بخشی از مقاله

چکیده

در این پژوهش، با استفاده از تئوری هیدرودینامیک خطی و معادلات ماکسول، طیفهای جذبی، عبوری و بازتابی یک لایهی نازک ×از پلاسمای هیدروژن همگن در حضور نانو لولههای کربنی در غیاب میدان مغناطیسی محاسبه گردیده است.

-1مقدمه

در سالهای اخیر نانولولههای کربنی بهسبب خصوصیات برجستهی مکانیکی، گرمایی، الکتریکی، مغناطیسی و نوری مورد توجه قرار گرفتهاند. برهمکنش امواج الکترومغناطیسی با نانولولههای کربنی در یک محدودهی وسیع فرکانسی، موضوع بسیاری از تحقیقات اخیر بوده است .[2-1] همچنین بهطور خاص با حل معادلات ماکسول و معادلات هیدرودینامیکی، انتشار امواج پلاسمونی سطحی در نانولولههای کربنی مورد مطالعه قرار گرفته است..[3] همچنین، در این پژوهش با استفاده از معادلات ماکسول، گذردهی مختلط پلاسمای هیدروژن و فرمول تضعیف، خصوصیت جذب در نانولولههای کربنی را مورد بررسی قرار میدهیم و اثر پارامترهایی همچون مقدار جگالی و فرکانس برخورد و...روی جذب را مورد بررسی قرار میدهیم.

-1-1 گذردهی مختلط پلاسمای هیدروژن در نانولولههای کربنی

تحت تابش مایکروویو، هیدروژن میتواند به شکل پلاسما درآید. [4-5 ] لذا برهمکنش مایکرویو با نانولولههای کربنی گاز هیدروژن تحت خلأ زیاد - تقریباً - 10-6 Torr منجر به تولید پلاسمای هیدروژن بسیار یونیزه شدهای میشود. این پلاسمای هیدروژنی تولید شده بهطور قوی با تابش مایکروویو کوپل میشود و منجر به مکانیزم مستقلی برای بررسی جذب انرژی مایکروویو میگردد .[6] با توجه به تئوری شارهها [7] یونهای هیدروژن و الکترونهای آن در پلاسمای هیدروژن در حضور نانولولههای کربنی بهصورت شار رسانای مستقل در نظر گرفته میشوند. یونها به خاطر سنگینی دارای نوسانات کندی هستند اما الکترونها دارای نوسانات تندی هستند و با هم کوپل نمیشوند، به همین خاطر حرکت آنها را مستقلاً آنالیز مینماییم.                                 

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید