بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

توفانهای ذهنی چگونه کودکان با یاد دادن یاد میگیرند

به نام خدا

اسلاید 2 :

توفانهای ذهنی
مبانی نظری و شناختشناسی – یادگیری پیاژهای
گرافیک لاکپشتی
نرمافزار لوگو
ویژگیهای لوگو
ابزار پیشرفته تر بر مبنای لوگو
Star Logo
Scratch
برنامهی ارائه

اسلاید 3 :

آموزش به کمک فناوری اطلاعات
مواد و طرح درس آموزشی
ایرادهای موجود در مواد آموزشی به کودکان
مفاهیم «خیلی رسمی»، «دور از فضای ذهنی کودک»
انواع زاویه: تند – حاده / نقطه/ مختصات ، بردار
به درد نخور – گرامر / زوایای داخلی، خارجی
ترس از ریاضیات
جدایی هوش ریاضی از هوش زبانی
توفانهای ذهنی

اسلاید 4 :

سیمور پاپرت Seymour Papert
ریاضیدان و استاد علوم کامپیوتر انستیتو فناوری ماساچوست
ایدهی پاپرت
استفاده از امکانات فضای مجازی
نه فقط از جنبهی ابزاری، بلکه از جنبهی مفهومی
آموزش بر پایهی فناوری اطلاعات
ساختن مواد آموزشی بهتر
بهبود الگوی دسترسی به دانش و تفکر
کتاب توفانهای ذهنی در سال 1980
محیط برنامهنویسی لوگو
بر مبنای الگوهای یادگیری پیاژه

اسلاید 5 :

ژان پیاژه (Jean Piaget) 1980- 1896
روانشناس، زیستشناس و شناختشناس و فیلسوف
بزرگترین روانشناس رشد در جهان
مطالعهی آثار فلسفی برگسون در نوجوانی
تبیین زیستشناسانهی شناخت
دکتری بیولوژی در سال 1918
استاندارد سازی آزمونی در خصوص هوش و تفکر
در سال 1919
یادگیری پیاژه ای

اسلاید 6 :

بررسی ریشهی تفاوت پاسخها
تفاوت در تفکر
بزرگتر ها از کوچکتر ها باهوشتر نیستند
بررسی منشا رشد ذهنی و مراحل تحول ذهنی
انسان پیاژه
ماشین بسیار پیشرفته در تعامل با محیط
آزمون و خطا (درونسازی و برونسازی)
ایجاد ساختهای شناختی
درک عالم واقعیت
هوش به ارگانیسم فرصت برخورد موثر با محیط را میدهد

اسلاید 7 :

کودک، خود، فعالانه ساختهای شناختی خود را میسازد.
کودکان یاد میگیرند، قبل از آنکه کسی به آنان چیزی بیاموزد.
یادگیری پیاژهای
تاکید پاپرت بر تاثیر فرهنگ
مواد ساختمانی ذهن کودک
علت ترس از ریاضی – مثال رقص
سرزمین ریاضی

اسلاید 8 :

گرافیک لاکپشتی، مبنای زبان لوگو
لوگو، یک ربات شبیه به لاک پشت
نقطه
دستورها:
حرکت به جلو (forward)
حرکت به عقب (backward)
چرخش (right / left)
مداد پایین / بالا (pendown / penup)
دستورات کنترلی (if, repeat, …)
گرافیک لاکپشتی

اسلاید 9 :

دستورات لازم برای رسم مربع:
Repeat 4 [ Forward 100 Right 90 ]

امکان آموختن دستور جدید به لاکپشت
to rectangle :size
repeat 4[
forward :size
right 90
]
end
گرافیک لاکپشتی

اسلاید 10 :

همزاد پنداری و آسانی یادگیری
سکوی یادگیری: کف کوتاه، سقف بلند
عینی سازی مفاهیم انتزاعی
مفهوم باگ و دیباگ
به چالش کشیدهشدن آموزگار
برنامهنویسی ساختیافته – طراحی بالا به پایین
نداشتن محدودیت برای پیادهسازی سیستمهای پیچیده
Learn to code, Code to learn
خصوصیات گرافیک لاکپشتی

اسلاید 11 :

برایان هاروی (Brian Harvey)
متولد 1949
استاد علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

شبیهسازی ربات لوگو
مدلی از لاکپشت به شکل مثلث
قابلیت لاکپشت سهبعدی
نرمافزار MSWLogo

اسلاید 12 :

Mitchel Resnick
آزمایشگاه Media Lab دانشگاه MIT

Star Logo
تعداد زیادی لاکپشت موازی
مدلسازی پدیدههای ترافیکی،
آخرین بهروز رسانی در سال 2011
StarLogo و Scratch

اسلاید 13 :

امکانات چند رسانهای
قابلیت فرمانپذیری از نشانهگر و صفحهکلید
تولید صدا و تصویر
مفهوم لباس برای sprite ها
مفهوم برنامهنویسی Event Driven
قابلیتهای اجتماعی
شعار Imagine, Program, Share
scratch.mit.edu

اسلاید 15 :

نرمافزار Scratch

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید