بخشی از مقاله

شبکه کردن دو کامپیوتر بوسیله ویندوز ۷ و xp با کابل کراس


این مقاله دارای تصاویر مرحله به مرحله است
ایجاد یک شبکه خانگی Home network بسیار ساده و کاربردی است ولی در عین حال انجام همین اعمال و تنظیمات ساده اگر با دقت زیاد همراه نباشد مشکل زا بوده و باعث عملکرد نادرست شبکه خواهد شد . پس قبل از شروع به کار موارد زیر را حتما بررسی کنید .


۱ در قسمت بایوس سیستم و در قسمت setup مطمئن شوید که کارت شبکه شما Enable یا فعال است و یا اگر از کارت شبکه مجزا استفاده میکنید مطمئن شوید که بوسیله سیستم شناخته شده .
۲ پس از ورود به محیط ویندوز( هر دو ویندوز ۷ و xp) از نصب و صحت کارت شبکه اطمینان حاصل کنید .
۳ از سالم بودن کابل شبکه و اتصالات آن اطمینان حاصل کنید (در بیشتر کارتهای روی برد یا مجزای شبکه چراغ کوچک داخلی وجود دارد که در صورت سالم بودن کابل و همچنین نصب درایورهای هردو سیستم ، پس از اتصال کابل به درگاه مربوطه روشن میشوند )


۴ اگر علامت ضربدر روی دو مانیتور کوچک، در گوشه سمت راست taskbar پس از اتصال کابل به کارت شبکه هنوز باقی بود و همچنین در قسمت تنظیمات شبکه هر کدام از ویندوز ها عبارتی با نام Local area Connection نداشتید ، باید دوباره ۳ مرحله قبلی را با دقت چک کنید و در صورت جواب منفی با یک نفر متخصص یا کسی که تجربه چند باره این کار را داشته باشد مشورت کنید . در غیر اینصورت در ادامه آموزش با ما همراه باشید.


۵ جهت دانستن در مورد کابل کراس به این صفحه و نوع ارتباط (Topology) شبکه به این صفحه مراجعه کنید .
ابتدا کابل کراس را با هر کدام از کانکتورهای کارتهای شبکه (در حالی که سیستمها خاموشند متصل کرده و سپس هر دو سیستم را روشم نمائید . ابتدا به سراغ سیستم دارای ویندوز ۷ رفته و به گوشه سمت راست تصویر و قسمت نوار وظیفه دقت کنید باید آیکونی مطابق تصویر زیر داشته باشید

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید