بخشی از پاورپوینت
اسلاید 4 :
هدف گرافیک کامپیوتری
بطور کلی هدف گرافیک کامپیوتری استفاده از انواع نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، ریاضیات و دانش گرافیک به معنای هنر ، در ساختن صحنه هائی است که میتواند
- یک باز نمائی از دنیای واقعی و یا
- یک باز نمائی از دنیای خیالی باشد.
اسلاید 5 :
هدف گرافیک کامپیوتری
موفقیت در گرافیک کامپیوتر بطور مستقیم وابسته به کاربرد درست همه ابزار های موجود برای دست یابی به ساخت صحنه های قابل قبول و با کیفیت گرافیکی است.
اسلاید 6 :
فصل اول . مروري بر گرافيک کامپيوتري
طراحي بکمک کامپيوتر CAD
هنر در کامپيوتر
سرگرمي
آموزش و يادگيري
مصور سازي
رابط کاربر گرافيک
اسلاید 7 :
فصل دوم. مروري بر سيستم هاي گرافيکي
دستگاههاي نمايش ويدئو
سيستم هاي Raster Scan
سيستم هاي Random Scan
مانيتورهاي گرافيک
دستگاههاي ورودي
دستگاههاي چاپگر
نرم افزارهاي گرافيک
اسلاید 8 :
فصل سوم. نرم افزار های گرافيکي
نمایش مختصات
توابع گرافیکی
استاندارد های نرم افزاری
معرفی تعدادی از بسته های گرافیکی
مقدمه ای بر Open-GL
اسلاید 9 :
فصل های 4 الی 8 که در این درس تدریس نمیشوند
4. Graphics Output Primitives
5. Attributes of Graphics Primitives
6. Implementation Algorithms for Graphic Primitives and Attributes
7. Two Dimensional Geometric Transformation
8. Two Dimensional Viewing
اسلاید 10 :
سایر فصل های کتاب که قرار است تدریس شود
9. Three dimensional geometric transformations
10. Three dimensional viewing
11. Hierarchical modeling
12. Computer Animation
13. 3D object representations
14. Spline representation
اسلاید 11 :
سایر فصل های کتاب که قرار است تدریس شود
15. Other 3D object representations
16. Visible-surface detection methods
17. Illumination models and surface-rendering methods
18. Texturing and surface-detail methods
19. Color models and color applications
اسلاید 12 :
سایر فصل های کتاب که قرار است تدریس شود
20. Interactive input methods and graphical user interface
21. Global illumination
22. Programmable Shaders
23. Algorithmic modeling
- Fractal geometry and fractal objects
24. Visualization of data sets
اسلاید 13 :
Topics on how to make games
1. Motion capture
- Whole body and face
2. Why motion capture is necessary
in making games and graphic movies
3. Methods of motion capture
اسلاید 14 :
آشنائي با ساختن يك بازي كامپيوتري و موتور هاي بازي
طراحي اشيا
طراحي متحرك
اعمال بافت بر روي اشيا
طراحي پس زمينه
سناريوي بازي
هوش مصنوعي
موزيك
موتور های بازی و امکانات آنها
اسلاید 15 :
General concepts on how to make a game
History
Fundamentals
Math
Physics
Physics code
Graphics
Graphics code
Game Engine structure
Project Management
Testing
اسلاید 16 :
فصل نهم. تبدیل های هندسی سه بعدی
3D Translation
3D Rotation
3D Scaling
Composite 3D transformation
Other 3D transformation
Transformation between 3D Coordinate systems
Affine transformations
OpenGL geometric transformation functions
OpenGL 3D geometric transformation programming examples
اسلاید 17 :
فصل دهم. نمايش سه بعدي اشياء
Overview of 3D viewing concepts
3D Viewing pipeline
3D Viewing coordinate parameters
Transformation from World to viewing coordinates
Projection Transformations
Orthogonal Projection
Oblique parallel projection
Perspective Projection
اسلاید 18 :
فصل دهم. نمايش سه بعدي اشياء (ادامه)
The Viewport transformation and 3D screen coordinates
OpenGL 3D Viewing functions
3D Clipping algorithms
اسلاید 19 :
فصل یازدهم . مدل های سلسله مراتبی
Basic Modeling concept
Modeling packages
General Hierarchical modeling methods
Hierarchical modeling using OpenGL Display
اسلاید 20 :
فصل دوازدهم . پویا نمائی کامپیوتری
Raster methods for computer animation
Design of animation sequences
Traditional animation sequences
General computer animation functions
Computer animation languages
Key-frame systems
Motion specification
Character animation
Periodic motions
OpenGL animation procedures