زدن  براي پيشگيري از پوسيدگي دندان و تبليغ نوع خاصي از خمير دندان اين تفاوت را آشکار   مي سازد.

اسلاید 4 :

—بازاریابی اجتماعی فرآيندي برنامه ريزي شده براي تاثير گذاري روي رفتار اختياري گروه مخاطب جهت نيل به يک هدف اجتماعي

—فعالان عرصه سلامت از اواسط دهه هشتاد ميلادي به طور جدي وارد اين حوزه شدند و" ريچارد مانوف" در سال 1985 با ذکر جزئيات استفاده از ديدگاه بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت از آن به عنوان "رويکردي منظم و سازمان دهي شده براي ارتقاي سلامت عمومي و ارتباطات " ياد کرد .

—در سال 2002 اين تعريف از بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت توسط سه تن از صاحبنظران بازاريابي اجتماعي(كاتلر، روبرتو و لي) ارائه شد:

"کاربرد مشتري مدارانه اصول و فنون بازاريابي براي گسترش برنامه ها، مداخلات و ارزشيابي در جهت تلاش براي تغيير يا اصلاح رفتار بهداشتي" 

اسلاید 5 :

—هدف بازاريابي اجتماعي اصلاح نگرش گروه مخاطب است تا پايه گذار تغيير رفتار او براي حفظ سلامت فرد و جامعه گردد.

—مهمترين مسئوليت بازاريابان اجتماعي در حوزه سلامت، اطمينان از اين است كه آنچه كه در نهايت در شكل مداخله بيان مي شود، نيازها و خواسته هاي مرتبط با سلامت را در مشتري برآورده  مي سازد.

—

—

اسلاید 6 :

  • طراحي، مداخله و کنترل برنامه هايي براي افزايش قابليت پذيرش يک ايده يا عمل اجتماعي در يک گروه مخاطب
  • استفاده از مفاهیم و ابزارهای بازاریابی تجاری برای تاثیرگذاری روی رفتارهای فرد به منظور ارتقای سلامتی فرد و جامعه

اسلاید 7 :

اهداف بازاريابي

.1حفظ مشتريان کنوني محصولات و خدمات 

.2جلب مشتريان جديد به سوي محصولات و خدمات

اسلاید 8 :

—مجموعه اي از ابزارهاي قابل کنترل بازاريابي که با تركيب آنها، امكان پاسخگويي به بازار هدف و گروه مخاطب به وجود مي آيد "آميزه بازاريابي" نام دارد.

—به عبارت ديگر آميزه بازاريابي در برگيرنده کليه اقداماتي است که توليدکننده محصول يا ارائه دهنده خدمت انجام مي دهد تا بر بازار تقاضاي محصول يا خدمت مورد نظر اثر گذارد.

اسلاید 9 :

اجزای آميزه بازاريابي

.1محصول(يا خدمت)

.2قيمت

.3مکان(توزيع)

.4ترويج

اسلاید 10 :

—چيزی که به بازار مورد نظر عرضه می شود تا نياز يا خواسته ای از مشتری را تامين نمايد.

—يك پديده فيزيکی و قابل لمس و يا خدمت، فعاليت يا ايده ای غير قابل لمس

—گروه مخاطب بايد در ابتدا آگاه شوند که مشکلی وجود دارد و محصول (يا خدمت) مورد نظر راه حل مناسبی برای آن مشکل است تا آنگاه برای اصلاح رفتار خود در جهت استفاده از آن محصول يا خدمت قدم بردارند.

—بازاريابان اجتماعی نياز به برنامه ريزانی خواهند داشت كه با انجام پژوهش های مناسب بتوانند زمينه توليد محصولات و خدماتی فراهم کنند که برای جامعه مورد نظر قابل پذيرش باشند.

—مهمترين نكته در مورد اين بخش از آميزه بازاريابی اين است كه مشتری بايد قادر باشد محصول را به خوبی بشناسد و آن را برای استفاده ساده و آسان بيابد تا در اين حالت به سوی استفاده از آن جلب شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید