بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

چکیده :در زمانهاي قديم رسم بر اين بود كه براي آب آوردن خانمها يك كوزه روي سرشان مي گذاشتند بعد تا چشمه مي رفتند و آب مي آوردند سيستمي بعدها اجرا شد كه ديگر نيازي به اين كار نبود لوله كشي آب (و اين سيستم كاري مي كردكه آب خودش به خانه هاي مردم مي آمد.) يا مثال ديگري در اين مورد مي توان گفت ، در قديم هر كس در خانه خود يك شمع داشت و از نور آن استفاده مي گرد بدون اينكه اين شمع مورد استفاده شخص ديگري قرار گيرد يعني همه استفاده از آن شخصي بود ولي بعدها با سيم كشي برق اين سيستم به صورت يك سيستم توزيع شده در آمد كه برق را به خانه هاي افراد توزيع مي كرد.

اسلاید 2 :

گريد يك سيستمي به وجود مي آورد كه همه بتوانند توسط كامپيوتر شخصي خود از هر منبع موجود در دنيا استفاده كنند در هر كجا كه باشند يعني محدوديت مكاني نداشته باشند.

اسلاید 3 :

پردازش موازی تکنولوژی جدیدی است که توجه بسیاری از فعالان عرصه کامپیوتر و ارتباطات را به خود جلب کرده است. حدود 33 سال از به ‌وجود آمدن اینترنت می‌گذرد و از سال 1989 كه وب پدید آمد، بیشتر مردم از آن استفاده می‌كنند و به‌ صورت بخشی از زندگی ایشان در آمده امروزه تقریباً تمامی ‌شركت‌ها و سازمان‌های بزرگ، برای تبادل اطلاعات و فرستادن ایمیل به‌مشتریان خود از اینترنت استفاده می‌كنند.

اسلاید 4 :

پرسش این است كه آیا به‌راستی امكاناتی كه اینترنت در اختیار ما قرار می‌دهد، فقط در فرستادن ایمیل و داشتن وب‌ سایت خلاصه می‌شود؟ آیا اینترنت امكان استفاده از منابع سخت‌افزاری سیستم‌های دیگر را نیز به‌ ما می‌دهد؟پس ازاینترنت چه ابزاریا بستری خواهدآمد؟ 

اسلاید 5 :

از سال 1996 گریدها ارتباطات بسیار سریعی  را میان دانشكده‌ها، مراكز آموزشی، صنعتی و دولتی به منظور ایجاد قابلیت عظیم شبكه ای جهت پژوهش و توسعه  ، امكان آزمودن محصولات فیبری و روترها و ایجاد سرویس‌های جدید شبكه و نرم افزارهای مربوط به اینترنت استاندارد فعلی فراهم كرده‌اند.
یکی از روشهای تقریبا جدید و پر طرفدار اقتصاد دانان که بعد از 11 سپتامبر2002 توجه بیشتری را به خود جلب کرد توزیع کردن فعالیتها بود و الگوی این مسئله نیز از فعالیتهای گروهی و تخصص گرایی انسانها نشات میگرفت

اسلاید 6 :

در واقع موج جدیدی به نام توزیع شدگی (distributed) در برابر سیستمهای سنتی که به صورت مرکزی  (Centralized) پیاده سازی می شدند به وجود آمده است. بعد از مدتی علاوه بر شرکتهای تجاری شرکتهای بزرگ سازنده تکنولوژی مثل UN,Oracle,IBM تصمیم گرفتند که از خاصیت توزیع شدگی محاسبات در تکنولوژی نیز استفاده کنند که مباحث محاسبات شبکه ای درهم (Grid Computing) به وجود آمد .

اسلاید 7 :

در اصطلاح نرم افزار  Grid نوعی از سیستمهای پردازش موازی توام با توزیع شدگی می باشد که در واقع فاکتور قدرت اینگونه سیستمها ایجاد توان بالای محاسباتی از منابع کم ( سخت افزاری یا نرم افزاری) می باشد. با توجه به اینکه سیستمهای Grid نیز ازنُدهای  (Node) توزیع شده تشکیل شده اند ممکن است با سیستمهای Cluster ( خوشه ای ) اشتباه شوند .

اسلاید 8 :

از جمله مثالهای پیاده سازی grid ازموارد زیرمی توان نام برد: 1- پروژه N1 شرکت Sun که ابزاری است برای ساده سازی عملیات IT در یک پایگاه داده ای مرکزی  (Data Center) 2- نسخه جدید مشهورترین بانک اطلاعاتی دنیا به نام Oracle 10g که حرف g بیانگر grid است و بیان می کند پایه تکنولوژی این بانک اطلاعاتی براساس grid Computing است. -3درباره فن آوری رایانش مشبک (Grid Computing Technology)

اسلاید 9 :

امروزه از پردازش موازی در شاخه های مختلف علوم، تجارت و .... استفاده می شود. برای مثال از کاربرد های این فن آوری نوین می توان به کاربرد های وسیع آن در محاسبات DNA، محاسبات فیزیک کوانتومی، کاربرد های وسیع نجومی (فضایی)، حل مسائل سنگین رایانشی و غیره اشاره نمود.

اسلاید 10 :

براساس آن با دانلود كردن یك محافظ نمایشگر مخصوص می‌توانیم به‌كامپیوترهای شخصی خود اجازه دهیم كه وقتی از آن استفاده نمی‌كنیم، به ‌شبكه جهانی متصل شوند و به ‌سیستم‌های بزرگ تحقیقاتی اجازه دهند از منابع آزاد و بلااستفاده سیستم ما  استفاده نمایند. این سیستم در واقع مجموعه ای ازنرم افزارها، سخت افزارها و جریان‌های اطلاع‌رسانی است كه به كاربر امكان استفاده كامل و همزمان از بانكهای اطلاعاتی پراكنده و سایر منابع از قبیل سخت افزار و نرم افزار را می‌دهد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید