بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

نقش فناوري در ارتقاء كيفي ورزش مدارس

اسلاید 2 :

سه رویداد تاریخی که نقطه عطف تحولات تکنولوژیک بشر محسوب می شوند:

23 فوريه سال1997: دالی اولین گوسفند شبیه سازی شده به دنیا آمد.
12 مي سال 1997: نرم افزار ديپ بلو 3 شركت آي بي ام، گري كاسپاروف، قهرمان شطرنج جهان را شكست داد.
24 اوت 1998: در بدن پروفسور وارويك، استاد دانشگاه ريدينگ، يك بافت مصنوعي كار گذاشته شد كه وي را به طور مستقيم به كامپيوتر وصل كرد.

اسلاید 3 :

فناوری در زندگی روزمره
امروزه CDها و DVDها سرگرمی های زیادی را به درون خانه ها آورده اند.
تلویزیون تجارب و آزموده های ما را در زمینه های مختلف افزایش داده است.
بازی های کامپیوتری و واقعیتهای مجازی ما را به مشارکت در چالش های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی تشویق می کنند.
اینترنت امکان دسترسی ما را به دنیای اطلاعات و سرگرمی فراهم ساخته است.

اسلاید 4 :

مفهوم فناوری
فناوري آموزشی را مي توان كليه دانش ها، فرايندها، ابزارها، روش ها و سيستم هاي مؤثر در آموزش دانست (احمدی، 1382).
فناوري آموزشی كاربرد عملي دانش و ابزاري براي كمك به تلاش مربی، معلم و یا استاد است.
فناوري از نظر كاربردي مفهومي گسترده دارد كه شامل تكنيك هاي ساخت، توليد و استفاده از سخت افزار، نرم افزار و پردازش داده ها مي باشد (فتحیان، 1387).

اجزاء فن آوری

فن افزار

اطلاعات افزار

اسلاید 5 :

فناوری آموزشی
فناوري باعث سهولت، سرعت و دقت در امر آموزش و يادگيري ميشود.
از موثرترين و كارآمدترين روش های آموزشی
نظریه یادگیری: یادگیری هنگامی افزایش می یابد که با بافت حل مسئله در ارتباط باشد.
کلاس های آموزشی سنتی دارای اثربخشی چندانی نیستند، زیرا وابسته به زمان و مکان خاص اند و نمی توانند بافت واقعی و مناسب برای یادگیری فراهم آورند.

اسلاید 6 :

فناوری در ورزش

اسلاید 7 :

گسترش و کاربرد فناوری در بین دانش آموزان
در طی مطالعه ای که در بین 258 پسر مقطع اول دبیرستان در تهران صورت گرفت، مشخص شد در حدود 82 درصد آن ها دارای وسیله تفریحات رایانه ای در منزل می باشند و برای حدود نیمی از سئوال شوندگان (7/45 درصد) تفریحات رایانه ای جزو سرگرمی ها و برنامه ها قرار دارد و 1/89 درصد آن ها به نوعی در معرض تجربه مداوم هستند (دوران، 1380).

اسلاید 8 :

فناوری در مدارس
خودآموزي از طريق كامپيوتر و ديگر دستورالعملهاي مبتني بر كامپيوتر در زمينه مهارتهاي اوليه ميتواند عملكرد دانشآموزان را در درس رياضي و علوم بهبود بخشد.
از ميان رفتن تصورات نادرست مبني بر اين كه كامپيوترها فقط براي برخی دروس مناسب هستند.
ابتدایی ترین نیاز برای محقق ساختن اثربخشی فناوری در ورزش مدارس، وجود تجهیزات، سخت افزار و نرم افزار مناسب است.
موانع
امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مدارس
دانش و کیفیت کاربری مربیان
نبود تفکر مبتنی بر توسعه تکنولوژی در مدیران

اسلاید 9 :

مثال هایی کاربردی برای ارتقاء سطح کیفی ورزش مدارس

اسلاید 10 :

الف) اینترنت
وبلاگ یا وب سایت ورزشی مدرسه

اسلاید 11 :

الف) اینترنت
بانک اطلاعات آموزشی مربیان ورزش مدارس
حاوی روش ها و فیلم های نوین آموزشی

اسلاید 12 :

الف) اینترنت
تالار گفتگو و تبادل نظر مربیان
انتقال تجارب
بررسی نظرات و پیشنهادات

اسلاید 14 :

الف) اینترنت
بانک یادداشت ها و مقالات دانش آموزان در ارتباط با ورزش
جشنواره انشاء نویسی با موضوعات ورزش و سلامت

اسلاید 15 :

ب) رایانه
استفاده از فیلم های آموزشی
استفاده از بازی های آموزشی
پاور پوینت
بازی های شبکه ای در ترکیب با فعالیت های بدنی

اسلاید 16 :

پ) تجهیزات و فن افزارها
ضربان سنج ها
ترکیب بدن سنج همراه قابل حمل
سنجش ناهنجاری های اسکلتی

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید