بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

1827 فرانسه- اصطبل و کبوترخانه : این تصویر مبهم یکی از نخستین عکسهای گرفته شده به وسیله آدمی است. مخترع فرانسوی به نام نيسهفور نيپس  NicéphoreNiépceو برادرش کلود از سال 1793 ، روی روشهای مختلف عکسبرداری کار میکردند. آنها چون مواد حساس به نور مناسب نداشتند ، مجبور بودند زمان نوردهی را بسیار طولانی کنند. به عکسهای اولیه آنها را هلیوگرام میگفتند و زمان نوردهی این عکسها ، 8 ساعت بود. این عکس گرچه نخستین عکس گرفته شده نیست ولی قدیمیترین عکس به جامانده از این مخترع فرانسوی است:

اسلاید 2 :

1855 - جنگ کريمه : راجر فنتون Roger Fenton را میتوان یکی از نخستین عکاسان جنگ دانست. او در سال 1855 با دشواتری فراوان و در حالی که با بیماری وبا مبارزه میکرد و درد دنده های شکسته را تحمل میکرد ، وسایل عکسبرداری را بر پشت اسبها به مناطق جنگی کریمه برد و 350 عکس از این جنگ گرفت. ولی نه ملکه انگلیس و نه دیگر پشتیبانان مالی وی حاضر نشدند عکسهای وی را از اجساد و تآثیرات مخرب جنگ را ببینند:

اسلاید 3 :

1896 - نخستين عکس اشعه ايکس گرفته شده از انسان: این عکس تصویری است از دست و حلقه ازدواج ويلهلم کنراد رونتگن شخصی که نخستین بار متوجه شد با اشعه ایکش ،میتوان داخل بدن را مرئ‍‍‍ی كرد

اسلاید 4 :

17 دسامبر 1903 : اورویل و ویلبر رایت دو مکانیک دوچرخه ، برای اولین بار در آمريكا پرواز کردند. گرچه پرواز اول فقط 12 ثانیه طول کشید ولی آغازی شد برای تحولی جدی:

اسلاید 5 :

1910 –انگلستان : لوئيس هاينه Lewis Hine با عکسهایش همان کاری را انجام داد که چارلز دیکنر با رمانهایش. هاینه با سفر به مناطق مخالف کشور عکسهایی از زندگی دشوار کارگران کودک گرفت. در این عکس گروهی از کارگران کودک دیده میشوند که کارشان جدا کردن زغالسنگ از خرده سنگها است:

اسلاید 6 :

25 مارس سال 1911 : صاحبان یکی از کمپانیهای تولید لباس زنانه در نیویورک همیشه درهای واحدهای تولیدیاش را قفل میکرد تا مطمئن شوند زنان جوان مهاجر محل کار را ترک نمیکنند و چیزی نمیدزدند. وقتی در طبقه هشتم این کارخانه آتشسوزی به راه افتاد ، در عرض تنها 30 دقیقه ، 146 کارگر مردند. بسیاری از کارگران خود را از بالا به پایین پرت کردند. این حادثه باعث شد توجه بیشتری به امنیت واحدهای تولیدی شود:

اسلاید 7 :

1923 : کمال آتاتورک بنيانگزار تركيه نوين: او كه شيفته فرهنگ غرب بود حجاب را براي زنان عثماني منسوخ و براي اولين بار با همسرش كه بدون چادر در ملاعام ظاهر شده بود عكس گرفت. كاري كه دقيقاً چند سال بعد الگوي رضا شاه در مبارزه با چادر در ايران شد.

اسلاید 8 :

21 ژانويه 1924 : مرگ لنين: رهبر انقلاب بلشويكي روسيه و بنيانگزار حكومت شوراها پس از مرگش موميايي و جسد او به موزه اي در مسكو منتقل شد.

اسلاید 9 :

6 اکتبر 1927 : نخستين فيلم ناطق جهان The Jazz Singer توليد و به دوران درخشان سينماي صامت پايان داد.

اسلاید 10 :

1928 : الکساندر فلمنيگ کاشف پنیسيلين (نخستين آنتیبيوتيک) در حال كشت دارويي كه انقلابي در پزشكي قرن بيستم ايجاد كرد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید