دانلود پاورپوینت تحقیق و بررسی کاربرد های پردازش تصویر

PowerPoint قابل ویرایش
55 صفحه
11900 تومان
119,000 ریال – خرید و دانلود

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت تحقیق و بررسی کاربرد های پردازش تصویر توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت تحقیق و بررسی کاربرد های پردازش تصویر قرار داده شده است

2-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

اسلاید ۱ :

اهداف

 

مقدمه ای بر پردازش تصویر و تعریف اصطلاحات

معرفی چند کاربرد از پردازش تصویر  

پردازش متن ( ORC )

اسلاید ۲ :

مقدمه ای بر پردازش تصویر   مقدمه

مقدمه ای بر پردازش تصویر

  در هر سیستمی و با هر عملکردی برای تصمیم گیری به داده های ورودی احتیاج داریم. این ورودی ها میتوانند از یک سنسور صوتی, سنسور فاصله سنج , سنسور مادون قرمز , میکروفن و با تصاویر ارسالی از یه دوربین باشد.

  امروزه پردازش تصویر بهترین ابزار برای استخراج ویژگی ها و تحلیل موقعیت و در نهایت تصمیم گیری صحیح می باشد. در مورد انسان نیز به همین صورت است, اطلاعات از طریق چشم به مغز ارسال می شوند و مغز با پردازش این اطلاعات تصمیم نهایی را گرفته و فرمان را صادر می کند.

  هدف از پردازش تصویر پیاده سازی عملکرد ذهن انسان در قبال داده ها و انجام پردازش های خاصی برای استخراج ویژگی مورد نیاز برای رسیدن به هدف از پیش تعیین شده می باشد.

اسلاید ۳ :

۱ – چند تعریف

پیکسل

  کوچکترین جزء PIXEL است . پیکسل مخفف Picture Element به معنی المان تصویر است. یک تصویر متشکل از تعداد زیادی پیکسل است که در کنار هم قرار گرفته اند . در واقع زمانی که با یک دوربین دیجیتال عکس می گیرید اگر رزولوشن دوربین شما ۶۴۰۴۸۰x باشد به این معنی است که ماتریس با ابعاد ۶۴۰۴۸۰x در اختیار شماست که ۶۴۰ پیکسل در طول و ۴۸۰ پیکسل در عرض دارد . به ازای هر پیکسل یک سلول نوری در دوربین وجود دارد. شدت نور این سلول نوری مقدار عددی را برای این پیکسل تعیین می کند. به طور مثال به ازای رنگ سیاه مقدار صفر در پیکسل ذخیره می شود و به ازای رنگ سفید مقدار ۲۵۵ در آن ذخیره می شود.

اسلاید ۴ :

همسایگی :

  ۲ نوع همسایگی وجود دارد

×  همسایگی ۸ تایی به صورت :

  (i – 1 , -1) , ( i , j – 1) , ( i + 1 , j – 1 ) , ( i – 1 , j ) ,

  ( i + 1 , j ) , ( i – 1 , j + 1) , ( i , j + 1 ) , ( i + 1 , j + 1)

×  همسایکی ۴ تایی به صورت :

   (i – 1 , j ) , ( i + 1 , j ) , ( i , j – 1 ) , ( i , j + 1 )

زمینه

  به مجموعه پیکسل هایی که شامل آبجکت نیستند , یا مجموعه پیکسل هایی که شامل  S’ هستند گفته می شود .

   (  S’ پیکسل هایی که شامل آبجکت نمی باشند )

اسلاید ۵ :

مسیر path )  )

 

  ۲ پیکسل را در یک تصویر باینری در نظر بگیرید .

   اگر راهی بین این ۲ پیکسل از طریق  پیکسل هایی

   که حاوی آبجکت هسنتد وجود داشته باشد, به پیکسل-

   های مرتبط مسیر گفته میشود .

 

اتصال

 

  اگر S مجموع پیکسل هایی باشد که شامل آبجکت هستند پس S’ شامل ییکسل های بک گراند است . ۲ پیکسل p و q که هر ۲ متعلق به S هستند متصل به یکدیگرند اگر حداقل یک مسیر بین p و q وجود داشته باشد .

اسلاید ۶ :

مرز تصویر ( Border )

  کلیه پیکسل هایی که در اطراف آبجکت قرار گرفته اند .

حفره

  مجموعه ای از S’ که حتی یک پیکسل

  هم در Border نداشته باشد , حفره

   نامیده می شود .

اسلاید ۷ :

هیستوگرام

  هیستوگرام در واقع همان نمودار میله ای افزونی 

   هر رنگ می باشد, به عنوان مثال تعداد پیکسل

  هایی که حاوی رنگ شماره ۷۵ هستند ۲۵ عدد

   است . از هسیتوگرام برای آستانه گیری استفاده

   می شود.

آستانه گیری (  Threshold )

  فرض کنید می خواهید از یک عکس ۱۶ بیتی یک تصویر سیاه و سفید بسازید . برای این کار باید تک تک پیکسل ها را با مقدار مشخصی مقایسه کنید اگر بزرگتر از آن مقدار مشخص بود به جای آن رنگ سفید و اگر کوچکتر بود به جای آن مقدار سیاه قرار می دهیم . به این کار آستانه گیری با Threshold می گویند .

اسلاید ۸ :

محاسبه مساحت و محیط :

  فرض کنید که تصویری از دایره در یک زمینه سفید

   رنگ دارید مانند شکل روبرو :

  برای بدست آوردن مساحت این دایره فقط کافی است که تعداد پیکسل هایی که مقدار عددی آن صفر است را بشمارید و آن را کالیبره کنید ( به این معنی که با توجه به فاصله دوربین تا آبجکت , نسبتی بین تعداد پیکسل های واقعی آبجکت و تعداد پیکسل های تصویر بدست آورد ) . به این ترتیب به راحتی می توان مساحت هر آبجکتی را بدست آورد حتی اگر منظم نباشد .

  برای بدست آوردن محیط دایره می توان ابتدا شعاع دایره را با استفاده از مساحت آن به دست آورد

   ( R = S / II  ) سپس با استفاده از فرمول  P = 2 IIR   محیط را محاسبه کرد .

اسلاید ۹ :

نحوه بدست آوردن مرکز تصویر و آبجکت :

×  برای بدست آوردن مرکز تصویر از روش زیر استفاده می شود :

  به این معنی که تعداد پیکسل های ماتریس در سطر و تعداد پیکسل های ماتریس در ستون تقسیم بر ۲ دقیقا i , j پیکسل مرکز تصویر خواهد بود .

×  برای بدست آوردن مرکز آبجکت باید به صورت زیر عمل کرد :

 

   مساحت آبجکت را بدست می آوریم . برای به دست آوردن مساحت تعداد پیکسل های آبجکت را جمع میکنیم . حال برای بدست آوردن I مرکز آبجکت مقدار j ها را با هم جمع مکنیم. حال برای بدست آوردن j مرکز آبجکت مقدار i های پیکسل ها را با هم جمع و تقسیم به مساحت می کنیم .

اسلاید ۱۰ :

تشخیص الگو  ( Pattern Recognition )

  فرض کنید می خواهید تشخیص دهید که آبجکتی که در تصویر است دایره است یا خیر . به این عمل که توسط مغز کامپیتر انجام میشود تشخیص الگو گفته می شود .

  برای این منظور باید به دنبال ویژگی منحصر به فردی در دایره باشیم . به عنوان مثال مثلا در مغز انسان , دایره مکان هندسی نقاطی است که فاصله آنها از یک نقطه مشخص از آن در ذهن دارد .

  در دایره ویژگی منحصر به فرد P2/S = 4R  است . البته باید به این نکته توجه کرد که منحصر به فرد بودن این ویژگی در اشکال هندسی و در آبجکت های بی شکل صادق نیست .

×  روند تشخیص الگو در کامپیوتر به شکل زیر است :

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا خریداری نمایید .
PowerPoint قابل ویرایش - قیمت 11900 تومان در 55 صفحه
119,000 ریال – خرید و دانلود
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد