بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

1-سنجش خواص روانی قیر

2-درجه نفوذ( Grade  Penetration)

3-نقطه نرمی(Softening Point)

اسلاید 2 :

قابلیت نفوذ عبارتست از طول مسافتی(بر حسب دهم میلی متر)که یک سوزن استاندارد تحت اثر باری معادل 100 grدر مدت 5 ثانیه در قیر C°25  نفوذ می نماید

اسلاید 3 :

درجه نرمی دمایی است که با رسیدن قیر به آن دما، قیر از حالت جامد به حالت روان در می‌آید. هرچه درجه نرمی قیر بیش تر باشد، حساسیت کم تری نسبت به تغییرات دما دارد. درجه نرمی قیرهای معمولی حدود ۶۰ تا ۷۰ می‌باشد.

اسلاید 4 :

  • ساختمان راه ها ، فرودگاه ها ، زمين هاي ورزشي
  • تثبيت خاک و شن هاي روان ، بنياد ساختمان ها و عايق کاري آنها در برابر رطوبت حرارت و صدا
  • زمينه هاي هيدروليکي
  • مصارف صنعتي
  • کشاورزي
  • الکتريکي

اسلاید 5 :

  • مولکولی است که حجم زیادی را دربر می گیرد و مانند اسفنج متبلور است.
  • به صورت عام به مایع غلیظ،شبه جامد یا جامدی اطلاق می شود که به طور عمده از هیدروکربن ها و مشتقات آن ها تشکیل شده است و در دی سولفید کربن به طور کامل حل می شود.

اسلاید 6 :

  • جهت پوشش و محافظت راه در مقابل عوامل جوی
  • جلوگیری از فرسایش سطح راه های شنی یا آسفالته
  • سهولت اجرا
  • ضخامت حدود 2.5 سانتیمتر
  • می تواند کاملا قیر نیز باشد(بدون مصالح سنگی)

اسلاید 7 :

هر کارگاه تهیه آسفالت مشتمل بر واحدهائیست که به یکدیگر وابستگی داشته،به نحوی که راندمان تولید آسفالت کارگاه بستگی تام به عملکرد این واحدها دارد.این واحدها عبارتند از :

1.واحد تولید نیرو
2.واحد سنگ شکن
3.مخازن قیر
4.کارخانه آسفالت

اسلاید 8 :

تعداد مخازن سرد مصالح سنگی 2 الی 4 می باشد و معمولا با توجه به دانه بندی آسفالت و مصالح شکسته تعداد آن ها مشخص می شود.چنانچه تعداد مخازن سرد 4 عدد باشد،در دوتای آن ها ماسه و در سومی و چهارمی مصالح شکسته نخودی و شن شکسته ریخته می شود.

در انتهای این مخازن دریچه هایی وجود دارد که مصالح از آن خارج شده روی یک نوار متحرک ریخته می شود. به کمک این دریچـه ها و بطریق تجربی، میـزان جریان هر یک از سه نوع مصالح را دقیقا تنظیم می کنند تا مصالح گرم شده را عیناَ با دانه بندی آسفالت وفق دهد به نحویکه هیچ یک از مصالح هدر نرود.

مصالحی که از مخازن سرد با نوار نقاله به خشک کننده که یک استوانه فلزی چرخان به قطر 3-1 متر و طول 12-5 متر بوده ریخته شده و در این دستگاه خشک و گرم شده و از طرف دیگر خارج می گردند.

خشک کننده را طوری نصب می کنند که شیب مختصری در جهت طول داشته باشد.در داخل استوانه نیز بشقابک هایی که در جهت طول نصب گردیده است که کار آن ها بالا بردن مصالح و سپس ریختن آن در فضای خالی خشک کننده  می باشد.

اسلاید 9 :

در انتهای دستگاه خشک کننده لوله قطوری وجود دارد که از درون آن گازهای حاصل از احتراق از دستگاه خشک کننده خارج می شود.

این لوله به یک دستگاه مکنده مجهز بوده که به کمک آن دود و گاز که محتوی مقداری غبار می باشند،کشیده می شوند. دود و گاز ابتدا وارد قسمت فوقانی دستگاه غبارگیر که به صورت استوانه می باشد شده و در آنجا به شدت شروع به چرخش  می کند.

اسلاید 10 :

در کارخانه آسفالت معمولا 4-3 مخزن جهت ذخیره مصالح گرم سرند شده تعبیه می گردد که اَصطلاحا مخازن گرم نامیده می شوند.بالای مخازن گرم حدود چهار سرند نصب  می شود که سرند با سوراخ های درشت تر در بالا و سرندهای با سوراخ های ریزتر در پایین قرار می گیرند.

مصالح گرمی که از دستگاه خشک کننده خارج شده اند به کمک یک بالا برنده روی سرند فوقانی ریخته می شود و در اثر شیب سرندها و لرزش آن ها،مصالح از روی سرندها گذشته و در هر مرحله دانه های ریز تر به سرندهای پایینی می روند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید