بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

 

اين شركت درحال حاضر شعبه هاي بسياري در بيش از ۲۰ كشور مختلف جهان دارا است.

اين شركت از سال ۲۰۰۴ به بعد به عنوان سومين شركت مستقل بازي هاي رايانه اي اروپا و هفتمين شركت مستقل در آمريكا شناخته مي شود.

پس از آشنايي مختصر با شركت بازي سازي يوبي سافت، در ادامه به تحليل يكي از مهمترين توليدات اين شركت با عنوان Assassin’s Creed  پرداخته و آن را از ابعاد مختلف مورد تحليل و بررسي قرار خواهم داد:

اسلاید 2 :

داستان بازي Assassin’s Creed بر اساس يك نظريه علمي پايه ريزي شده است و در اين خلال، ماجرايي تاريخي را نيز دنبال مي كند :

طبق يك نظريه علمي (البته اين نظريه هنوز اثبات نشده است) ، هر انسان يا حيوان ، خاطرات و حافظه گذشتگان خود را درون دي ان اي (DNA) خود حمل مي كند. بدين ترتيب دانشمندان مي توانند با دسترسي به اين بخش خاص از دي ان اي و شكاندن قفل ژنتيكي آن، به خاطرات گذشتگان يك فرد دسترسي پيدا كنند.

 

اسلاید 3 :

در سال 2012 گروهي از دانشمندان متخصص علم ژنتيك در شركتي به نام آبسترگو(abstergo)  موفق به ساخت دستگاه بسيار پيچيده اي به نام آنيموس (Animus)  مي شوند كه مي تواند با نفوذ به بخش حفظ خاطرات در دي ان اي انسان ها، قفل ژنتيكي آن را شكسته و به خاطرات اجدادي آن ها دست پيدا كند.

    تصویر آنیموس را

   در اسلاید بعدی مشاهده

       می کنید .

 

اسلاید 4 :

البته بعدها معلوم مي شود كه اين شركت در لواي آزمايشات علمي خود، اهداف سياسي خاصي را دنبال مي كند و قصد دارد با دستيابي به خاطرات گذشتگان افرادي كه اجداد آن ها در زمان جنگ هاي صليبي مي زيسته اند، اشيائي باستاني را به دست آورند. اين اشياء از اين حيث مورد توجه روساي اين شركت قرار دارند كه آن ها را ابزاري براي كنترل سرنوشت دنيا مي دانند.

اسلاید 5 :

طبق ادعاي آن ها اين اشياء در زمان جنگ هاي صليبي توسط برخي از فرماندهان ارتش مسلمانان و صليبيان در مكان هاي نامعلومي مخفي شده اند و خبري از مكان احتمالي آن ها نيز در دست نيست.

 بدين منظور آن ها سعي مي كنند با گزينش افرادي خاص كه احتمالا اجداد آن ها از جنگجويان صليبي يا مسلمانان بوده اند، و از طريق بازسازي خاطرات اجدادي آن ها (همان خاطراتي كه در دي ان اي افراد ذخيره مي شود) به مكان احتمالي اشياء گمشده دست پيدا كنند.

اسلاید 6 :

نحوه گزينش اين افراد هم در نوع خود جالب توجه است. براي انتخاب افراد مورد نظر، سازندگان بازي بازهم به سراغ يكي ديگر از نظريه هاي علم پزشكي رفته اند:

"رفتارهاي اجتماعي يك فرد در حال حاضر، نوعي ميراث ژنتيكي است كه از نياكانش به او ارث رسيده است".

البته درمورد صحت اين نظريه ترديدهاي بسياري وجود دارد و هنوز از طرف مجامع معتبر پزشكي به طور رسمي تاييد نشده است

اسلاید 7 :

به طور مثال :
 اگر فردي پزشك است ، يكي از مهم ترين علت هاي گرايش او به شغل پزشكي مي تواند گرايش اجداد او به اين شغل باشد. يعني اگر بتوانيم به بخش حفظ خاطرات در دي ان اي اين فرد دست پيدا كنيم و موفق به شكستن قفل ژنتيكي آن
شويم، خواهيم ديد كه گذشتگان اين فرد اكثرا پزشك بوده اند

اسلاید 8 :

با توجه به اين نظريه ، مسئولان شركت آبسترگو تصميم مي گيرند تا سوژه هاي مورد نظر براي آزمايش خود را از بين افرادي انتخاب كنند كه درحال حاضر جنگجو و يا قاتل باشند ؛

به نظر آن ها اين افراد مي توانند اجدادي جنگجو

داشته باشند و چه بسا در اين بين جد يكي از آن ها

 به دوران جنگ هاي صليبي نيز ارتباط پيدا كند.

اسلاید 9 :

براي انجام اين آزمايش 17 نفر از قاتلين و آدمكش هاي حرفه اي از سراسر دنيا شناسايي شده و طي عمليات هاي مختلف آدم ربايي، همگي به محل آزمايشگاه انتقال پيدا مي كنند.
 آزمايش هاي پيچيده براي شكستن قفل ژنتيكي اين افراد آغاز مي شوند و سرانجام يكي از 17 نفر براي انجام پروژه سري شركت مناسب تشخيص داده مي شود.

اسلاید 10 :

اين فرد مردي حدودا 30 ساله به نام

   دزموند مايلز (Desmond Miles) است كه خاطرات اجدادي او به دوران سومين جنگ صليبي و يكي از اعضاي مهم فرقه قاتلين به نام الطير ابن لا احد

(Altaïr ibn La-Ahad)   

   مرتبط مي شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید