بخشی از مقاله

چکیده

یکی از محدودیت ها و معضلات استفاده از کامپیوتر در کارهای گرافیکی، دادههای حجیم و بالا بودن زمان پردازش دادهها در بسیاری از پردازشها و کاربردهی گرافیکی می باشد، بنابراین نیازمند روش هایی هستیم که که دادههای گرافیکی بسیار زیادی را در زمان معقول پردازش نمایند. پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر در عصر حاضر، استفاده از سیستمهای کامپیوتری موازی را در بسیاری از زمینهها مقدور نموده است. در این تحقیق به بررسی حل عددی معادلات ناویر- استوکس و معادلات اویلر دو بعدی در یک کانال به روش پردازش موازیٌ با استفاده از سیستم حافظه مشترک ٍOpenMP توسط برنامه Fortran پرداخته شده است. نکته متمایز کننده این تحقیق تلاش برای افزایش کارایی و عملکرد اجرای برنامهها از طریق دست یافتن به الگوریتمهایی برای بهبود عملکرد کدهای سریال میباشد. آنچه حاصل گردید عملکرد مناسب OpenMP در کدهای بزرگتر بود.

مقدمه

با توجه به توسعه روز افزون شبکههای کامپیوتریَ و به خصوص اینترنت، الگوریتمهای موازی بر روی شبکهای از کامپیوترها، برای طراحان، محققین و الگوریتمان امروزی رایانهها امری اجتناب ناپذیر شده است. با وجود اینکه نمیتوان این واقعیت را نیز نادیده گرفت که امروزه بسیاری از الگوریتمهای موازی کارا با تبدیل الگوریتم های ترتیبی کارا به حالت موازی بدست آمده اند، اما برای پیشرفت روشهای طراحی الگوریتم موازی میتوان انتظار داشت که برای بسیاری از مسائل در همان ابتدای امر الگوریتمی موازی و کارا طراحی کرد که بتوان بار کاری انجام محاسبات را بین چندین هسته در یک کامپیوتر تقسیم نمود. لذا در این پژوهش با استفاده از تکنیک پردازش موازی با چند هسته به عنوان روشی جدید با استفاده از رویکرد الگوریتم موازی با حافظه مشترکُ به روش OpenMP زمان اجرای برنامه کاهش خواهد یافت. معادلات حاکم بر سیال حقیقی تراکم پذیر بصورت فرم بقایی به دلیل ایجاد شاک در نظر گرفته میشوند.

معادلات بصورت عددی با روش حجم محدودٌ بصورت صریحٍ با دقت مرتبه اول بر روی شبکه سازمان یافتهَ گسسته سازیُ میشوند. و در دو حالت جریان لزج و غیر لزج مورد ارزیابی قرار میگیرد. در این تحقیق برای تجزیه بردار شار عبوری از وجه سلول از روش AUSM+ ارائه شده توسط لیو استفاده شده است.[1] برای انجام محاسبات در روش های عددی یک از ابزارهای قدرتمند برنامه نویسی با زبان های Fortran،C++ میباشد که به کمک آنها میتوان معادلات حاکم بر مسئله را در زمان کوتاهی حل کرد. که در این پژوهش از برنامه Fortran استفاده شده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید