بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • مقدمه
  • چهار مورد از تکنولوژیها و تکنیک های حسابداری
  • کاربردهای هوش مصنوعی در امور مالی
  • پیش بینی روند قیمت سهام
  • برآورد بهای تمام شده
  • قیمت گذاري اوراق بهادار جدید
  • منطق فازی
  • کشف تقلب در صورت های مالی
  • پیش بینی ورشکستگی
  • هوش مصنوعي در سرمايه گذاري
  • نتايج پژوهش
  • پيشنهادهايي به سياست گذاران و دست اندرکاران

اسلاید 2 :

هوش مصنوعی علاوه بر کاربرد هایی که در زمینه های مختلف دارد مدت هاست که جایگاه خود را در حسابداری و امور مالی پیدا کرده است. محققان حسابداری تکنولوژی ها و تکنیک های هوش مصنوعی را با موفقیت هایی چند، برای کارهای خاصی در گزارشگری و تحلیل مالی حسابرسی و اطمینان بخشی  و در محدوده های دیگرمانند بورس به کار برده اند.

اسلاید 3 :

با توجه به گسترده بودن این مباحث، چهار مورد از آن ها که نقش عمده تری در تشریح کاربرد هوش مصنوعی در حسابداری و امور مالی دارند، توضیح داده شده است:

 سیستم های خبره

 شبکه ی عصبی

 الگوریتم ژنتیک

 منطق فازی

اسلاید 4 :

سیستم های خبره :
اصطلاح سیستم خبره از سیستم هاي خبره دانش محور مشتق شده است. سیستم خبره، سیستمی است که دانش انسانی را بوسیله کامپیوتر، براي حل مسائلی که غالبا نیازمند تخصص انسانی است، به کار می برد. در واقع سیستم خبره، روشی براي گنجاندن دانش افراد خبره در کامپیوتر است ، گامی در جهت بناي هوش مصنوعی . این سیستم ها می کوشند جنبه هایی از دانش و استدلال انسانی را در کامپیوتر بگنجانند تا به تحلیل مسائل پرداخته و به نتایجی مناسب برسند .

اسلاید 5 :

شبکه ی عصبی :
 
سیستم عصبی مصنوعی در امور مالی کاربرد هایی دارد که مهمترین آن ها :
 پیش بینی روند قیمت سهام
 ارزشیابی
 پیش بینی میزان اعتبار
 تصویب اعتبارات 
 برآورد بهای تمام شده
 پیش بینی و برآورد آتی
 ارزیابی ورشکستگی( ارزیابی خطر وام دهی)
 منطق فازی

اسلاید 6 :

الگوریتم ژنتیک :
 
 الگوریتم ژنتیک در امور مالی کاربرد هایی دارد که مهمترین آن ها :

 کشف تقلب در صورت های مالی
 پیش بینی ورشکستگی
 انتخاب پرتفوی

اسلاید 7 :

دانشمندان و محققان در دهه آخر قرن بيست عمدتًا به اين اصل معتقد شدند كه فرض منطقي بودن سرمايه گذاري كه اصل غيرقابل اغماض در سرمايه گذاري مدرن مالي است ويكي از مفروضات اصلي در بازار كارا و يا مدل بازار است با توجه به عوامل پيچيده اي كه در بازارهاي سهام دخيل هستند، واقعي نيست . آن ها به اين نتيجه رسيده اند كه بازار سرمايه داري نظم مشخصي نيست و استفاده از رياضيات پيچيده در سيستم  هاي غير خطي و پويامي تواند مدل هايي را ايجاد كند كه نظريه هاي گذشته را باطل كند .

اسلاید 8 :

  • عدم توانايي پيش بيني شبکه هاي عصبي با داده هايي مثل قيمت طلا، تورم و نرخ ارز به دليل عدم وابستگي بخش هاي داخلي اقتصاد کشور
  • وجود همبستگي بين قيمت هاي متوالي تحلیل خوشه ای در بازاریابی
  • تحلیل وفاداری مشتری
  • بهترين روش پيش بيني قيمت

اسلاید 9 :

منابع

  1. آذر، عادل و افسر، امیر ، مدل سازی پیش بینی قیمت سهام با رویکرد شبکه های عصبی فازی“، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 40، ص ص 33-52.
  2. خالوزاده، حميد ( ١٣٧٧ ). مدلسازي غير خطي و پيش بيني رفتار قيمت سهام در بازاربورس تهران، رساله دكتري مهندسي برق، دانشگاه تربيت مدرس، دانشكده فني و مهندسي
  3. تهرانی، رضا و عباسیون، وحید ”کاربرد شبکه عصبی مصنوعی در زمانبندی معاملات سهام: با رویکرد تحلیل تکنیکی“، فصلنامه پژوهش های اقتصادی، سال هشتم، شماره اول، ص ص 151-177.
  4. راسل، استورات و نورویگ، پیتر ، هوش مصنوعی (رهیافتی نوین)، جعفر نژاد قمی، عین اهلل، بابل، نشر علوم رایانه.
  5. راعی، رضا ”شبکه های عصبی: رویکردی نوین در تصمیم گیری های مدیریت“، مدرس، دوره 5، شماره 2، ص ص 133-154.
  6. سینایی، حسنعلی؛ مرتضوی، سعید اهلل و تیموری اصل، یاسر ”پیش بینی شاخص بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی“، بررسی های حسابداری و حسابرسی، سال دوازدهم، شماره 41، ص ص 59-83.
  7. عبده تبریزی، حسین و البرزی، محمود ،“مدل های شبکه عصبی و کاربرد آن در مدیریت مالی“، مجموعه مقالات همایش اول مدیریت مالی، دانشگاه شهید بهشتی.
  8. عرب مازار یزدی، محمد؛ احمدی، علی و عبدلی، محمود ، "سیستم های هوشمند و حسابداری"، ماهنامه حسابدار، سال بیست و یکم، شماره 4، ص 42.
  9. قاسم نژاد مقدم؛ نیما، بقائی نیا، فاطمه و بافنده زنده، علیرضا ، ”منطق فازی به زبان ساده“، ماهنامه کنترل کیفیت، شماره 24، ص ص 43-51.
  10. یعقوب نژاد، احمد ،“منطق فازی، کاربرد در زمینه احتمال خطر حسابرسی و نبود اطمینان“، حسابرس، شماره 38 ، ص ص 52-59
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید