بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

در این درس به موارد زیر می پردازیم:
1-چگونه شناخت خود را به عمل برسانیم؟
2-حقیقت ایمان
3-زیبایی ها و زشتی های قلب
4-رابطه شناخت و ایمان و عمل

اسلاید 2 :

تنها شناخت یک هدف برای حرکت به سوی ان کافی نیست.قرآن کریم ایمان به آن هدف را نیز لازم دانسته است.از این رو در این درس می کوشیم نقش ایمان را بررسی کنیم وبه سوال های زیر پاسخ دهیم: 1-حقیقت ایمان چیست؟ 2-چراعلاوه بر شناخت هدف ایمان به آن نیز لازم است؟ 3-چه تفاوتی میان "شناخت"و"ایمان"وجود دارد؟

اسلاید 3 :

ان هذا القران به درستی که این قران
یهدی للتی هی اقوم به انچه استوارتر ودرست تر است هدایت می کند
ویبشر المومنین وبشارت می دهد به مومنین
الذین یعملون ا لصالحات آنان که کارهای شایسته انجام می دهند.
ان لهم اجرا کبیرا (اسرا 9 ) به درستی که برای انان پاداشی بزرگ است.

پیام آیه:عمل نتیجه و ثمره ایمان است و رسیدن به پاداش الهی نتیجه انجام عمل شایسته است.

اسلاید 4 :

من عمل صالحا کسی که عمل نیک انجام می دهد.

من ذ کر او انثی چه مر و چه زن

وهو مومن واو مومن است
فلنحیینه حیاه طیبه اورا به حیاتی پاک زنده می کنیم.

ولنجزینهم اجرهم وقطعا به آن ها پاداش خواهیم داد.

باحسن ما کانوا یعملون (نحل 97 ) مطابق بهترین اعمالشان.

پیام آیه:ایمان داشتن و عمل شایسته انجام دادن وبهره مندی از پاداش الهی به جنسیت ارتباطی ندارد.ومومنین به حیات پاک وطیبه می رسند وپاداش میگیرند.

اسلاید 5 :

قالت الاعراب امنا بادیه نشینان گفتند:ما ایمان آوردیم

قل لم تومنوا بگو:ایمان نیاورده اید

ولکن قولوا اسلمنا بلکه بگویید اسلام آوردیم.

ولما یدخل الایمان فی قلوبکم وهنوز ایمان در دل هایتان وارد نشده است.

وان تطیعوا الله ورسوله واطاعت کنید خدا و پیامبرش را

لا یلتکم من اعمالکم شیئا از پاداش اعمال شما چیزی نکاهد
ان الله غفور رحیم (حجرات 14 ) قطعا خدا آمرزنده ومهربان است.


پیام آیه:بین ایمان آوردن واسلام آوردن از نظرقرآن تفاوت وجود دارد.ایمان امر قلبی است و جایگاه آن قلب است. پیروی از خدا ورسول باعث بهره مندی از پاداش است همانطور که از خدا باید اطاعت کرد از پیامبر نیز باید پیروی کرد.

اسلاید 6 :

بسیار اتفاق می افتد که فایده کاری را می دانیم اما در انجام ان کوتاهی میکنیم ویا به زیان برخی کارها آگاهی داریم اما از انجام آن ها دوری نمی کنیم. می دانیم ورزش در روز سلامت و شادابی وی آورد اما برخی از ما برای آن برنامه ریزی نمی کنیم و کسانی هم قانون شکنی می کنند بر نادرستی عمل خویش آگاهند و زیان کار خود را می دانند اما باز هم به انجام آ ن اقدام میکنند.

اسلاید 7 :

بنابراین شناختی که از یک کار خوب یا یک هدف بزرگ یا راه رستگاری به دست می آوریم وقتی منجر به عمل خواهد شد که آن شناخت به مرحله ی ایمان برسد.علم و شناخت مانند چراغی است که راه را نشان می دهد. اما داشتن این چراغ به تنهایی انگیزه ی لازم برای رفتن به آن راه را در انسان ایجاد نمی کند. ایمان برانگیزاننده و محرک انسان به سمت عمل است.

اسلاید 8 :

انسان با عقل و اندیشه خود فکر می کند و علم به دست می آورد. بنابر این جایگاه علم و شناخت عقل و اندیشه ی آدمی است .اما قرآن کریم جایگاه "ایمان"را قلب معرفی می کند. عقل ابزار فهمیدن است. عقل با تفکر در آیات الهی و با استفاده از راه های معرفت بخش می تواند خوب را از بد تشخیص دهد وبه ما معرفی کند .اما این کار عقل برای انتخاب خوبی ها ورفتن به سوی آنها کافی نیست.قلب هم باید به کمک بیاید.

اسلاید 9 :

قلب کانون وجود آدمی قلب کانون وجود آدمی است. اگر به کسی گرایش داریم یابا کسی دوستی می ورزیم واگر از چیزی متنفر یم یا با کسی دشمنی داریم مربوط به قلب است. قلب است که گاه در اطمینان و آرامش است و گاه در اضطراب وگاه در یقین وگاه در شک وتردید. این قلب است که اگر به حقیقتی معتقد شود شوق و حب نسبت به آن پیدا می کندوهمت انسان را به سوی آن برمی انگیزد ودر این حالت است که اطمینان و آرامش وجود آدمی رافرا می گیرد و حرکت به سوی عمل آغاز می شود واین بامفهوم ایمان که از"امن"گرفته شده و با "امنیت"و"امان"هم خانواده است سازگار می باشد.

اسلاید 10 :

بنابراین"ایمان" همان باور و اعتقاد قلبی همراه با حب و دوستی به حق و اعتماد و اطمینان است که شوق به سوی عمل را در انسان ایجاد می کند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید