بخشی از مقاله

میگرن

سردرد های دوره ای از ۴ تا ۷۲ ساعت که همراه با تهوع و استفراق می باشد. بعضی از حملات ميگرن با يک اورا يا پيش در آمد شروع می شود؛ که اين نوع را ميگرن کلاسيک می نامند. در بين فواصل حملات ميگرن بيمار هيچ گونه سردرد يا ناراحتی ديگری ندارد . سردردهايی که هر روز ايجاد می شوند ميگرن نيستند. نام ميگرن از همی کرانيا گرفته شده که به معنی يک طرف سر می باشد.گرچه بعضی از سردردهای ميگرنی می توانند همه جای سر را در گير کنند.


ميگرن بيشتر از يک سردرد می باشد و سردرد در ميگرن لزوما اصلی ترين مشکل نيست.اکثر افراد در هنگام حملات ميگرنی کاملا بيمار شده و نمی توانند کارهای روزمره شان را انجام دهند .بعضی ها در يک اتاق تاريک و ساکت دراز می کشند تا حمله ميگرنی پايان يابد.بعضی از بيماران نمی تواند فکر غذا خوردن داشته باشند چون حالشان به هم می خورد . اما بعضی ها با غذا خوردن به حملاتشان پايان می دهند .خواب آلودگی و رخوت يک علامت شايع است.يک سردرد ميگرنی معمولا بعد از ۲۴ ساعت بهبود می يابد. با اين حال ۲۴ تا ۴۸ ساعت می تواند طول بکشد.


گرچه ميگرن تنها ۱۰٪ جامعه را گرفتار می سازد ؛ارزيابی شيوع اين بيماری و تعداد موارد جديد مشکل است و زيرا تنها تعداد کمی از افرادی که مبتلا به ميگرن هستند به پزشک مراجعه می کنند. بسياری از مبتلايان به ميگرن افراد دوست و فاميل خود را می بينند که مدتها دچار ميگرن بوددند و به اين نتيجه غلط می رسند که نمی توان به افراد دچار ميگرن کمک کرد. بعضی از مبتلايان هم مراجعه به پزشک را کاری بيهوده می دانند.زيرا در بين حملات ميگرن هيچ مشکلی ندارند.


جنس افراد:
خانم ها سه برابر آقايان دچار می شوند.تغييرات هورمونی که در خانم ها ايجاد می شود دليل اشکاری برای اين اختلاف است.
سن:
حداقل ۹۰٪ مبتلايان اولين حمله ميگرنی خود را قبل از ۴۰ سالگی تجربه کرده اند.معمولا هم بعد از ۵۵ سالگی از شدت حمله کاسته می شود.


هوش:
سالها عقيده وجود داشت که افراد باهوش بيشتر به ميگرن دچار می شوند.اما امروزه متوجه شدند که صرف نظر از نژاد و هوش و موقعيت اجتماعی افراد از همه طبقات می توانند دچار شوند.


غذا:
بسياری از افراد در روزنامه ها مجلات و .. شنيده اند که بايد ازخوردن موادی مانند پنير ؛شکلات و يا فلفل خود داری کنند.متاسفانه برای اکثر مبتلايان به ميگرن تنها نخوردن چند ماده غذايی برای جلوگيری از حملات ميگرنی کافی نمی باشد.


بيشترين غذاهايی که باعث شروع حملات ميگرنی می شوند شکلات پنير ميوه های ترش و فلفل است . الکل هم به عنوان يک عامل شروع کننده حملات مطرح می باشد. اين عدم تحمل به غذا را نبايد با آلرژی يا حساسيت غذايی اشتباه نمود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید